וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים כולאים גורים ומשליכים לאש": האנשים שמצילים חתולים ממדורות

25.5.2016 / 18:09

מקים "מיזם 100" שמטרתו להגן על בעלי החיים סיפר כי הילדים "מתכננים בקפדנות את הזוועה" בל"ג בעומר. המיזם משתף פעולה עם המשטרה כדי להילחם בתופעה. בשנה שעברה הצילו פעילים עשרות חיות

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן
"בשנה שעברה לדוגמה עמדו להשליך למדורות 41 בעלי חיים שהצלנו בדקה ה-90"

המדורות בערב ל"ג בעומר, שחל היום (רביעי), מהוות סכנה לכולם – גם לבעלי החיים. לפי הפעיל החברתי שלומי צ'צ'קס, קיימת תופעה של העלאת בעלי חיים באש על ידי החוגגים. "מיזם 100" שהקים נועד, בין היתר, למנוע זאת וכבר בשנה שעברה שיתפו אנשיו פעולה עם משטרת ישראל. המשטרה הקצתה לטובת העניין ניידות, כתבה פקודת יום בנושא אכיפת החוק בנוגע להתעללות בבעלי חיים בל"ג בעומר בעזרת בלשים.

"בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של השלכת בעלי חיים למדורות", סיפר צ'צ'קס. "בהתחלה חשבתי שמדובר במקרים קיצוניים ולא בתופעה, אבל בשנה שעברה לדוגמה עמדו להשליך למדורות 41 בעלי חיים שהצלנו בדקה ה-90, ותועדו 17 מקרים של בעלי חיים שנמצאו שרופים ליד מדורות". בין בעלי החיים שחולצו היו 34 חתולים, שישה כלבים ואוגר.

לדבריו, מי שעומד מאחורי המעשים הנוראים הם בדרך כלל ילדים בני תשע עד עשר. "אלה גילאים מצמררים ואנחנו בהלם מממדי התופעה", ציין. צ'צ'קס סיפר שמטרת המיזם שבראשו הוא עומד היא "למגר ולצמצם את תופעת ההתעללות בבעלי חיים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
לקראת ההילולה במירון: "גשר המהדרין" ימשיך לשמש גברים בלבד?
חשד לרצח כפול: בני זוג כבני 30 נמצאו ירויים בבית בראשון לציון
המדינה האסלאמית נאבקת על חייה: החרב מתקרבת לצווארו של דאעש

ל"ג בעומר בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
ל"ג בעומר בשנה שעברה. למצולמים אין קשר לכתבה/טלי מאייר

הוא הסביר שפעילי המיזם "מסתובבים באופן אקראי, ויש גם פעילים שאומרים איפה נקודות התורפה. מי שמורה על נקודות אלה הם פעילים שמתגוררים באזור, ויודעים לאן ללכת". לדבריו, התופעה קיימת בכל מקום. "גם בשכונות יוקרה אנחנו עדים לתופעות האלה", אמר, וקרא "לכל הציבור בישראל להירתם לפעילות החשובה. המטרה היא שלא יהיו אירועים כאלה כלל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הילדים חושבים על זה לגמרי לבד"

בהודעה מטעם המיזם נכתב כי בעבר ניסו הפעילים לשמור בסוד את עצם קיומה של התופעה, מחשש שיתנו "רעיונות למתעללים". ואולם, נכתב: "לאט לאט הבנו שילדים חושבים על זה לגמרי לבד ומתכננים בקפדנות את הזוועה: הם מחפשים מראש גורים וכולאים אותם לפני ל"ג בעומר כהכנה למעשה האכזרי".

עוד נכתב כי הפעילים הבחינו בדאגה בהתרחבות התופעה ובירידה בגילאי המתעללים: "אם בעבר גילאי המתעללים היו בעיקר סביב 15 עד 17, הרי שבשנים האחרונות נתקלנו בלא מעט מקרים גם בילדים בגילאים עשר עד 12 ואף צעירים יותר".

פעילי המיזם קראו לתושבים שמעוניינים להשתתף בסיורים בערב ל"ג בעומר בשכונת מגוריהם לפנות למקים "מיזם 100" שלומי צ'צ'קס בהודעת טקסט, למספר 052-2347895, או למארגנת הסיורים שחר ליאני, במספר 052-7830232. בכל עיר תתמנה אחראית או אחראי, שיארגנו את התושבים שהביעו רצון להשתתף בסיורים. הם יתודרכו כיצד לפעול בעת אירוע חירום ולהזעיק את המשטרה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully