וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש תחת לחץ: הכורדים פתחו במבצע לשחרור בירת הארגון בסוריה

קואליציית מורדם הודיעה על שלב חדש בפעילותה בצפון סוריה, בגיבוי אווירי של הקואליציה האמריקנית. לא נקבע תאריך יעד לשחרור א-רקה, אך הלחימה בחודשים האחרונים החלישה את אחיזת הארגון האסלאמיסטי

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

(אתמול: ראש ממשלת עיראק הכריז על המבצע לשחרור פלוג'ה)

קואליציה של ארגוני אופוזיציה סוריים הכריזה היום (שלישי) על מבצע צבאי חדש נגד כוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור "בירת דאעש" בסוריה, א-רקה. טלאל סילו, דובר "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", מסר כי מטרת המבצע הנוכחי היא "לשחרר" את האזור הכפרי שמצפון לעיר, לקראת כיבוש א-רקה עצמה.

המבצע הצבאי, בגיבוי אווירי של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, מגיע לאחר ביקורו של הגנרל האמריקני ג'וזף ווטל, ראש פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית שעוסק בין היתר במזרח התיכון, ביום שבת האחרון באזור הכורדי שבצפון סוריה. מדובר בביקור הראשון של בכיר צבאי אמריקני בסוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בשנת 2011, בניסיון לקדם את פעילות כוחות המורדים.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה: יותר ממאה הרוגים במתקפה חריגה על ערי חוף שבשליטת אסד
דאעש השתלט על בית חולים בסוריה והכריז על "מצב חירום" בבירתו
"הנאנסת בת ה-9 לא יוצאת לי מהראש": המסע לשיקום שפחות המין של דאעש

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
המיליציות הערביות לא מוכנות למבצע. הלוחמים הכורדים בתל אבייד/רויטרס

ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי ווטל נפגש במהלך ביקורו עם בכירים בקואליציית ארגוני המורדים, שהמיליציה הכורדית YPG היא חברה מרכזית בה, ועם היועצים הצבאיים האמריקנים שמאמנים את הכוחות. "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" היא שותף מרכזי של הקואליציה האמריקנית, והיא שולטת בשטחים נרחבים בצפון סוריה ובמזרחה, חרף התקדמות איטית יחסית באזורים אלה.

פעילי ארגון "א-רקה נטבחת בשקט", המנטר אחר המצב באזור, דיווחו על מתקפות אוויריות נגד עמדות דאעש מצפון לעיר. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על מעבר כוחות ממעוז הכורדים בתל אבייד, שסמוכה לגבול הטורקי, לעבר עין עיסא, כ-60 קילומטרים מצפון-מערב לא-רקה. הארגון דיווח על עימותים באזור, ופעילים מקומיים דיווחו על לחימה קרקעית באזור כפר אל-הישה הסמוך.

לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון, א-רקה, סוריה, יוני 2015. רויטרס
בירת הארגון נותרה מבודדת. לוחם דאעש מניף את דגל הארגון בא-רקה/רויטרס

"הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" הצליחו בתקופה האחרונה לגרום ללוחמי דאעש לסגת מאזורים בצפון סוריה, ובחודש פברואר האחרון השתלטו מחדש על העיירה א-שדאדי, שהיוותה מרכז לוגיסטי חשוב וחיברה כמה כבישים מרכזיים במחוז חסכה. שחרור העיירה סייע לבודד את א-רקה, המטרה הנוכחית של המצבע, שככל הנראה מובילים הכוחות הכורדיים, שנחשבים למוכשרים יותר מבחינה צבאית מעמיתיהם הערבים לקואליציה.

כוחות סורים מתאמים לצד חיילים אמריקנים בצפון סוריה, מאי 2016. AP
למבצע קדם ביקור של איש צבא אמריקני בכיר. כוחות סוריים באימון של צבא ארה"ב בצפון המדינה/AP

אתמול בלילה הודיע ראש ממשלת עיראק חיידר עבאדי על פתיחת מבצע דומה לשחרור פלוג'ה מידי דאעש. פלוג'ה, שנמצאת כ-50 קילומטרים ממערב לבגדאד, הייתה העיר הראשונה במדינה שנפלה לידי הארגון האסלאמיסטי בינואר 2014, כחצי שנה לפני שהוכרזה הקמתה של חליפות אסלאמית בשטחים שעליהם שלט בעיראק ובסוריה השכנה.

"שעת האפס לשחרור פלוג'ה הגיעה. הניצחון הגדול מתקרב ולדאעש אין ברירה אלא לברוח", כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, במתקפה ישתתפו הצבא, המשטרה, יחידות ללוחמה בטרור, שבטים מקומיים ומיליציות שיעיות. גם הקואליציה האמריקנית צפויה לסייע לכוחות מהאוויר. גורמים עיראקיים מסרו כי המיליציות השיעיות, שחלקן נתמכות בידי איראן, עשויות לפעול רק מחוץ לעיר כדי למנוע את החרפת המתיחות עם תושבי הסונים של פלוג'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully