וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה על שיתוף פעולה בין שמולי לסמוטריץ': "לגיטימציה לשנאה"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

24.5.2016 / 23:00

ראשי החוג הגאה בעבודה מחו בפני חבר הכנסת על כך "שדווקא בחודש הגאווה" הוא מקדם חקיקה יחד עם יוזם "מצעד הבהמות" מהבית היהודי. שמולי: "קמפיין נמוך". סמוטריץ' הזמין את החוג הגאה לפגישה

צילום: קובי אליהו, עריכה: אביב אירגז

(ראשי הארגונים הלהט"בים נגד קמפיין "מטוס הגאה": "לא נהיה עלה תאנה חסר זכויות")

החוג הגאה במפלגת העבודה העביר אתמול (שני) מכתב חריף לחבר הכנסת איציק שמולי, במחאה על שיתוף הפעולה שלו עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), הידוע בעמדותיו הבוטות נגד הקהילה הלהט"בית. שמולי חתום על הצעת החוק שיזם סמוטריץ', שעברה אתמול בקריאה ראשונה, המבקשת לחייב בכירים בשירות הציבורי, בהם שופטים, קציני משטרה ואנשי הרשויות המקומיות, להגיש הצהרת הון.

סמוטריץ' אמנם בירך על "ההתגייסות הרחבה" של הקואליציה והאופוזיציה לתמיכה בחוק שיזם, ואכן חתומים עליו מלבד שמולי ח"כים מסיעות נוספות, כמו רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), מירב בן ארי (כולנו) ויואל חסון (המחנה הציוני), אולם לא כולם מרוצים משיתוף הפעולה הזה. "שיתופי פעולה מעין אלה נותנים לשנאה ולבורות שהוא מפיץ לגיטימציה ציבורית שמסכנת אותנו כקהילה", כתבו פעילי החוג הגאה, המונה עשרות בני אדם, לשמולי.

עוד בוואלה! NEWS:
דע את חוסר זכויותיך: המדריך המלא לאפליה נגד להט"ב
זעם על ספר האזרחות: רצח שירה בנקי הוגדר "אלימות על רקע דתי"
בשל האיום לביטול המצעד: הושעה קמפיין "מטוס הגאווה"

חבר הכנסת איציק שמולי בכנס מפלגת העבודה בתל אביב. ניב אהרונסון
"הסכין מונפת על הקהילה שלי. אי אפשר לשתוק עוד". שמולי/ניב אהרונסון

"נדהמנו לגלות כי דווקא במהלך חודש הגאווה בכוונתך לקדם חקיקה יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ'", כתבו היו"רים המשותפים של החוג הגאה, עידו וולקן ונעה גולני. הם ציינו כי כבר לאחר רצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה התא קרא לחברי הכנסת שלא לשתף פעולה עם סמוטריץ', שהיה בעבר ממארגני "מצעד הבהמות" - מצעד מחאה נגד מצעד הגאווה.

"כחבר כנסת במפלגת העבודה, מוטלת עליך החובה לייצג את ערכי המפלגה ואת קהל מצביעיה, המעוניינים יותר מתמיד בחיזוקו של מחנה דמוקרטי המקדש את כבוד האדם וזכויותיו", נטען במכתב. "ערכים אלה עומדים בסתירה מול דעותיו ופעילותו הציבורית של סמוטריץ'". על פי המכתב, שיתוף הפעולה עם סמוטריץ' במהלך חודש הגאווה הוא "בלתי נסלח", שכן הוא "מזוהה יותר מכל ח"כ אחר עם להט"בפוביה וגזענות חסרות תקדים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ', פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"ערכים סותרים". סמוטריץ'/נועם מושקוביץ

שמולי, הומו מוצהר, יצא מהארון באופן פומבי לאחר רצח שירה בנקי בחודש יולי. במאמר שפרסם אז ב"ידיעות אחרונות", כתב כי "הסכין מונפת על הקהילה שלי. אי אפשר לשתוק עוד כי כשהסכין מונפת על צווארה של קהילה להט"בית שלמה, הקהילה שלי, היא לא תיעצר שם. זוהי העת להילחם בחושך הגדול".

"כותבי המכתב נפלו בפח של גורמים אינטרסנטיים"

ח"כ איציק שמולי מסר בתגובה: "לא זכור לי שהתקבלה אצלנו בסיעה החלטה שחברי הכנסת של המחנה הציוני מחרימים ח"כים אחרים בכנסת ומתחילים לפסול הצעות חוק לפי זהות המציע שלהן, במקום לפי התוכן שלהן. אני מאוד מקווה שהסיעה לא תבחר לעשות זאת, אבל אם כן יש לי עוד עשרות מועמדים בכנסת שאמרו אמירות הזויות, גזעניות וקיצוניות רק בשנה האחרונה, ואם נחרים את כולם לא נצליח להזיז כאן כלום.

"מיותר לציין שאני מתנגד נחרצות לאג'נדה של סמוטריץ' ובוודאי מגנה בתוקף חלק גדול מהתבטאויותיו, אבל אני שומר על ענייניות ותומך בהצעות חוק טובות ומתנגד לגרועות, וכך אנהג גם הפעם.

"חבל שבמקום לשלוח לי מכתב בלילה ולהעביר אותו לתקשורת בבוקר מבלי לחכות כלל לתשובה, כותבי המכתב לא טרחו להרים טלפון או לברר את העובדות לאשורן. מבירור שלי איתם הם הודו שכלל לא קראו את הצעת החוק ואין להם מושג אמיתי מה כתוב בה. צר לי מאוד שנפלו בפח של גורמים אינטרסנטיים שעשו בהם שימוש מביך והכתיבו להם כמה משפטים בטלפון מבלי להבין כלל במה מדובר.

"אם היו נוהגים ביושר היו מגלים שמדובר בהצעת חוק טובה וראויה שלא רק שמטרתה אינה מתקרבת כלל לחשיפת פרטיהם הכלכליים של השופטים ורדיפתם, כפי שכתבו, אלא שמדובר בהצעה טובה שסיעת המחנה הציוני ואפילו מרצ תמכו בה אמש ללא סייג, ובמקביל מתקיים עם השופטים שיח פתוח וחיובי לקראת הסכמות על פרטי ההצעה. כנראה שלא העובדות עניינו כאן אלא קמפיין פוליטי נמוך וזול, וחבל שכך".

הפגנת פעילי להט"ב בתל אביב. אבי כהן
"אולי נוכל לגשר על השנאה". הפגנת פעילי להט"ב בתל אביב/אבי כהן

בעקבות הפרסום, ח"כ סמוטריץ מסר כי "הדיון והשיח הפתוח הם ערכים חשובים ביותר בחברה דמוקרטית, וכך גם שקילת כל נושא לגופו, באופן ענייני ובלי חרמות אישיים". לדבריו, "אשמח להיפגש עם כל אדם בכל נושא. אני שולח מכאן הזמנה פתוחה ליו"רי החוג הגאה במפלגת העבודה לדיון כנה ומעמיק בפערי העמדות בינינו, ואולי במפגש בלתי-אמצעי נוכל לגשר על השנאה ולהרבות באהבה בחברה הישראלית, הגם שכנראה נישאר חלוקים לגופם של דברים".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully