וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: לפחות 40 מגויסים לצבא נהרגו בפיגוע של דאעש בעדן

23.5.2016 / 15:03

מכונית תופת התפוצצה בסמוך לתור שבו נרשמו תושבים לשירות הצבאי באחת המתקפות הקטלניות ביותר בעיר שמשמשת הבירה הזמנית של הממשלה הרשמית. דאעש: "מתקפה נגד צבא תימן הכופר"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(פיגוע התאבדות בדרום תימן, בשבוע שעבר)

לפחות 40 מגויסים לצבא נהרגו היום (שני) בפיצוץ מכונית תופת בעיר עדן שבדרום תימן – כך מסרו גורמי רפואה. עוד לפחות 60 אנשים נוספים נפצעו באחת המתקפות הקטלניות ביותר על מקום מושבה של הממשלה הרשמית במדינה. שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה קיבלה אחריות.

לפי גורמים רשמיים, הפיגוע התרחש בזמן שהמגויסים עמדו בתור כדי להירשם לשירות צבאי בביתו של גנרל בכיר במחוז חור מסכר בעיר. עדן משמשת הבירה הזמנית של הממשל המגובה על ידי הקואליציה הסעודית, שמנסה לכבוש את הבירה צנעא מידי המורדים החות'ים.

אתר החדשות המקומי אל-ראד פרסם תמונות של חיילים כשהם אוספים את גופותיהם של חבריהם לנשק ועדי ראייה דיווחו על אמבולנסים שאספו פצועים. בהצהרה שפרסם דאעש בחשבונות ברשתות החברתיות המזוהים עמו נמסר כי ההתקפה כוונה נגד "צבא תימן הכופר" וכי שמו של המחבל הוא אבו עלי אל-עדני. פצצה שהוטמנה בשערי בסיס צבאי סמוך התפוצצה לאחר מכן אך לא גרמה לנפגעים.

הפיגוע מגיע לאחר הישגים שרשמו כוחות ממשלת תימן בגיבוי איחוד האמירויות הערביות, שפתחו במתקפה נגד לוחמי אל-קאעדה בדרום המדינה בתחילת החודש. שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב ניצלה את הכאוס המתחולל מאז החלה מלחמת האזרחים בשנה שעברה כדי להשתלט על שטחים בדרום המדינה ובמזרחה.

מתחריהם בדאעש הוציאו לפועל סדרת פיגועי התאבדות בכל רחבי תימן והחודש נהרגו 25 מגויסים למשטרה בפיגוע מחוץ לעיר הנמלא מוכלא שבדרום המדינה, שהייתה מעוז של אל-קאעדה עד לאחרונה.

לקריאה נוספת בנושא
רק בחמישי ובשישי: בתימן יוצאים למלחמה בלעיסת הגת
עשרות הרוגים בפיגוע התאבדות של דאעש בדרום תימן

זירת פיגוע התאבדות בעיר עדן, תימן, 23 במאי 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בעדן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully