וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פקקים: תמורת אלפי דולרים - מגיעים להילולה במירון במסוק

24.5.2016 / 10:06

לקראת ההילולה בקבר הרשב"י נחסמים הכבישים המובילים להר וגם התחבורה הציבורית מתקשה לעמוד בעומס. תמורת סכום נאה יוכלו החוגגים להגיע היישר למקום. "אחרי שעתיים וחצי אני כבר בחזרה בבית"

עריכה: שניר דבוש

(ההילולה בהר מירון בל"ג בעומר בשנה שעברה)

יותר מחצי מיליון בני אדם יחגגו בסוף השבוע את ההילולה המסורתית של רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) בהר מירון. הנהירה לקברו של הרשב"י, מגדולי התנאים ומחבר "ספר הזוהר", תחל כבר ביום רביעי בבוקר, ואז ייחסמו הכבישים המובילים להר. הכניסה בכלי רכב לאזור ההילולה תיאסר וליישוב תותר הכניסה לתושבים בלבד. גם הדרכים המובילות לאזור ההילולה מתמלאות מדי שנה בעומס תנועה כבד, ולעתים האוטובוסים והתחבורה הציבורית אינם מספקים פתרון ראוי בשעות השיא.

מי שלא ירצה לעמוד בפקקים או להידחס בתחבורה ציבורית יוכל להיפרד מסכום המתקרב לעלות טיסה לארצות הברית ולהגיע למקום כ-VIP באמצעות מסוק. מדובר בשירות הניתן בשנים האחרונות לאנשי עסקים ולתיירים מרחבי העולם, המגיעים לישראל לזמן מוגבל ואינם מעוניינים להתעכב בפקקים, אך לאחרונה צברו שירותי המסוק למירון תאוצה, והשנה יותר מ-600 בני אדם נרשמו לשירות מנקודות המראה כמו ירושלים, תל אביב, אשדוד ואזורים נוספים ברחבי הארץ.

משך הטיסה הוא כ-50 דקות ועלותה בין 1,000 ל-1,500 דולר לנוסע. "בתוך שלוש שעות אתה בחזרה בבית", הסביר ישראל ברדוגו, בעלי חברת "ישראל באוויר", המציעה שירותי טיסה במסוק להר מירון. "עשרות אנשי עסקים ותיירים שבאים במיוחד מארצות הברית, מאנגליה או ממדינות אחרות מגיעים לארץ ליממה בלבד רק כדי להשתתף בהילולה, והם לא רוצים לבלות בפקקים".


עוד בוואלה! NEWS:
לקראת סגירת ההסכם עם ליברמן - הליכוד ובנט בנתק
חיסול בנתניה: צעיר בן 29 נורה למוות מאופנוע חולף
מיליוני דולרים נגנבו מכספומטים ביפן בשיטה "מתוחכמת ומתואמת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבט על ההילולה מהאוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברדוגו הסביר כי אינו מעמיד למכירה מקומות בודדים על המסוקים. "יש מסוקים עם שלושה עד שישה מקומות ישיבה. בדרך כלל מדובר במשפחות או בקבוצות חברים שרוכשים יחד. הפקקים הממושכים וקריסת האוטובוסים הובילו לכך שאנשים מחפשים פתרונות יצירתיים כדי לעקוף את זה ולהגיע הביתה במהירות ובשלום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים מחפשים פתרונות יצירתיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוד, המשמש סוכן של חברת מסוקים המציעה שירותי הטסה למירון, פרסם את ההודעה על שירותיו בעיתונות החרדית, ומאז, לדבריו, קיבל מאות שיחות טלפון. "רוב האנשים ששמעו על המחיר ויתרו על התענוג. עד עכשיו נרשמו יותר מ-30 אנשים", הוא סיפר. "המחיר לכל אדם הוא 1,099 דולר לטיסה, ואני מעריך שיהיו 20 המראות בסך הכול". לדבריו, יש אנשים ששילמו 3,000 דולר כדי לטוס לבד. "אנחנו ממריאים מכמה אזורים בארץ ונוחתים מרחק של שתי דקות מהקבר, ומשם יש לנו רכב עם גישה מיוחדת עד לקבר". לשירותי הטיסות של דוד יש גם אפשרות לטיסה במטוס קל: "זה רק 3,000 שקל עבור מספר מקומות, אבל הנחיתה היא בקריית שמונה".

לא רק אנשי עסקים ותיירים נהנים משירותי המסוק להילולה המפורסמת ביותר ביהדות. "אני אדם פשוט", העיד על עצמו אבי אנסבכר מאשדוד, שנפרד מ-1,100 דולר כדי לטוס ממנחת מסוקים במרכז הארץ היישר למירון. "מדובר בנוחות אדירה, שאחרי הפעם הראשונה אתה כבר לא יכול לסרב לה בפעמים הבאות. נסיעה ברכב או באוטובוס תיקח לי יותר מחמש שעות. כאן אחרי שעתיים וחצי אני כבר בחזרה בבית. תענוג".

"דרך המהדרין" לקבר תהיה פתוחה גם לנשים

ההיערכות לקראת ההילולה הגדולה כבר בישורת האחרונה. אתמול הזהיר המשרד לשירותי דת מפני הדרת נשים בהילולה, ובהנחיה שפרסם היועץ המשפטי למשרד, עו"ד ישראל פת, נטען כי "דרך המהדרין" המיועדת בהר לגברים בלבד, תהיה פתוחה גם לנשים. "דרך המלך העולה לקבר, שהיא הדרך הראויה, הנוחה והקצרה ביותר, משמשת את כלל הציבור, ולא תהיה בה כל הדרה של נשים", אמר עו"ד פת. "באשר לדרך מהדרין, אין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו".

מכתבו של פת בא בתגובה לפניית "מרכז צדק לנשים", שדרש לאפשר גישת נשים בכל הדרכים. חרף העובדה שמדי שנה קיימת "דרך מהדרין" המאפשרת גישת גברים בדרך צדדית, גורמים חרדים התרעמו לנוכח התשובה המקלה של עו"ד פת והגיבו עליה בזעם. מרדכי הלפרין, יו"ר ועד היישוב, טען כי "דרך זו אינה מעוגנת בחוק. היא דרך פרטית בבעלותנו ורק אנחנו נקבע מי רשאי לעבור בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully