וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרטת מבחני הנהיגה הוקפאה: הבוחנים יחזרו לעבודה מחר

25.5.2016 / 12:40

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הקפיא לשלושה חודשים לפחות את הליך הפרטת מבחני הנהיגה שיזם שר התחבורה כץ, ושנגדו מחו הבוחנים. בעקבות זאת, הם יחזרו לעבודה מלאה

עריכה: ניר חן

(שביתת בוחני הנהיגה, אפריל)

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הקפיא היום (רביעי) לשלושה חודשים לפחות את הליך הפרטת מבחני הנהיגה שיזם שר התחבורה ישראל כץ, שעליו מחו בוחני הנהיגה בשלושת החודשים האחרונים. עקב ההקפאה, הבוחנים יפסיקו את שביתתם ויחזרו מחר לעבודה מלאה.

על פי החלטת נשיא בית הדין האזור השופט אייל אברהמי, ההליך הוקפא על מנת לאפשר לצדדים להידבר ביניהם, זאת משום שהוא נעשה ללא היוועצות עם הבוחנים עצמם. כמו כן, הוא הורה לבוחני הנהיגה לחזור לעבודתם לאלתר, וההסתדרות הופקדה על וידוא ההידברות בין הצדדים בהמשך.

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה פלסטינים חשודים באונס נכה בת 20 ממניע לאומני
נקניקיות לצד אקסטזי: כך נלחמים השוטרים הסמויים במפיצי סמים בתל אביב
אמה של הצעירה שחושמלה: "הוא נכנס לאמוק ואמר 'אדפוק גם בך טייזר"

מבחן נהיגה, משרד הרישוי פתח תקווה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
יו"ר ההסתדרות בירך על סיום השביתה/ראובן קסטרו

במהלך התקופה שבה מוקפאת התכנית, קבע בית הדין כי משרד התחבורה לא יעשה שום צעד לקראת ההפרטה. המועדים שנקבעו למכרזים בנושא בוטלו עד להחלטה אחרת, וההידברות מול הבוחנים יבחנו הן את הצורך בהפרטה והן את האפשרות לתקן את הליקויים בתחום מבחני הנהיגה המעשית. הצדדים חויבו להודיע לבית הדין בתוך עשרה ימים על חמישה מועדים שבהם ייפגשו הצוותים שיקימו.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על החלטת השופט ועל חזרת הבוחנים לעבודה מלאה. "נמשיך לנהוג באחריות לטובת הציבור הישראלי ונמשיך לפעול בנחישות נגד המגמה של העברת עובדים להעסקה כעובדי קבלן", אמר.

גם ברנרד גרוסמן ,יו"ר ועד בוחני הנהיגה בירך על ההחלטה. "אנו נשמח לחזור לפעילות ובמקביל לשבת עם הנהלת המשרד ולהביע בפעם הראשונה את דעתנו בנושא מערך מבחני הנהיגה, דבר שמההתחלה אמרנו וביקשנו כדי להוביל מהלכים לשיפור וייעול מערך מבחני הנהיגה. צר לנו שהיינו צריכים לשבות למעלה מחודשיים ולהגיע לפתחו של בית הדין על מנת לשבת ולקיים מו"מ".

מוקדם יותר החודש השביתה מועצת התלמידים הארצית את הלימודים בבתי הספר התיכוניים במחאה, בין היתר, על שביתת בוחני הנהיגה. השביתה התקיימה בחמישה יישובים בכל יום במחאה על ההמתנה הארוכה של תלמידי התיכונים למבחני הנהיגה במשרדי הרישוי.

ממשרד התחבורה נמסר כי בכוונתם להגיש ערעור על ההחלטה. "זכותה של הממשלה לקבוע מדיניות ולהוביל רפורמות שנועדו לשפר את השירות עבור הציבור הרחב כפי שעשינו בתשתיות, בנמלים, ברכבת ובשמים הפתוחים", נכתב בהודעת המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully