וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הערבי שהותקף בידי שוטרי מג"ב: "אני המום, זה לינץ'"

אחמד אבו אל קיעאן התפלא על כך שבנו נחשד ב"תקיפת 12 שוטרים", לדבריו. "אין לו עבר פלילי, זה ילד שמתכנן ללמוד רפואה". דודו: "זה מערב פרוע". בית המשפט החליט לשחרר את החשוד למעצר בית

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

"אני המום ממה שראיתי בתקשורת, עד עכשיו אני לא מבין", אמר הלילה (שני) אחמד אבו אל-קיעאן, אביו של מייסם אבו אל-קיעאן, שהותקף אתמול בידי שוטרים במרכול שבו הוא עובד בתל אביב. "טוענים שהוא תקף 12 שוטרים, אבל זה לא הגיוני. הוא בחור כל כך אלגנטי, אין לו עבר פלילי, הוא לא נוטה להיכנס לקטטות. זה ילד שמתכנן ללמוד רפואה", הוסיף האב. "אני מקווה שלמשטרה ירד האסימון. לא ייתכן ששוטר יתעלל באדם במקום עבודתו, זה היה לינץ' משטרתי". האב סיפר כי עד עכשיו לא נתנו לו לראות את בנו. "ביקשתי מהשוטר לראות אותו כדי שאוכל להגיד לאימא שלו שהעיניים שלו בסדר".

האב אמר את הדברים בתום דיון במעצרו של אבו אל-קיעאן, שבו החליטה השופטת שלומית בן יצחק מבית משפט השלום בתל אביב כי הוא ישוחרר הבוקר למעצר בית עד יום רביעי, לאחר שמסר הלילה את גרסתו למשטרה. עוד קבעה השופטת כי אל-קיעאן יורחק מתל אביב למשך שבוע וישהה ביישוב חורה שבנגב, בקרבת אביו. החשוד לא נכח בדיון משום ששהה בבית החולים, ושם הוענק לו טיפול רפואי. נציג המשטרה אמר בדיון כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בבדיקת האירוע.

גם ראאד אבו אל-קיעאן, דודו של עובד המרכול שהותקף, נכח בדיון. "הוא לא היה צריך להיות במעצר מלכתחילה", טען הדוד. "אם כך נוהגת המשטרה מה אנחנו האזרחים נגיד, מהו סמל המדינה? כוח שיטור אמור להיות לנו מגן. מישה אחר היה צריך להיעצר, לא הוא. מה שראיתי בסרטון זה פשוט מערב פרוע".

עוד בנושא:
עובד מרכול בת"א הוכה על ידי שוטרים: "חטף רק כי הוא מוסלמי". תיעוד
דודו של הערבי שהותקף בת"א: "אנחנו אזרחים נאמנים, למה עשו לו עוול?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייסם אבו אל-קיעאן, לאחר שהותקף בידי שוטרי מג"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטו של החשוד, עו"ד דרוויש נאשף, טען בדיון כי אף שהאירוע התרחש בסביבות השעה 14:00, הוא נלקח לטיפול רפואי רק בשעה 20:00. "החשוד היה אזוק בידיו וברגליו, הוא היה צריך טיפול רפואי ולא לקחו אותו לבית החולים", טען עו"ד נאשף. "באמצע יום עבודה ביקשו ממנו שוטרים בלבוש אזרחי להציג תעודת זהות. מי שהיו צריכים להיות עצורים הם השוטרים על ידי מח"ש. אני לא בטוח שהוא עצמו ביצע מעשה פלילי, ולכן אבקש לשחררו".

נאשף הביע פליאה על כך שמרשו לא נחקר, לטענתו, אף ששהה כמה שעות בתחנת המשטרה. "על פי האינפורמציה שקיבלתי הוא התנהג למופת. שום פעולה שהוא עשה לא מצדיקה את ההתנהלות שלהם", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אחמד אבו אל-קיעאן, אביו של מייסם אבו אל-קיעאן, שהותקף על ידי שוטרים במרכול שבו הוא עובד בתל אביב, 23 במאי 2016. ניב אהרונסון
אחמד אבו אל-קיעאן, אביו של מייסם שהותקף בידי שוטרים, הלילה בבית המשפט/ניב אהרונסון

נציג המשטרה חלק על דבריו. "ראשית, אני לא מבין איך אנחנו כאן אם לא חקרנו את החשוד. חובתנו החוקית לערוך חקירה. מדובר בתיק בנוגע לתקיפת שוטרים", טען. הוא הוסיף כי המחלקה לחקירות שוטרים בודקת "את התמונה הכללית". לדבריו, "מן הראוי שנבדוק ומוטל עלינו לבדוק על פי החוק".

עו"ד נאשף השיב כי "זו לא רק זכותה של המשטרה לחקור, זוהי חובתה. מח"ש נכנסה לתמונה ומכך עולה כי יש חשד כזה או אחר שהשוטרים עברו על החוק". לבסוף, ביקש כי "מי שיחקור את המקרה תהיה יחידה אחרת, ולא זו שהשתתפה באירוע".

בעקבות האלימות המשטרתית כלפי עובד ערבי מול סופר יודה בתל אביב 22 מאי 2016. יותם רונן
ההפגנה בעקבות תקיפה אבו אל-קיעאן/יותם רונן

לפני הדיון סיפר עו"ד נאשף: "פגשנו אותו לפני ארבע שעות בתחנת המשטרה כאשר הוא בעצם עצור, כבול ולמרבה האירוניה, מי שמחזיק אותו שם ושומר עליו הם אותם שוטרים שהיו מעורבים באירוע", סיפר עורך הדין. "ממה שהוא מסר לנו ושאנחנו ראינו הוא עובר השפלות בתחנה, יותר השפלות מילוליות של קללות גידופים, איומים. הם כנראה לא מבינים את המשמעות של האירוע. אני מקווה שהם יבינו את זה מהר מאוד. הוא נלקח לבית החולים רק בשעה מאוד מאוחרת. ורק לאחר מכן התחלנו בטיפול המשפטי".

הדיון נערך הלילה לאחר שסנגורו של העובד הגיש אמש לבית משפט השלום בתל אביב בקשה לדיון מידי בשחרורו. עו"ד נאשף נימק את הבקשה "מכל הסיבות שברורות לכולנו ושראינו אותן בתיעוד של האירוע". ואולם, השופטת שלומית בן יצחק קבעה את הדיון בעניינו למחר בבוקר. בעקבות כך הגיש עו"ד נאשף ערר לבית משפט מחוזי, וזה הסכים לקיים את הדיון עוד הלילה.

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • תקיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully