וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט על "ביביטורס": "לקיים בדיקה באופן ישיר וענייני"

24.5.2016 / 18:50

לאחר פרסום דוח מבקר המדינה בנוגע לנסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל, הבטיח היועמ"ש "לא להפחית מהסטנדרט המקצועי". הוא דחה את הביקורת על קודמו בתפקיד, והבהיר: "מאז כניסתי לתפקיד, עסקתי בנושא"

צילום סטילס: תום רוכלין, עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב היום (רביעי) לדוח מבקר המדינה בנוגע לפרשת "ביביטורס", שממנו עולה כי כחצי מיליון שקלים שולמו בידי גורמים חיצוניים ופרטיים כדי לממן את ביקוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחו"ל בעת ששימש שר אוצר, וטען כי "את הדברים יש לבחון ללא עיכוב, באופן ישר וענייני".

בדברים שאמר בכנס "להיות פרקליט" שנערך בבית הפרקליט בתל אביב, הבהיר מנדלבליט כי "מאז כניסתי לתפקיד, עסקתי בנושא". הוא טען כי הדברים יתבררו "כשנסיים לבחון את הדברים באופן ענייני" והבטיח "לא להפחית מהסטנדרט המקצועי".

עוד בוואלה! NEWS:
הרצוג על "ביביטורס": דוח חמור וקשה, מחייב דיון ציבורי
טיסות נתניהו מומנו בידי גורמי חוץ: "חשש למראית עין של טובות הנאה"

יהודה וינשטיין ואביחי מנדלבליט, ישיבת ממשלה. 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
"אין להתבטאויות כל מקום בשיח הציבורי". וינשטיין ומנדלבליט/פול צלמים, עמית שאבי

כמו כן, הוסיף מנדלבליט: "במהלך היום שמעתי בתקשורת התבטאויות שונות ביחס לקודמי בתפקיד". זאת, בהתייחסות לטענות כי יהודה וינשטיין נמנע מהכרעה בנוגע לחקירה פלילית בנושא. "אני דוחה את ההתבטאויות", הבהיר מנדלבליט, "אין להם כל מקום בשיח הציבורי ביחס למי שתרם למדינת ישראל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עו"ד שי ניצן. אירוע ועדת פרקליטי המדינה. 24 במאי 2016. יוסי זמיר, מערכת וואלה! NEWS
היועמ"ש אביחי מנדלבליט, יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה ופרקליט המדינה שי ניצן/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זמיר

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה לדוח: "אחרי שנים של כותרות מפוצצות ופרסומים בהיקף אדיר מתברר שההר הוליד עכבר. בנסיעותיו של מר נתניהו לא היה שום ניגוד עניינים, שום מימון כפול ושום דבר בלתי חוקי. היועץ המשפטי לממשלה כבר בדק את החומר שהעביר אליו המבקר ב-2013 וקבע שאין שום סיבה לפתוח בחקירה. אנו משוכנעים שכך יהיה גם עם הספיח שהועבר אליו ב-2015.

"מבקר המדינה קובע שנתניהו נהג בדיוק כמו שרים אחרים ושבאותה תקופה עדיין לא נקבעו הכללים לנסיעות שרים. הכללים לגבי נסיעות שרים נקבעו רק ב-2008, בעוד שהדוח מתייחס לתקופה עד 2005. הניסיון להחיל רטרואקטיבית על נתניהו, ורק על נתניהו, כללים שנקבעו אחר כך, אינו ראוי. התחושה היא שמדובר בדין מיוחד לנתניהו, ודין אחר לכל היתר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
המבקר מבטיח לבדוק. נתניהו/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully