וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצפים לתמיכה בהרחבת הממשלה": בליכוד מסרבים לדון בדרישות בנט

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

25.5.2016 / 11:15

במקביל לחתימת ההסכם עם מפלגת ישראל ביתנו על הצטרפותה לממשלה, בליכוד לא מתרגשים מאיומי שר החינוך שלא להצביע בעד אישור מינויו של ליברמן לשר הביטחון. השר לוין: "הנושא צריך לעלות בקבינט". דיון באולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם היום (רביעי) על הסכם קואליציוני עם ח"כ אביגדור ליברמן להצטרפות מפלגת ישראל ביתנו לממשלה. עם זאת, טרם נפתר המשבר בין הליכוד והבית היהודי עקב דרישות יו"ר המפלגה נפתלי בנט לערוך רפורמה מקיפה בעבודת הקבינט המדיני-ביטחוני. לטענת גורמים בבית היהודי, הדרישה עומדת בעינה ובנט איים כי לא יאשר את הרחבת הממשלה אם לא תיענה. עם זאת, בליכוד לא מתרגשים מהאיומים - וגורמים במפלגה מסרו כי אין מגעים מול הבית היהודי בנוגע לדרישות.

"התעקשות ראש הממשלה על המשך מידור חברי הקבינט הביטחוני היא תמוהה", מסרו גורמים בבית היהודי. "לא דרשנו ג'ובים ולא דרשנו תקציבים. דרשנו להציל חיי אדם". גורם בליכוד מסר כי "אין כל מגעים עם הבית היהודי".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
נתניהו וליברמן חתמו: "אנחנו שותפים חדשים-ישנים"
בתום פגישה לילית: הבנות בין האוצר לישראל ביתנו; ההסכם ייחתם היום

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"התיקון בקבינט הוא צורך חיוני לביטחון ישראל". בנט/ראובן קסטרו

שר התיירות יריב לוין, שתיווך במשא ומתן על הצטרפות ישראל ביתנו לממשלה, אמר היום לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני כי דרישות בנט צריכות לעלות לדיון בקבינט. "אני חושב שלא נכון לנהל מדינה וממשלה תחת אולטימטום או איומים. איש לא מקל ראש בצורך לדון בעניין, אבל צריך להפריד בין זה לבין המהלך החשוב של הקמת ממשלה לאומית", אמר לוין. הוא הוסיף כי במפלגת הבית היהודי הצהירו בעבר כי יתמכו בהרחבת הממשלה, ומצופה מהם עכשיו לעמוד במילתם ולתמוך במהלך.

דרישתו של שר החינוך עוסקת בתיקון לקויים שנמצאו בעבודת הקבינט לאחר מלחמת לבנון השנייה ומבצע "צוק איתן", ולפיה ימונה מזכיר צבאי מיוחד לשרי הקבינט על מנת לתת להם עדכונים ביטחוניים שוטפים וכדי להכינם לביצוע תפקידם. "תיקון ליקויי הקבינט הוא צורך חיוני לביטחון ישראל, ושמירה על חיי אזרחים וחיילי צה"ל. במלחמת לבנון השנייה ובמבצע 'צוק איתן' ישראל שילמה מחיר יקר על ליקויים אלו", אמר בנט. "חברי הקבינט לא שותפו במודיעין איכותי, לא הוכשרו כראוי לתפקידם, ולכן לא תפקדו כראוי בשעת מבחן כאחראים על צה"ל".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יריב לוין בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
טען שדרישות בנט צריכות לעלות בקבינט. לוין/נועם מושקוביץ

לטענת בנט, הוא פנה לראש הממשלה כמה פעמים בנושא זה - שאף מופיע בפירוש בדוח וינוגרד לבדיקת מלחמת לבנון השנייה - אך דבר לא התקדם. בפוסט שפרסם בנט בפייסבוק הוא הסביר כי בדרישותיו מראש הממשלה הוא "נלחם על חיי אדם". "איננו דורשים ג'ובים, איננו דורשים כסף, אני נלחם כדי לשמור על ביטחון ישראל", הבהיר בנט והוסיף: "על פי החוק, הקבינט הוא המפקד של צה"ל. לא ראש הממשלה ולא שר הביטחון. האצבעות של חברי קבינט שולחות חיילים למלחמה. לראש הממשלה יש מזכיר צבאי, לשר הביטחון יש מזכיר צבאי, אפילו לנשיא המדינה יש מזכיר צבאי, על אף שהוא אינו מקבל החלטות. לחברי הקבינט, מפקדי צה"ל, אין. למה? ככה".

בנט הסביר כי הדרישה מראש הממשלה מגיעה בימים אלה בשל דוח המבקר על לקחי מבצע "צוק איתן", כמו גם לנוכח פרישתו של שר הביטחון משה יעלון. בליכוד שללו לחלוטין את דרישתו של בנט. "אנחנו לא מנהלים משא ומתן מחודש על פתיחת ההסכמים הקואליציוניים עם אף שותפה, לרבות הבית היהודי", אמר אתמול השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני בליכוד, ותקף את הודעת הבית היהודי, ש"פוגעת ביכולת להשלים את הרחבת הממשלה הלאומית. אני מצפה מראשי הבית היהודי לנהוג באחריות המתחייבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully