וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הארגון שילכד את השורות: נבחר מנהיג חדש לטליבאן

בתום כמה ימי דיונים מינו בכירי הארגון האיסלאמיסטי את סגנו של המנהיג, שחוסל בתקיפת מל"ט, לעמוד בראשו. גורם בטליבאן: "חייבים לנקוט צעדים על מנת להגן על המנהיגים שלנו". עשרה נהרגו בפיגוע התאבדות בקאבול

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הייבתוללה אחונדזאדה מונה למנהיג החדש של טליבאן באפגניסטן – כך נמסר היום (רביעי) בהודעה רשמית מדובר הארגון, כמה ימים לאחר חיסולו של המנהיג אחטר מוחמד מנסור בתקיפה אמריקנית באמצעות מל"ט בסוף השבוע האחרון. הייבתוללה עמד בעבר בראש מערכת המשפט של הארגון, וכיהן בשנה האחרונה כסגנו של מנסור.

ההודעה על המינוי הגיעה בתום פגישה של בכירי הארגון בימים האחרונים בעיר קטה שבפקיסטן, הסמוכה לגבול האפגני, על מנת להכריע את זהות המנהיג. על פי הדיווח בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", בהשוואה לפגישה הקודמת ביולי האחרון – כשנתיים לאחר מותו של המנהיג הקודם, שבה נבחר מנסור למחליפו של מייסד הארגון מולא מוחמד עומר – גורמים בטליבאן תיארו את הפגישה הנוכחית כקודרת הרבה יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
"תפרו לי את הפה": בן הפוליטיקאי מפקיסטן חושף את העינויים בשבי
אפגניסטן: כ-30 הרוגים ומאות פצועים במתקפה של טליבאן בקאבול
"עד שהאויב יתייאש": טליבאן פתח ב"מתקפת האביב" באפגניסטן

מנהיג טליבאן הנכנס הייבתוללה אחונדזאדה. רויטרס
"קשה למצוא מנהיגים ראויים שיצליחו לאחד את טליבאן". הייבתוללה/רויטרס

"מאז ששמענו על התקרית עם מולא מנסור, זה ממש משפיע על המחשבות שלנו, ואנחנו חשים תסכול", הסביר מולא שפיוללה, בכיר צבאי של הארגון במחוז הלמנד. "טליבאן כמעט התאושש מהמכה הקשה של אובדן המנהיג העליון שלנו מולא עומר, ועכשיו זה אובדן גדול נוסף. זה נהיה מסוכן, ואנחנו חייבים לנקוט צעדים על מנת להגן על המנהיגים שלנו".

בכירי הארגון הסבירו כי תקיפת המל"ט ערערה את תחושת הביטחון שלהם, וחלקם אף טענו כי המודיעין הפקיסטני שיתף פעולה עם האמריקנים בתכנון המתקפה שבה חוסל מנסור באזור גבול אפגניסטן. זאת, למרות הביקורת שנשמעה בימים האחרונים מאסלאמבאד בנוגע לשימוש במל"טים בשטח המדינה ללא תיאום עם הרשויות הפקיסטניות.

"זה נכון שמולא מנסור לא הגיע להנהגה בהסכמה כוללת, וזה עשוי להיות הרגע שבו ההנהגה תתקן את הבעיות האלה", הוסיף קארי פסיחודין, מושל מחוז בדחשאן מטעם הארגון, שהסביר כי מינויו של הייבתוללה צפוי ללכד מחדש את שורות הארגון. מולא עבד א-סטאר סיראת, בכיר נוסף בארגון, אמר: "זה קשה למצוא מנהיגים ראויים שיצליחו לאחד את טליבאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת פיגוע התאבדות בקאבול, אפגניסטן, 25 במאי 2016. רויטרס
בהשראת חקאני? זירת פיגוע ההתאבדות ליד קאבול, היום/רויטרס

מלבד מינויו של הייבתוללה, דובר הארגון זביחוללה מוג'אהד הכריז גם על מינוי שני סגניו, סירג' א-דין חקאני, העומד בראשה של תשתית טרור ידועה שביצעה פיגועי חבלה רבים בקאבול בשנים האחרונות והוכנסה ל"רשימה השחורה" של מחלקת המדינה האמריקנית, ומולא מוחמד יעקוב, בנו של מייסד טליבאן מולא מוחמד עומר.

במקביל, דווח הבוקר על פיגוע התאבדות בסמוך לבירת אפגניסטן, קאבול, שהביא למותם של עשרה בני אדם לפחות. על פי משרד הפנים, הפיגוע כוון נגד אוטובוס שהסיע קבוצה של אנשי הפרקליטות האפגנית. טרם התברר בוודאות מי אחראי לפיגוע, אולם לא מן הנמנע כי פעילי טליבאן, ואף כאלה המזוהים עם חקאני, עשו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully