וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "לא נקבל את הצעות האוצר"; נתניהו: "שום דבר לא קורס"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

23.5.2016 / 16:15

ראש הממשלה הגיב לאמירת יו"ר ישראל ביתנו, שלפיה טרם הושגו הסכמות על הרפורמה הפנסיונית שדרש, ואמר כי "יש משא ומתן ויש לו עליות ומורדות". בנט על דרישתו לתיקון הליקויים בקבינט: "תנאי לאישור השינויים בממשלה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) למגעים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר התיירות יריב לוין, ואמר כי טרם הושגו הסכמות על הרפורמה הפנסיונית שמהווה מבחינת מפלגתו תנאי סף להצטרפות לקואליציה. לדבריו, "הדרישות שלנו היו עקביות מאז הבחירות, היינו מוכנים להתפשר והתפשרנו בנושאי דת ומדינה ועונש מוות למחבלים. אנחנו לא יכולים לקבל את ההצעות של משרד האוצר, לא בשביל זה נלחמנו".

ליברמן הדף את הטענות כי הרפורמה הפנסיונית שמנסה מפלגתו לקדם נועדה לדאוג רק לאוכלוסיית העולים מברית המועצות לשעבר. "זה רפורמה פנסיונית עבור כולם, לא עולים מרוסיה בלבד כפי שמציגים אותה, אלא רפורמה שבאה לתקן עיוותים ולעזור לשכבות הכי חלשות. אני לא מבין את הניסיון להציג את זה כמשהו 'לעומתי'", אמר. "הופתעתי גם מהתדרוכים ומההדלפות המעוותות והנוגדות. כשאני רואה מה יצא מהאוצר בתקשורת הרוסית - זה הפוך ממה שהאוצר מתדרך את התקשורת הישראלית".

בישיבת סיעת הליכוד התייחס נתניהו למגעים לכניסת ישראל ביתנו לממשלה. "יש משא ומתן, יש לו עליות וירידות. אתה יודע כמה כאלה ניהלתי? אני כבר לא יכול לספור", אמר. "זה דורש מאמץ ותמיד יש משבר ופיצוצים, אבל שום דבר לא קורס. זה לוקח זמן. היעד שלי הוא ממשלה רחבה. אני מציע לאנשים לא לעסוק בהלקאה עצמית ובנרגנות, צריך לחבור לממשלה רחבה ככל האפשר כדי לקדם את האתגרים וההזדמנויות שעומדים בפנינו".

לקריאה נוספת:
"החלפנו שר ביטחון ימני - בשר שתומך בחלוקת ירושלים"
ח"כ יונה על המגעים בין הרצוג לנתניהו: "התוצאות היו מביכות"
חוקי ההשעיה והעמותות יקודמו: פתיחת מושב הקיץ של הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. 16 באפריל 2016. עיריית באר שבע,
"לא מבין את הניסיון להציג את זה כמשהו 'לעומתי'". ליברמן/עיריית באר שבע

ליברמן הוסיף היום כי "אין שום אולטימטום, אני לא מוגבל בזמן. אם יש רצון טוב אפשר להגיע להסכם". יו"ר ישראל ביתנו אף התנצל על הדברים שאמר עליו בעבר. "בלהט הוויכוח הפוליטי נאמרים דברים מיותרים. אני מתנצל על מה שאמרתי, לא היה לזה שום מקום".

ליברמן התייחס גם לעזיבת חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס את המפלגה בעקבות המגעים לכניסה לממשלה. " רצונו של אדם כבודו. היא החליטה לפרוש ואני מכבד את זה. מוזר שבמשך שבע שנים לא שמעתי ביקורת אלא רק מחמאות ושבחים. ביום רביעי פתאום פעם ראשונה היא החליטה שהמפלגה לא מקיימת רעיונות חברתיים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בנט: "איננו דורשים תקציב, רק לשמור על חייהם של אזרחי ישראל"

בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי התייחס נפתלי בנט לדרישתו לראש הממשלה בתמורה לאישור הרחבת הקואליציה. בנט דרש כי יתוקנו הליקויים בקבינט ואמר כי מפלגתו לא תאשר את הרחבת הממשלה ללא יישום המסקנות בנושא. בתגובה לכך, נמסר מהליכוד כי ההסכמים הקואליציוניים לא ייפתחו עם אף שותפה בממשלה. על דבריו של בנט אמר ליברמן כי "זה לא הופנה אליי, אני לא צד לזה. הוא פנה לראש הממשלה ולא אליי".

"בימים האחרונים מתגלים הצדדים הבעייתיים בהתנהלות הקבינט הביטחוני של מדינת ישראל ב'צוק איתן', שבאים לאחר כשלים דומים שהיו במלחמת לבנון השנייה", אמר בנט. "חברי הקבינט לא שותפו במודיעין איכותי, לא הוכשרו כראוי לתפקידם, ולכן לא תפקדו כראוי בשעת מבחן כאחראים על צה"ל".

לדבריו, "בשנתיים וחצי האחרונות פניתי לראש הממשלה מספר פעמים בדרישה זו, כולל במשא ומתן הקואליציוני. לצערי, דבר לא התקדם. לפיכך, העברתי אמש לראש הממשלה דרישה ליישום תכנית לתיקון ליקויי הקבינט, כצורך חיוני לביטחון ישראל ולשמירה על ביטחון אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. תכנית זו הינה צורך בסיסי על מנת למנוע דיסאינפורמציה, ולקיים בקרה ראויה הנדרשת לביטחון אזרחי ישראל".

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"זו לא דרישה סקטוריאלית". בנט/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי לא ניתן לצפות מחברי קבינט לשאת באחריות לביטחון ישראל מבלי לתת להם את הכלים הנדרשים. "לבנה הזו שותפים לא מעט חברי קבינט בעבר ובהווה, לכן דרישה זו היא תנאי של סיעת הבית היהודי לאישור השינויים האחרונים בהרכב הממשלה והקבינט. זו אינה בקשה סקטוריאלית, אלא צורך לאומי חיוני של כלל חברי הקבינט, והעומד בראשו".

"אני מבין שאנחנו בימים של שינויים קואליציוניים. איננו דורשים כעת תפקיד כלשהו, איננו דורשים תקציב, רק לשמור על חייהם של אזרחי ישראל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully