וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין חושפות: "דאעש השמיד כלי טיס ורכב רוסיים בסוריה"

הצילומים מתעדים את ההרס הרב שגרם ארגון "המדינה האסלאמית" לבסיס אווירי שבו משתמשים הכוחות הרוסיים. ארבעה מסוקים ו-20 משאיות נהרסו כליל בסדרת הפצצות שאירעה בשבוע שעבר. סוג הירי שביצע דאעש עדיין לא ידוע

עריכה: יאיר דניאל

(מאות הרוגים בתקיפות דאעש בערי נמל בסוריה, אתמול)

צילומי לוויין חדשים חושפים את ההרס הרב שנגרם לבסיס אווירי אסטרטגי במרכז סוריה, שבו משתמשים הכוחות הרוסיים, אחרי מתקפה שבוצעה על ידי "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשבוע שעבר. לפי התמונות שצולמו על ידי חברת המודיעין "סטראטפור", ארבעה מסוקים ו-20 משאיות המובילות מכולות אספקה נהרסו בסדרת הפצצות שאירעה בבסיס המכונה T4.

אתר הנודע בעמדותיו הפרו-רוסיות מסר כי "הן הכוחות הרוסיים והן הסוריים השתמשו במסוקים שהופצצו". רוסיה עדיין לא הגיבה רשמית על התקרית. עם זאת, אתר אופוזיציה רוסי ציטט "גורמים סוריים" אומרים כי "ירי כבד בצד הסורי של הבסיס האווירי התפשט לצי הרכבים, ולאחר שמכלית דלק התפוצצה במקום, עלו ארבעה מסוקים בלהבות". לפי האתר, "סוג הירי עדיין לא ידוע".

לקריאה נוספת:
סוריה: יותר ממאה הרוגים במתקפה חריגה על ערי חוף שבשליטת אסד
"שעת האפס": עיראק פתחה במבצע נרחב לשחרור מעוז דאעש בפלוג'ה
המאבק בדאעש: גנרל אמריקני בכיר ערך ביקור חשאי בצפון סוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסוקים שהופצצו בבסיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות המזוהה עם דאעש, "אעמאק", הייתה הראשונה לדווח על התקרית, אולם גם היא לא מסרה מה סוג הירי. "שריפת ארבעה מסוקים רוסיים ו-20 משאיות מלאות בטילים בבסיס האווירי T4 במחוז חומס היא תוצאה של ירי סמוך", מסרה בהודעה דחופה, מה שהעלה את ההשערה כי מדובר בתאונה. באותו היום פרסם דאעש תמונה שבה נראה אחד מלוחמי הארגון יורה רקטת גראד לעבר הבסיס.

האנליסט הצבאי סים טאק מחברת "סטראטפור" אמר ל-BBC כי "תמונות הלוויין מעידות על כך שלא מדובר בפיצוץ שנגרם מתאונה, כפי שטענו השמועות". לדבריו, "נראה בבירור כי אירעו כמה פיצוצים ממקורות שונים ברחבי שדה התעופה ונראה כי הכוחות הרוסיים חטפו פגיעות קשות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאיות שהופצצו בבסיס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס קרב שהופצץ בבסיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully