וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש, מאה אלף ארוחות ו"חאלקה": כחצי מיליון עלו להר מירון

25.5.2016 / 21:05

כבישים רבים נחסמו בשל ההילולה של ל"ג בעומר, שתכלול מכירה של הזכות להבעיר מדורות לכל המרבה במחיר. בני שלוש יסתפרו לראשונה ושיערם ישמש פאות לילדים חולי סרטן, ואוכל ייתרם עבור ישועה

צילום: באדיבות אלי אביב בימוי והפקה. עריכה: שניר דבוש

בהר מירון שבגליל נפתחה הערב (רביעי) ההילולה המסורתית לרבי שמעון בר-יוחאי, ובה צפויים להשתתף כחצי מיליון בני אדם. מדובר באחד האירועים ההמוניים בישראל אשר מתקיים מדי שנה בל"ג בעומר.

מאות שוטרים, לוחמי אש, מאבטחים, סדרנים ואנשי רפואה דואגים למהלך התקין של אחד מהאירועים היהודיים הגדולים בארץ ובעולם. עד כה, העניקו כוחות מד"א טיפול רפואי במרפאות מד"א שהוקמו במקום לכ-90 מהמשתתפים שסבלו מחבלות קלות, התעלפויות, התייבשות וצריכת יתר של אלכוהול. שניים מתוך הפצועים, צעיר בן 19 הסובל משאיפת עשן ובת 70 שמעדה ונחבלה באפה, נזקקו להמשך טיפול ופונו במצב קל לבית החולים זיו שבצפת.

ד"ר יוסף נביה, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו, אמר כי לאור ההערכות של מד"א, כוחות ההצלה, המשטרה והביטחון בהילולה - אלו הנזקקים לטיפול מטופלים היטב כבר בשטח. "שיתוף הפעולה בין כלל ארגוני ההסעות, הגופים הביטחוניים וארגוני הבריאות מצויין", אמר. "בכל מקרה נערך חדר המיון במרכז הרפואי זיו עם צוותים מתוגברים כדי לקלוט את אלו שיזדקקו לטיפול, בתקווה שהאירוע יעבור בשמחה ובשלום".

לקריאה נוספת:
לקראת ההילולה במירון: "גשר המהדרין" ימשיך לשמש גברים בלבד?
ללא הפרדה ועם דגלי ישראל: כך נראתה ההילולה במירון לפני 80 שנה
בלי פקקים: תמורת אלפי דולרים - מגיעים להילולה במירון במסוק

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן סייר עם מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים, הר מירון. מאי 2016. אברהם צמח, איחוד הצלה
שר הבריאות יעקב ליצמן בסיור עם מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים במירון, היום/איחוד הצלה, אברהם צמח

כבישים רבים נחסמו בצפון מבעוד מועד והקהל הרב הורשה להגיע למקום רק באוטובוסים שיצאו מחניונים מסודרים. בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ טענו מתפללים שנתקלו בקושי רב לרכוש כרטיסים עבור נסיעה למירון ובחזרה בתחבורה ציבורית, מה שעלול לגרום לקריסה בשעות השיא של ההילולה.

רבי נחום דב בראייר, האדמו"ר מבויאן, הדליק סמוך לשעה 21:00 את המדורה הראשונה באזור הקבר – ובכך נתן את האות לתחילת ההילולה הגדולה. הזכות להבעיר את האש בהילולה נחשבת למכובדת מאוד בציבור החרדי, וחלק מההדלקות המרכזיות נמכרות על ידי החסידויות והקהילות למרבה במחיר, כאשר הכסף נתרם למטרות צדקה. הסגולה בהצתה נזקפת לזכותו של הקונה. מחיר ההדלקה הראשונה, הנחשב למכובד מאוד, טיפס בשנים קודמות ליותר מ-150 אלף שקלים. אחריה צפויות הבערות נוספות עד מחר ב-19:00.

בכניסה להר נפרסו ביומיים האחרונים דוכנים שונים, ולצד מכירת חפצי קודש ומזון, ישנם גם לא מעט אנשים שמבקשים תרומות. מלבד ישועות וסגולות רבות המחולקות למשתתפים תמורת סכומי כסף קטנים וגדולים לצדקה, גם הפעם, כמדי שנה, הגיעו להילולה ספרים חרדים מרחבי הארץ, ופתחו סניף מאולתר לל"ג בעומר לטובת ילדי ה"חלאקה", שמסתפרים לראשונה עם הגעתם לגיל שלוש. אחרי שרבנים ובני משפחה גוזזים לילדים את קווצת השיער הראשונה - משלימים הספרים את התספורת בצורה מקצועית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ההילולה במירון בשנה שעברה/מערכת וואלה, צילום מסך

בארגון "לב מלכה" יצאו בקריאה לנצל את השיער הרב שנותר אחרי ה"חלאקה" ולתרום אותו לייצור פאות לילדים חולי סרטן, או לחילופין לתרום כסף עבור קניית פאות לילדים חולים. אהרן אברמן, יו"ר הארגון, הסביר כי "פאה יכולה לתת תחושה טובה לילדים חולי סרטן אשר מתביישים לצאת מבתיהם ללא שיער, והורים שעורכים לילדים בני שלוש תספורת יכולים להקל את סבלם של חולי הסרטן במתן שערותיו של בנם".

לקראת ההילולה, תגברו כוחות ב"הכנסת אורחים רשב"י", ארגון הפועל במירון ובמוקדים נוספים בארץ ללא תשלום, ונערכו לבואם של מאות אלפי בני אדם עם מאות אלפי מנות אוכל ושתייה. אנשי הארגון טענו כי נערכו עם 400 אלף כוסות שתייה, שישה מוקדים של ברזיות, 15 אלף שקיות שוקו, 20 טון ירקות, 90 אלף מנות קוגל, פסטות, חמין, שניצלים – בסך הכול כמאה אלף מנות יחד עם 30 אלף לחמניות.

לדברי הרב אליעזר קרליבך, מנהל האגודה "הכנסת אורחים רשב"י", הפועל במקום לצד ארגונים נוספים, "כל הכסף מגיע מאנשים שהתחייבו בשנה הקודמת שאם הם יזכו לישועה" - בילדים, בפרנסה ,בזוגיות, ברפואה ובהצלחה - "הם יתרמו סעודות לכבוד ההילולה וברוך, השם הם נושעו. זה חבר מביא חבר. אדם שנושע ונפקד בילדים לאחר 22 שנה שלא היו לו ילדים, אז כל המשפחה שלו והחברים וכל מי שזקוק לישועה עושה כמוהו - ומעגל התומכים גדל".

ההילולה בקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, מאי 2015. דוברות המשרד לשירותי דת, מערכת וואלה! NEWS
חפצי קודש, מזון, תרומות ואולי אפילו ישועה. ההילולה במירון בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשרד לשירותי דת

לפי המסורת, ל"ג בעומר הוא היום שבו נעצרה המגפה שפגעה בתלמידי רבי עקיבא, ובכך תמים ימי האבלות הנוהגים עד תאריך זה. המנהג להדליק מדורות מקורו בהילולת הרשב"י, שעל-פי המסורת מת באותו מועד. הדלקת המדורות וריבוי האור הם ביטויים לשמחה. הנהירה למירון החלה כבר הבוקר, ותגיע לשיאה בשעות הלילה המאוחרות. הכבישים המובילים להר נחסמו והכניסה ברכב למתחם ולאזורים הסמוכים נאסרה.

עבור הציבור החרדי והדתי, ההילולה במירון היא הזדמנות לשים ליום אחד את כובד הראש התלמודי בצד ולשחרר אנרגיות של רגש עמוק והתעלות נפש. לא רק עבורם זה כך – מבקרים אחרים רואים בהילולה הזדמנות להדליק נרות על חומת האבן המקיפה את אתר הקבר או לחילופין לזרוק את הנרות לאש המדורה תוך מלמול מתמשך של פרק תהילים או קטעי תפילה אחרים. אלפים מהמבקרים מגיעים גם מכוח האמונה שלפיה העלייה לקברו של רבי שמעון תזכה אותם בנס נסתר או גלוי.

(עדכון ראשון: 19:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully