וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחות המודיעין חושפים: העבריין ריקו שירזי תכנן בריחה מהכלא

31.5.2016 / 14:10

חשד לכוונות בריחה, ניסיונות להתעצם ולחזק את מעמדו מבין כותלי הכלא ומידע על כוונה לנקום את מות בנו - אלו רק חלק ממה שנכלל בחוות הדעת של שב"ס על ראש ארגון הפשיעה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. "העותר אינו בוחל בכל אמצעי על מנת לממש מטרותיו", נכתב. דיווח לאולפן

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר:אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

הערכות אנשי המודיעין של שירות בתי הסוהר (שב"ס) לעבריין ריקו שירזי, הנושא עונש מאסר, אינן משתמעות לשתי פנים. חוות הדעת שהגיעה לידי וואלה! NEWS, ומסתמכת על מידע מודיעיני עדכני שהגיע זמן קצר לפני חיסול בנו שי, נפתחת בכך ש"התקבל מידע בדבר חשד לכוונות בריחה". הדוח מגדיר את שירזי אסיר מסוכן, שמומלץ להחזיקו בהפרדה בשל ניסיונותיו החוזרים להעביר הוראות לאנשיו מחוץ לכלא. הוא שוהה כיום באגף ההפרדה בכלא רימונים ונושא עונש מאסר של שמונה שנים בגין עבירות הלבנת הון, ונמצא במעצר עד תום ההליכים עקב אישום בניסיון הרצח של העבריין אסי אבוטבול.

שכניו של שירזי לתא המאסר הם מכרו משכבר הימים יצחק אברג'יל, ומי שבמשך שנים היה מסוכסך עמו על השליטה בעולם הפשע בנתניה, אסי אבוטבול, המכונה "הילד". לפי דוח שב"ס, שנערך לבקשת הפרקליטות, היה שירזי מסוכסך עם ארגונו של פליקס אבוטבול, המכונה "בייזה", על רקע שליטה בעסקים בנתניה, והוא מצוי ביריבות עם ארגוני פשיעה נוספים. "העותר הוא ראש ארגון פשע המוכר היטב מהעבר ומההווה, המנסה להתעצם ולצבור תאוצה לטובת חיזוק מעמדו בעולם הפשע. הוא עומד בראש משפחת פשע אלימה ומסוכנת לשלום הציבור", נכתב במסמך.

לקריאה נוספת:
חיסול בנתניה: צעיר בן 29 נורה למוות מאופנוע חולף
המשטרה חושדת שריקו שירזי תכנן נקמה על רצח בנו - ופשטה על תאו
"יש לו בלאגן עם שירזי": ההקלטות שחושפות את סכסוכי "הנסיך" של עולם הפשע

ריקו שירזי בבית המשפט המחוזי בתל אביב 2 בנובמבר 2015. ניב אהרונסון
פעל נמרצות מבין כותלי הכלא כדי לשמר את מעמדו בארץ ובחו"ל. שירזי/ניב אהרונסון

הדוח חשף כי שירזי לא ניסה לצבור כוח ולשמר את מעמדו רק בישראל, אלא גם בחו"ל. "העותר פועל נמרצות מתוך כותלי הכלא באופן אינטנסיבי וללא הפסק על מנת לקדם מעמדו בכלל רחבי הארץ ואף מחוץ לארץ", צוין. "התנהלות זו מתבצעת על ידי העברת מסרים בדרכים שונות מתוך כותלי הכלא אל מקורביו ואל 'חיילים', ביצוע פעילויות פליליות רבות ואף אלימות. תוך כדי שליחה של עושי דבריו, בדגש על מקרי אלימות, מעורב העותר בפגיעה ממשית בחיי אדם".

על אף ששירזי נמצא בהפרדה מוחלטת, כולל מניעת גישה לטלפונים ואיסור ביקורים, נכתב בדוח כי הוא פעל ללא חשש וניצל כל הזדמנות כדי להעביר מסרים לצורך פעילות פלילית מחוץ לכלא. לפיכך, הומלץ להמשיך ולהחזיקו בהפרדה.
לאחר חיסול בנו חודשו הביקורים של בני משפחתו של שירזי, אך מרגע שהגיע מידע מודיעיני לגבי האפשרות שינסה לנקום את מותו - פשטו אנשי שב"ס על תאו ואסרו מחדש על הביקורים.

"העותר אינו בוחל בכל אמצעי על מנת לממש מטרותיו וכוונותיו הפליליות", נכתב. להמלצה צורפה חוות דעת של נציגי הרפואה בשב"ס, המפרטים כי מדובר באסיר ורבלי ומנומס, הנחשב לאחד האסירים השקטים בכלא, שאף קיבל אישור להחזיק קנאביס רפואי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיכום מסקנות הדוח לגבי שירזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully