וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אבו גוש: "שמעתי את הפקח אומר 'הנה ערבי, נדפוק לו דוח'"

25.5.2016 / 17:34

איאד איברהים קיבל השבוע דוח בסך 185 שקלים ברכבת בירושלים, ולטענתו הדוח ניתן לו למרות שתיקף את כרטיסו, וממניע גזעני. "סיטיפס": "הטענה מופרכת, הוא איים על הפקחים וסירב לשתף פעולה"

איאד איברהים, אזרח ערבי מאבו גוש שקיבל דו"ח ברכבת הקלה למרות שתיקף את כרטיסו כנדרש. ירושלים 24 במאי 2016. נועם מושקוביץ
" ניקבתי את הכרטיס ואז הגיעו אליי פקח ופקחית". איאד איברהים, אתמול/נועם מושקוביץ

איאד איברהים, תושב אבו גוש העובד בירושלים, קיבל דוח ברכבת הקלה בעיר למרות שתיקף את כרטיסו כנדרש. איברהים עלה שלשום (שני) לרכבת הקלה בתחנת שער שכם. מיד כשעלה ניגשו אליו שני פקחים של חברת "סיטיפס", המפעילה את הרכבת בירושלים, ורשמו לו דוח בסך 185 שקלים. לטענתו, תיקף את הכרטיס מיד עם עלייתו לרכבת וקיבל את הדוח רק בשל מוצאו. מנגד, ב"סיטיפס" טוענים כי עשה זאת רק כשראה את הפקחים מתקרבים לעברו.

"עליתי לרכבת הקלה בתחנת שער שכם. ניקבתי את הכרטיס שקניתי ואז הגיעו אליי פקח ופקחית, הגיעו באופן ספציפי אליי, ידעתי שהם זיהו שאני ערבי", סיפר. "שמעתי את הפקח אומר 'הנה ערבי, בואי נדפוק לו דוח'. הפקח ביקש את הכרטיס ונתתי לו, הוא בדק והיא אמרה 'זה בסדר'". לדבריו, לאחר מכן ביקש ממנו הפקח להציג תעודת זהות. "הוא צילם את תעודת הזהות והתחיל לכתוב לי דוח. אמרתי לו מה זה, והוא אמר 'לך תעשה מה שבא לך'. אני המום מהדבר הזה", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפקח ביקש את הכרטיס ונתתי לו, הוא בדק והיא אמרה 'זה בסדר'". הדוח שקיבל בסך 185 שקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד באותו יום פנה איברהים למרכז שירות הלקוחות של החברה. לטענתו, שם נבדק הכרטיס והתגלה כי הוא תוקף כנדרש ונאמר לו שהדוח יבוטל. "כתבתי שקנסו אותי על רקע גזעני. אמרו לי שיבטלו את הדוח כי אני שילמתי וניקבתי. הפקחים עלו יחד איתי לרכבת ומיד ניקבתי ואז הם באו אליי. שמעתי אותו באוזן שלי אומר לה 'נדפוק דוח לערבי הזה'", אמר.

‏"בישראל יש אפליה על רקע גזע, דת ואמונות פוליטיות, ושרי הממשלה הם האנשים שמסיתים נגד הערבים ולא עושים כלום נגד הגזענות וההסתה. ממשלת ישראל וקבוצות וארגונים שונים בישראל מעודדים גזענות, ווזו מדינה שהופכת מיום ליום לגזענית יותר", אמר איברהים בעצב. "בישראל ישנם גילויי גזענות, החל מהתבטאויות ועד למקרים אלימים של פגיעה ברכוש ובנפש. אירועים אלו משקפים את המתחים הקיימים בחברה הישראלית, הגזענות והאפליה כלפי המיעוט מייצרים שנאה, וזה עלול להביא את המיעוט למעשים אלימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"סיטיפס": הטענה לגזענות מקוממת

מחברת "סיטיפס" נמסר בתגובה: "עצם העלאת טענת הנוסע בדבר אפליה בשל היותו ערבי הינה מופרכת ומקוממת ואין לה כל קשר למציאות ולערכים הבסיסיים ביותר בהם דוגלים הנהלת הרכבת הקלה ועובדיה.

"לגופו של עניין, מבדיקת פרטי המקרה עולה כי הנוסע לא תיקף את כרטיסו עם כניסתו לרכבת הקלה כמחויב על פי חוק, אלא רק כאשר הבחין בבקרים הנכנסים לקרון. כשפנו אליו הבקרים לבקשת הפרטים הנדרשים, הוא איים עליהם וסירב לשתף פעולה, אלא רק לאחר התערבות המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully