וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הפעם זה יקרה? יו"ר ההסתדרות קרא לדון בקיצור שבוע העבודה

24.5.2016 / 13:57

ניסנקורן פנה לשר האוצר, למנכ"ל המשרד וליו"ר התאחדות התעשיינים בדרישה לפתוח בהידברות לקיצור שבוע העבודה ל-40 שעות. זאת, בהמשך להצעת המעבר למתכונת של סוף שבוע ארוך שהגיש ח"כ אלי כהן. הצביעו בסקר - האם אתם בעד או נגד ההצעה?

עריכה: ניר חן

(ח"כ אלי כהן מסביר על קיצור שבוע העבודה באולפן וואלה! NEWS)

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן פנה אמש (שני) לשר האוצר משה כחלון, למנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד וליו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, ודרש לפתוח בהידברות מידית לקיצור שבוע העבודה בישראל. המהלך הגיע לאחר שח"כ אלי כהן (כולנו) הגיש הצעה למעבר למתכונת של סוף שבוע ארוך. כחלון, מצדו, אמר כי אם ההצעה תגיע לוועדת השרים – הוא יתמוך בה.

נכון להיום, כהן אמון על המשא ומתן בין ההסתדרות, המעסיקים והתעשיינים, ולפי הצעתו, שבוע העבודה יחל ביום שני אחת לחודש. על פי הערכות, צעד זה ייושם בתחילת שנת 2017 באופן הדרגתי ולא תהיה תוספת של שעות עבודה. במקביל, המגעים המתנהלים מול האוצר בוחנים השקעה בנושא הגדלת הפריון במשק, הנמוך כיום בכ-20% בהשוואה למדינות אחרות בעולם.

ח"כ כהן הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי למעבר לסוף שבוע ארוך יש תועלת רבה. "יש לכך תועלות רבות הן בהיבט החברתי – שיפור איכות החיים של הפרט, המשפחה והעובד – והן בהיבט הכלכלי – הגברת התיירות וסנכרון חיי המסחר והפעילות למאפיינים הגלובליים. זאת, מאחר ששותפות הסחר של ישראל רובן ככולן קבעו את ימי המנוחה שלהן בימי שבת וראשון", הסביר.

עוד בנושא:
בקרוב נהנה מסוף שבוע ארוך? "העובד הישראלי מסור מדי"
ניסנקורן: המחאה החברתית הביאה להתארגנות עובדים

שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, משרד האוצר, 20 ביולי 2015. מור שאולי
שר האוצר יתמוך בהצעת החוק לקיצור שבוע העבודה. כחלון וניסנקורן/מור שאולי

במכתב ששיגר ניסנקורן הוצע לקצר את שבוע העבודה ל-40 שעות ולקבוע שישה סופי שבוע ארוכים לטובת המשק ולטובת ציבור העובדים. לפי נתוני ההסתדרות, מספר שעות העבודה השבועיות בישראל עומד כיום על 43 שעות, גבוה מזה הנהוג במדינות מפותחות רבות, והוא פוגע ברווחת העובדים וביכולתם לאזן בין העבודה והחיים הפרטיים. מהנתונים עולה כי לשבוע העבודה הגדוש יש גם השפעה שלילית על פריון העבודה בישראל, שנחשב לאחד הנמוכים במדינות ה-OECD.

לפני יותר משבוע הדגיש ניסנקורן כי ההסתדרות תתמוך בקיצור שבוע העבודה, אך לא תסכים להארכת ימי העבודה עצמם. לדברי יו"ר ההסתדרות, קיצור שבוע העבודה חייב להתבצע ללא הכבדת הנטל על העובדים, והוא לא יהסס להכריז על סכסוך עבודה כללי אם דבר כזה יקרה.

מהתאחדות התעשיינים נמסר בתגובה: "מניתוח כלכלי שערכה התאחדות התעשיינים, עולה כי הצעתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לקיצור שבוע העבודה בשלוש שעות, תוביל לנזק כלכלי עצום למשק הישראלי, בהיקף של 35 מיליארד שקל בשנה. כמו כן עולה מהניתוח, כי הצעתו של ח"כ אלי כהן להגדלת ימי החופשה השנתיים לעובדים במשק ללא הארכת יום העבודה או שבוע העבודה במקביל, צפויה להוביל לנזק כלכלי עצום בהיקף של 22 מיליארד שקל בשנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully