וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי כדורים: כך תעברו בהצלחה את בחינת הבגרות במתמטיקה

23.5.2016 / 8:10

שוקי פרידמן, מורה למקצוע המפחיד ביותר, נתן כמה עצות לתלמידים, שאצלם הדעות לגביו עדיין חלוקות. ענבל וקנין "אוהבת מספרים ומקווה לטוב", בעוד ליאור פוטרמן "לא מבין למה זה יעזור לי בחיים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(בנט משיק את תכניתו לחיזוק לימודי המתמטיקה, בשנה שעברה)

בחינת הבגרות במתמטיקה מעוררת אצל התלמידים חששות ולעתים אף חרדות, לפני הבחינה ובמהלך הבחינה עצמה. לקראת הבחינה, שתיערך היום (שני), סיפק שוקי פרידמן, מורה למתמטיקה במכינה הקדם-אקדמית לבגרויות ב-HIT - המכון הטכנולוגי חולון, כמה עצות מעשיות כדי להתמודד עמה. ראשית, המליץ פרידמן להגיע כחצי שעה לפני הזמן המיועד, ולהיכנס לבחינה בצורה רגועה.

פרידמן הוסיף עוד כמה המלצות לזמן הבחינה. "כדאי לעבור על כל השאלות ולענות על השאלה הבטוחה והקלה ביותר לפתרון לכל תלמיד או תלמידה", הוא הציע. "צבירת נקודות בשאלה הראשונה תשחרר לחצים וההמשך יהיה קל יותר. סדר התשובות אינו מחייב. לאחר פתרון השאלה הראשונה מומלץ להמשיך באותה דרך - מהקל לקשה. המטרה היא לצבור נקודות".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אביו של הערבי שהותקף בידי שוטרי מג"ב: "אני המום, זה לינץ'"
ההסכם הקואליציוני צפוי להיחתם היום; "לתת לליברמן ימי חסד"
הבחירות באוסטריה: יתרון קל למועמד הימין הקיצוני; ההכרעה - מחר

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תלמידים נבחנים בבגרות במתמטיקה בחולון, מאי 2013/בן קלמר

לדבריו, בזמן קריאת השאלה מומלץ להדגיש את מילות המפתח. "לעתים מילה אחת עוזרת לפתרון. קראו את השאלה בעיון רב. מומלץ לכתוב את הנוסחה ודרכה להציב את הנתונים המופיעים בשאלון", הוסיף פרידמן. "לאחר הפתרון מומלץ לבצע בקרה עצמית. בחלק גדול מהתרגילים, בחשיבה לוגית פשוטה ניתן לדעת אם הפתרון הגיוני, או לחלופין לא בכיוון הנכון. אם הפתרון לא ניראה לך, והחלטת לפתור את אותה שאלה פעם נוספת, יש למחוק את הפתרון הקיים רק לאחר שפתרתם בשנית".

פרידמן הזכיר כי "בשאלונים שבהם הניקוד מצטבר, חובה לענות על כל השאלות ואפילו על סעיפים בודדים. זכרו שבשאלונים כאלה הניקוד המצטבר גבוה ממאה, ופתרון כל השאלות יבטיח ציון מקסימלי".

כמורה מנוסה הוא מייעץ לא לקחת לפני הבחינה כדורי ריכוז או הרגעה שהשפעתם לא נבדקה קודם לכן. "לעתים קרובות כדורים אלו יוצרים אצל הנבחן תופעות הפוכות מהרצוי", הוא הסביר.

ענבל ועקנין נבחנת בבחינת הבגרות חמש יחידות במתמטיקה. יותם רונן
"אני זוכרת את החומר". ענבל וקנין/יותם רונן

ענבל וקנין, תלמידה בת 17 מתיכון "מקיף יהוד", תיבחן היום ברמת 4 יחידות לימוד. "סיימתי ללמוד ואני מוכנה לבחינה", אמרה בביטחון. "למדתי למתכונת, והיא הייתה לפני שבועיים, אז אני זוכרת את החומר. עשיתי גם את כל המבחנים בחוברת. בשישי ובשבת חרשתי, וביום ראשון עוד קצת". וקנין הוסיפה טיפ קטן משלה: "אני לוקחת למבחן משהו מתוק, קלמר, דף נוסחאות, בקבוק מים ואני אופטימית, מקווה לטוב".

"אני ילדה מאוד טכנית, מאוד אוהבת מספרים ויותר מתחברת למתמטיקה מלהיסטוריה וללשון", העידה על עצמה וקנין. למרות זאת, היא לא לומדת ברמה של 5 יחידות לימוד. "הלחץ מטורף, ואני גם בביולוגיה ובתיאטרון. איך מצפים שנלמד ל-5 יחידות ונקבל ציון טוב עם כל העומס? תכנית הלימודים מעצבנת".

וקנין התחילה את הלימודים ברמה הגבוהה ביותר ואף נהנתה מהם, אבל החליטה להמשיך ב-4 יחידות לימוד. "לא הרגשתי שאני יכולה להביע את עצמי ב-5 יחידות, הרגשתי שאין לי במי להיעזר, הרגשתי לבד. ירדתי ל-4 יחידות, לא שזה יותר קל. ב-5 יחידות היה לי ממוצע 75, שזה מעולה, אבל עם הלחץ ושיעורי הבית שלא עשיתי בזמן החלטתי ללמוד ב-4 יחידות", אמרה והוסיפה: "המורים של 5 יחידות קשים יותר".

ליאור    פוטרמן              מאשקלון            תלמיד הניגש  לבחינת הבגרות במתמטיקה. שי מכלוף
"זורקים אותך למים". ליאור פוטרמן/שי מכלוף
"החומר היה מאוד קשה והמורים ויתרו. החלטתי שאם לא משקיעים בי אני מוותר ויורד ל-3 יחידות"

ליאור פוטרמן, תלמיד בן 17 מתיכון "עירוני ד'" באשקלון, ייבחן ברמת 3 יחידות לימוד. ההתחלה, אי שם בכיתה ז', הייתה מבטיחה יותר. "התחלתי בכיתה ז' ב-5 יחידות, אבל החומר היה מאוד קשה והמורים ויתרו. החלטתי שאם לא משקיעים בי אני מוותר ויורד ל-3 יחידות, בתקווה לקבל ציונים יותר נורמליים", סיפר.

"אני חושב שהבגרות במתמטיקה קשה, זורקים אותך למים. נותנים לך נוסחאות ואומרים לך לפתור תרגילים, אבל לא אומרים למה זה יעזור לך בחיים. אני מרגיש שהמטרה היא שרק שתהיה לך תעודה ולא משהו שיעזור לך בחיים", טען. לעומת זאת, לדעתו "בגרות באנגלית כן עוזרת לך בחיים, נותנת לך ניסיון בשפה לקראת העתיד שלך. אפילו בהיסטוריה, כשאתה לומד מהעבר, לומד על העם, זה לדעתי יותר משמעותי מבגרות במתמטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully