וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנה אחרי: עיריית ירושלים לא זוכרת את אסון ורסאי

24.5.2016 / 21:57

אחותה של ויקי כהן, שנהרגה יחד עם בן זוגה באירוע, מרגישה "זלזול עמוק" בעקבות ביטול הטקס הזיכרון העירוני. לדבריה, "רוצים שישכחו מהמקרה". העירייה: "ניענה לבקשת המשפחות"

עריכה: מתן חדד

15 שנה אחרי אסון ורסאי, רק בודדים הגיעו היום (שלישי) להניח זר במקום האירוע בשכונת תלפיות בירושלים, אחרי שהטקס העירוני בוטל בשנה שעברה מחוסר משתתפים. "כאילו העירייה רוצה שישכחו מהאסון הזה, כי כולם יודעים שהיא אחראית לו", אמרה קרן כהן-יצחקי, באנדרטה לזכר ההרוגים. אחותה ויקי כהן ובן זוגה מוטי בוטיל נהרגו באסון, וכעת כהן-יצחקי "מרגישה זלזול עמוק". לדבריה, "מזלזלים בנו כמשפחות ההרוגים ומזלזלים בפצועים".

לפני שנתיים, לאחר הטקס העירוני פנו כמה משפחות למנהל הקהילתי בשכונה, וביקשו לבטל אותו בשל ההשתתפות הדלילה. "הגיעו אז רק שתי משפחות, זה היה מביש", סיפר סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן. הוחלט אז לבטל את הטקס ולא נקבע אירוע אחר במקומו.

"התפקיד של ראש העירייה הוא לדאוג שיהיה טקס", אמר בכעס ירון יצחקי, בעלה של קרן. "מי שפנה וביקש שלא יהיה טקס עשה את זה בשם עצמו. הוא לא יכול לדבר בשם כל המשפחות. אם הם רוצים להתנער מאחריות אנחנו נפנה לשר הפנים ולכנסת ונבקש תקציב לקיום טקס. כמו שעיריית ירושלים כשלה בלבדוק את האולם, ככה היא כשלה בלקיים את הטקס. צר לי שככה הרשות המקומית נוהגת בתושבים שלה, במיוחד במקרה כל כך מזעזע".

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
טיסות נתניהו מומנו בידי גורמי חוץ: "חשש למראית עין של טובות הנאה"
המבקר: מחסור במידע על חינוך מיני הוביל לעלייה בהפסקות היריון יזומות
בת 18 מאושפזת עם שבר בגולגולת: "שוטר חשמל אותי באקדח טייזר"

תורג'מן, שהיה נציג העירייה היחיד שהגיע לטקס בשנים האחרונות שבהן התקיים, המבטיח להיענות לכל בקשה של המשפחות. "אנחנו מקצים כל שנה 26 אלף שקל לעניין, אני פתוח לכל הצעה ונעשה מה שהמשפחות יבקשו", אמר.

סגן ראש העיר, המכהן גם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, סיפר עוד כי "יש כוונות לבנות על השטח, אבל זה לא תלוי בנו אלא בבעלי הקרקע. אנשים קצת נרתעים בגלל ההיסטוריה. על יד המקום נבנו בניינים חדשים, שמשמשים למגורים, למסחר ולתעשייה. אני חושב שדווקא על רקע האסון שקרה צריכים להסתכל קדימה ולבנות את המקום מחדש, כולל פינת הנצחה, ואנחנו ניתן את הדעת על זה. אני יותר מאשמח, אבל בינתיים אף אחד לא מתקרב. קרה אסון אבל העירייה תעזור ותעשה מהלך כדי שהמקום ישנה את פניו".

ירון יצחקי, בן משפחה של אחת ההרוגות באסון ורסאי. ירושלים 24 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"תפקיד העירייה לדאוג שיהיה טקס". ירון יצחקי, ליד האנדרטה להרוגים, היום/נועם מושקוביץ

היום לפני 15 שנים קרסה הרצפה באולם האירועים ורסאי בעיצומה של חתונה. הדבר גרם למותם של 23 אורחים ולפציעתם של 380. מדובר באחד מאסונות הבנייה החמורים בתולדות ישראל, שאף תועד בווידיאו והופץ ברחבי העולם. אחרי האסון הוקמה ועדת חקירה שהעלתה כי שיטת הבנייה "פל קל", יחד עם כשלים בטיחותיים נוספים, הם הגורמים לו.

שלושת בעלי האולם הורשעו בגרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות ונגזרו עליהם שנתיים וחצי שנות מאסר בפועל. יחד איתם הורשע ממציא שיטת ה"פל קל", המהנדס אלי רון, ושלושה מהנדסים נוספים. על המהנדסים נגזרו 22 שנות מאסר בפועל ועל אלי רון נגזרו ארבע שנות מאסר בפועל.

לאה כהן, אימה של שונית כהן שנהרג באסון ורסאי. אנדרטה לזכר הרוגי אסון ורסאי. 24 במאי 2016. נועם מושקוביץ
אמה של שונית כהן, שנהרגה באסון/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully