וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מחצי מההורים היהודים מתנגדים למורים ערבים בבתי בספר

24.5.2016 / 0:12

82% מההורים בציבור הדתי לא יסכימו לשיבוץ מורה ערבי בכיתות יהודיות. 40% סבורים כי מורה ערבי אינו מסוגל ללמד תכנים על ציונות או על יום הזיכרון. "הממצאים – דגל שחור שאסור להתעלם ממנו"

מורה לערבית. ShutterStock
הורים רבים יעדיפו מורה ערבי נוצרי ולא מוסלמי/ShutterStock

52% מההורים היהודים בישראל מתנגדים לשיבוץ מורים ערביים בכיתות שבהן רוב התלמידים יהודים – כך עולה מסקר שערך מכון "מאגר מוחות" עבור המכללה האקדמית "גורדון" בחיפה, ושממצאיו פורסמו אתמול (שני). בקרב האוכלוסייה הדתית ההתנגדות לשיבוץ מורים ערבים בבתי הספר גבוהה במיוחד – 82% מהמשיבים, לעומת 48% בציבור החילוני.

הסקר נערך בתחילת החודש בקרב 508 הורים יהודים לילדים במערכת החינוך. 39% מההורים אמרו כי לא יסכימו שערבי ישמש מחנך לילדיהם ו-46% ענו שיסכימו. עוד עולה מתוצאות הסקר כי 30% מההורים יעדיפו מורה ערבי נוצרי לילדיהם על פני ערבי מוסלמי. 1% יעדיפו מוסלמי, 40% יקבלו את שניהם, ו-21% לא יסכימו כלל לנוכחות של מורה ערבי, נוצרי או מוסלמי.

כשנשאלו ההורים "באיזו מידה מורה ערבי באמת מסוגל לדעתך ללמד את כל התכנים הערכיים הנלמדים היום במערכת החינוך הישראלית, כמו חינוך לציונות, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל או יום השואה", השיבו 40% מההורים כי אינו מסוגל. 32% אמרו כי הוא מסוגל "במידה בינונית", ו-27% בלבד סברו כי מורה ערבי מסוגל להעביר תכנים אלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תוצאות הסקר מזעזעות בחומרתן ומלמדות עד כמה הקיטוב בחברה הישראלית חודר אל מערכת החינוך", אמר נשיא האקדמית "גורדון", פרופ' יחזקאל טלר. "אם חלק ניכר מההורים היהודים אינם רוצים במורים ערביים לילדיהם ודורשים כי משרד החינוך יימנע משיבוץ מורה ערבי בכיתה בעלת רוב יהודי, זהו דגל שחור שאסור להתעלם ממנו".

לדבריו, בהיעדר מערכת חינוך משותפת ליהודים ולערבים, דווקא מורים ערבים בכיתות הלימוד יכולים לשמש "גשר להיכרות איכותית ואמיתית" של ילדים יהודים עם נציג ערכי וסמכותי מהמגזר הערבי. "מצערת במיוחד תמונת המצב שעולה מהסקר על הקשר בין דתיות ההורים ובין ההתנגדות למורים ערבים. הפוליטיזציה של המרחב הכיתתי אינה יכולה להסלים ללא התערבות מידית של משרד החינוך ומוסדות ההכשרה למורים".

(עדכון ראשון: 22:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully