וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שכול טוען שהותקף ע"י פקחי רשות הטבע: "לא הצלחתי לנשום"

26.5.2016 / 0:25

לפי גרסתו, חיים חוטר ניסה למנוע מפקחים לפגוע בפינת ההנצחה לזכר בנו גבריאל, בעין ג'ואזה ברמת הגולן. "התנפלו עליי שישה פקחים והפילו אותי. התחיל לצאת לי דם מהפה". הרשות: "התמונה שונה"

חיים חוטר, אב שכול שהותקף על ידי פקחי רשות הטבע והגנים. מאי 2016. באדיבות המשפחה
חיים חוטר על רקע פינת ההנצחה, לפני שנהרסה/באדיבות המשפחה

13 שנים עברו מאז נרצח בנו של חיים חוטר בפיגוע בישיבה התיכונית בעתניאל שבדרום הר חברון. החוויה הקשה שעבר אתמול (רביעי) דווקא בפינת ההנצחה לזכרו בנו גבריאל, בשמורת הטבע עין ג'ואזה ברמת הגולן, זרתה מלח על הפצעים. כשהגיע לשמורה נדהם לגלות כי רכבים של רשות הטבע והגנים פועלים במקום ומאיימים להרוס את פינת ההנצחה. כשהביע את מחאתו ספג לדבריו אלימות קשה נגדו מצד פקחי הרשות.

"התקשרו אלי חברים מהיישוב (אלוני הבשן - ע"ח) ואמרו לי שהם רואים טרקטור ושמונה רכבים של פקחי רשות הטבע והגנים נכנסים לשמורה. רצתי למקום, ראיתי איך שהם כרתו את עצי התאנה העתיקים והרסו את האבנים במעיין, וזעקתי 'למה אתם עושים את זה?'", סיפר חוטר בן ה-64 בשיחה עם וואלה! NEWS.

"איך שהרמתי את הטלפון כדי לצלם את מה שהם עושים, התנפלו עלי חמישה או שישה פקחים והפילו אותי לקרקע. לא הצלחתי לנשום כי הפנים שלי היו צמודות לאדמה", שחזר. "צעקתי 'אני לא נושם, אני לא נושם'. התחיל לצאת לי כבר דם מהפה, אבל הם המשיכו להצמיד אותי לאדמה, תפסו לי את הידיים ושמו לי אזיקים. אמרתי להם שאני לא רוצה להרביץ לאף אחד, שאני אבא של גבריאל, אני אב שכול, באתי למחות על מה שהם עושים. הם ענו לי שאני מפריע להם לבצע את עבודתם".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הפלסטינים צעקו על הנאנסת הנכה: "את יהודייה וזה מה שמגיע לך"
אש, מאה אלף ארוחות ו"חאלקה": כחצי מיליון אנשים בדרך למירון
החשד לרצח בראשל"צ: האישה התלוננה השבוע שבן זוגה לשעבר איים על חייה

פינת הנצחה לזכר גבריאל חוטר, שנרצח בפיגוע בעתניאל. 25 במאי 2016. באדיבות המשפחה
פינת ההנצחה - לפני שנהרסה/באדיבות המשפחה
פינת הנצחה לזכר גבריאל חוטר, שנרצח בפיגוע בעתניאל. מאי 2016. באדיבות המשפחה
פינת ההנצחה - אחרי שנהרסה/באדיבות המשפחה

גבריאל נהרג בדצמבר 2002, כששני מחבלים חדרו לישיבה שבה למד בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. גבריאל ושלושה תלמידים נוספים נרצחו, לאחר שנעלו את עצמם במטבח עם המחבלים, על מנת להציל את חבריהם. פינת ההנצחה הוקמה על ידי חבריו של גבריאל תקופה קצרה לאחר שנהרג, בסמוך למושב אלוני הבשן שברמת הגולן, שבו נולד והתבגר. את המעיין הם הקיפו באבני בזלת מקומיות, שתלו עצים והציבו ספסלים ושלט המנציח את זכרו. אנשי רשות הטבע והגנים כבר פירקו בעבר את האבנים שסידרו, ורק כך לדבריהם גילו שמדובר בשמורת טבע שבה אסורה כל פעילות לשינוי פני השטח. למרות זאת, חבריו של גבריאל סידרו את האבנים מחדש.

הפרשה הנוכחית החלה לפני כחודש, כשלדברי חוטר פקחים אמרו למשפחה כי ברצונם להסיר את האבנים, כי הן מפריעות לחיות הבר לשתות מהמעיין. "ניסינו להסביר להם שבעלי החיים יכולים לשתות מהנחל וגם מהבריכה", סיפר. "מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין אמר לנו שהם לא יהרסו כלום עד שיסבירו לנו איזה שינויים הם רוצים לעשות במקום. הקריאה שקיבלתי הבוקר למקום הפתיעה אותי כי היא הייתה בניגוד לכל הסיכומים".

פינת הנצחה לזכר גבריאל חוטר, שנרצח בפיגוע בעתניאל. מאי 2016. באדיבות המשפחה
"ראיתי איך שהם כרתו את עצי התאנה העתיקים"/באדיבות המשפחה

בתו של חיים חוטר, מיכל, התייחסה לאירוע בעמוד הפייסבוק שלה. "אבא שלי הגיבור. אבא שלי שהוא גם אבא שכול. היום הרסו את המעיין שבנינו לזכר אחי גבריאל, וכשאבא שלי ניגש לכיוון נהג הטרקטור כדי לדבר איתו על מנת שלא יעשה זאת, הגיחו מאחוריו כמה בחורים (פקחים של הרשות), הפילו אותו אל הרצפה ושמו עליו אזיקים", כתבה. "כשהוא ניסה להגיד להם שכואב לו הם טמנו את פניו בחול וכך היו עליו 40 דקות. אדם בן 64, אבא שכול שעליו יושבים עשרה בחורים, בזמן שהורסים לנגד עניו את המעיין שנבנה לזכר בנו. ככה בלי שום סיבה. כי החוק בידיים שלהם".

עוד הוסיפה: "איך אתם מסוגלים? איפה האנושיות שלכם? תתביישו! כשנדע את השמות שלכם אחד אחד נפרסם בכדי שכל החברים והמשפחות שלכם יתביישו בכם". לבסוף סיפרה כי אביה "בדרכו בשנית היום לבית החולים. יש לו כמה חבלות וכאבים".

רשות הטבע והגנים: "בנייה בלתי חוקית"

מרשות הטבע והגנים נמסר: "צר לנו על האירוע ועל פציעתו של אב המשפחה. המקרה מתוחקר והתמונה שונה מהמתואר. לכשיסתיים התחקיר נציג אותו בפני המשפחה. מדובר בבנייה לא חוקית על גבי מקור המים היחיד בשמורת הטבע, המשתרעת על פני 11 אלף דונם ובה חיות בר רבות המסתמכות על מקור מים זה. על פי החוק וגם על פי נהלי רשות הטבע והגנים, אין אפשרות לבנות אתרי הנצחה בשמורות טבע, והרשות דואגת למינימום התערבות ידי אדם בשמורות על מנת לאפשר לבעלי החיים השונים לחיות בסביבתם הטבעית. בנייה בלתי חוקית זו נהרסה כבר פעמיים בין השנים 2005 ל-2008, וצר לנו שנאלצנו לבצע את ההריסה בפעם השלישית.

"ברור לנו כי הבנייה נעשתה על ידי המשפחה והחברים מכל הסיבות הכי טובות: לזכר בחור יקר שנפל, ובידי חבריו ומשפחתו הקשורים מאד לטבע ולמקום. אין לנו ספק שכוונתם טהורה אך המעשה אינו חוקי ואינו נכון במקום הזה, ואנו מקווים שיימצא מקום אחר נכון וחוקי להנצחת גבריאל חוטר יהי זכרו ברוך. תהליך ההריסה לווה בהכנה פסיכולוגית לפקחים ואין אנו שופטים אדם בשעת צערו. מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין שוחח עם בני המשפחה ויעדכן אותם בהמשך בתוצאות התחקיר".

(עדכון ראשון: 21:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully