וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה צפו בסרטון, ומשוכנעים: "השוטרים הותקפו - לא תקפו"

23.5.2016 / 16:12

התקרית האלימה בתל אביב, שבסיומה נעצר צעיר ערבי שטען כי הוכה על רקע לאומני, עוררה הדים מאז נחשף התיעוד בוואלה! NEWS. במשטרה צפו פעם נוספת בחומרים, ומשוכנעים כי השוטרים הזדהו, שמרו על איפוק - והותקפו בידי עובדי הסניף

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

הסרטון שנחשף אתמול (ראשון) בוואלה! NEWS, ובו נראים לכאורה שוטרים תוקפים אזרח ערבי מחוץ לסניף "סופר יודה" בתל אביב, עורר הדים וביקורת קשה על המשטרה, שהואשמה ביממה האחרונה במעצר אלים שלא לצורך. במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) בודקים את האירוע, ולמדים כי צפייה נוספת בסרטון, וחזרה על פרטים שניתן ללמוד מצפייה חוזרת בתיעוד התקרית, מראים כי לכאורה דווקא השוטרים הם אלה שהותקפו ראשונים - ואף פעלו בהתאם לנהלים.

בתחילת הסרטון נראים שני שוטרים, בלבוש אזרחי, ניגשים לחשוד מחוץ לסניף ברחוב אבן גבירול בתל אביב. נראה כי שני השוטרים, בזה אחר זה, שולפים מכיסם תעודות מזהות ומציגים אותן בפני החשוד. הם מחזירים את התעודות לכיס, בתום הזיהוי, ובשלב זה נראה גבר שיוצא מהסניף לגונן על חברו, ועומד חוצץ בינו לבין השוטרים. בהמשך השוטר שעומד מול החשוד נדחף, וניסיונות דחיפה נוספים מצד החשוד נבלמים מצד העובד בעל החולצה הלבנה שצמוד אליו.

עובד מרכול הוכה על ידי שוטרים ואזרחים: "חטף רק כי הוא ערבי". מערכת וואלה! NEWS
השוטרים נראים מותקפים יותר מאשר תוקפים. מתוך תיעוד הסרטון שנחשף בוואלה! NEWS/מערכת וואלה! NEWS

בשלב זה, השוטרים עדיין שומרים על איפוק ולא מגיבים לניסיונות הדחיפה מצד החשוד. אלא שאז יוצאים מהסניף עובדים נוספים, שמונה במספר, ומגיעים בתנועות מאיימות לעבר השוטרים. הדחיפות הופכות להדדיות, ונראה כי השוטרים לא רק שלא תקפו - אלא הפכו למותקפים. בהמשך הסרטון השוטרים נהדפים לאחור ועוברי אורח מגוננים עליהם. לאחר מכן מרותק החשוד לקרקע, והסאגה מסתיימת.

"מצפייה חוזרת בסרטון ניתן לראות שהשוטרים הזדהו בפני החשוד, ופעלו בהתאם למצופה מהם", אמרו לוואלה! NEWS גורמים במשטרה. "טענותיו של החשוד, כי הותקף על ידי השוטרים, לא עומדים בקנה אחד עם התמונות שמוצגות בתיעוד האירוע", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully