וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בלשכת נתניהו: המבקר יפרסם היום דוח חריף על מימון הטיסות

אמרי סדן, כתבנו לענייני משפט בירושלים

24.5.2016 / 6:00

הדוח קובע כי נתניהו חרג מהכללים כשלא דיווח לכאורה כי שורת ארגונים מימנו את נסיעותיו בין 2005-2003. היועמ"ש בודק אם יש להורות על חקירה פלילית, והמשטרה בוחנת את הממצאים. לשכת ראש הממשלה: "לא נפל כל דופי בנסיעותיו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 22 במאי 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
הדוח קובע כי לא דיווח על מימון טיסותיו. נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

חמש שנים לאחר חשיפת פרשת מימון הטיסות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחו"ל, יפרסם היום (שלישי) מבקר המדינה יוסף שפירא דוח חמור הקובע כי נתניהו חרג מהכללים הנוגעים למימון נסיעות לחו"ל בתקופה שבה כיהן כשר האוצר, בשנים 2005-2003. הדוח מפרט שורה של ארגונים, אנשי עסקים ומוסדות לא-ממשלתיים שמימנו את נסיעותיו של נתניהו, של רעייתו שרה ושל ילדיו מבלי שדווח על כך לגורמים המשפטיים הרלוונטיים - היועץ המשפטי של משרד האוצר וועדת המתנות.

הפרת חובת הדיווח ביודעין היא עבירה פלילית, ובמקביל לפרסום הדוח בוחן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אם לפתוח בחקירה פלילית בנוגע להתנהלותו של נתניהו בתקופה הנדונה. זאת בהתבסס על ממצאים שאסף המבקר במהלך שנת 2015, הנוגעים למימון כפול של טיסות ולשימוש פרטי של בני משפחת נתניהו בנקודות זכות שנצברו בטיסות בשירות המדינה.

כמו כן, בחדשות 10 פורסם כי המשטרה כבר החלה בבדיקה הנוגעת לחשד לפלילים לנוכח הממצאים שהעלה דוח המבקר. בעבר החליט היועץ המשפטי הקודם, יהודה וינשטיין, שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו, אלא שמאז נאספו חומרים נוספים, והנושא ממתין להכרעה.

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
"ממצאים חמורים ונוקבים". מבקר המדינה, יוסף שפירא/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

ממצאי הדוח עוסקים ב-15 טיסות, שאת חלקן מימנה באופן חלקי הממשלה, ואת חלקן מימנו גופים פרטיים באופן מלא. בין הגופים שמימנו טיסות עבור נתניהו גם ארגון הבונדס – גוף המקדם את מכירתן של אגרות חוב ממשלתיות ליהודי אמריקה ואנגליה במטרה לגייס כספים למען מדינת ישראל.

גורמים במשרד המבקר הגדירו את הממצאים המפורטים בדוח "חמורים ונוקבים". במשרד המבקר ביקשו להדגיש כי התנהלותו של נתניהו באותה תקופה הייתה נהוגה גם בקרב שרים אחרים. המבקר כינה את התנהלות הממשלה אז "חותמת גומי", בשל העובדה שנסיעות רבות אושרו בממשלה מבלי שנומקו כנדרש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"כבר שנים סורקים את נתניהו במסרקות ברזל - ולא מוצאים כלום"

מוקדם יותר השבוע פנתה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ליועץ המשפטי לממשלה בנושא. היא דרשה ממנו להבהיר את עמדתו בנוגע לחומרים הנמצאים אצלו וממתינים להחלטה.

מלשכתו של נתניהו נמסר בתגובה: "בנסיעותיו של מר נתניהו לא נפל כל דופי ולא היה שום מימון כפול. היועץ המשפטי לממשלה כבר בדק את הדברים והגיע למסקנה שאין כל סיבה לפתוח בחקירה על סמך החומר שהובא לידיעתו ב-2013. אנו משוכנעים שכך יהיה גם עם הספיח שהועבר אליו ב-2015. במשך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום - כי אין כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully