וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הפרדה ועם דגלי ישראל: כך נראתה ההילולה במירון לפני 80 שנה

24.5.2016 / 14:46

בתיעוד של ארכיון המדינה נראים מאות גברים ונשים רוקדים יחד לצלילי דרבוקה בהילולת רבי שמעון בר יוחאי. במרוצת השנים, הפך האירוע לאחת החגיגות היהודיות הגדולות בעולם

צילום: באדיבות ארכיון המדינה, עריכה: שניר דבוש

ללא הפרדה בין גברים לנשים, עם דגלי ישראל ובהשתתפות מאות בודדות של מתפללים - כך נראתה ההילולה המסורתית של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון לפני כ-80 שנים. התיעוד של ארכיון המדינה, שמתפרסם רגע לפני ההילולה הקרובה, מספק הצצה נדירה לאירוע שהפך במרוצת השנים לאחת החגיגות היהודיות הגדולות בעולם - שבה משתתפים מדי שנה כחצי מיליון בני אדם.

בסרטון מסוף שנות ה-30 נראים מאות חוגגים רוקדים לצד ספרי תורה, ללא הפרדה בין גברים ונשים, מחוץ לקבר הרשב"י. אף שמספר החוגגים היום גדול בהרבה, לפי התיעוד נראה כי גם לפני עשרות שנים נרשמה נהירה להילולה של אחד מגדולי התנאים, שחיבר את "ספר הזוהר".

עוד בוואלה! NEWS:
לוחם מג"ב בן 19 נהרג בתאונת דרכים בצומת בית גוברין שבדרום
יותר מחצי מההורים היהודים מתנגדים למורים ערבים בבתי בספר
דריכות בלשכת נתניהו: המבקר יפרסם היום דוח חריף על מימון הטיסות

בשירה ובריקודים: כך נחגגה הילולת הרשב"י בהר מירון לפני קום המדינה. ספק 500
רוקדים במעגל בהילולה בהר מירון בסוף שנות ה-30/ספק 500

ביישוב מירון ובאזור כולו היו באותן שנים בתים בודדים בלבד, ובסמוך לקבר לא התגורר איש - מה שהקשה על ההגעה למקום. קשה להעריך אם במהלך ההילולה הושמעה מוזיקה, אך בסרטון נראה כי גם אם לא, הדבר לא הפריע לחוגגים לפצוח בריקודים סוערים. באחד מקטעי הריקודים אחד מהמתפללים מחזיק דרבוקה בידו, ובקטע אחר נראים רבנים בלבוש חרדי מתקבלים אחר כבוד על ידי המשתתפים בהילולה.

יותר מחצי מיליון בני אדם יחגגו בסוף השבוע את ההילולה המסורתית במירון. הנהירה לקברו של הרשב"י תחל ביום רביעי בבוקר - אז ייחסמו הכבישים המובילים להר. הכניסה בכלי רכב לאזור ההילולה תיאסר והגישה ליישוב תותר לתושבים בלבד. הדרכים המובילות לאזור ההילולה צפויות להיות פקוקות ועמוסות כבכל שנה, כאשר לעתים גם האוטובוסים למקום אינם נותנים מענה ראוי בשעות השיא.

האות לפתיחת החגיגות יינתן בטקס ההדלקה הראשון במירון, שאותו יערוך כמדי שנה האדמו"ר מבויאן. אחריו, לאורך היממה כולה, ייערכו טקסים דומים על ידי אדמו"רים ורבנים רבים יחד עם חסידיהם ותלמידיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully