וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל"ג בעומר בסכנה? גננות התבקשו לבטל אירועים מחוץ לשעות פעילות

23.5.2016 / 14:40

הסתדרות המורים הסבירה בהודעה שהופצה לגננות כי בשל ענייני ביטוח, הן מתבקשות להימנע מהמדורות. בכמה ערים כבר ביטלו את החגיגות, ופורום ועדי ההורים הציע טופס משפטי, ש"יפחית את הסיכוי לתביעה"

צילום: באמצעות וואווי עריכה: ניר חן

כשבוע לאחר שפורום ועדי ההורים המליץ לוועדים העירוניים שלא לקיים את מדורות ל"ג בעומר הכיתתיות, שאמורות להתקיים ביום רביעי הקרוב, גם הסתדרות המורים הורתה לגננות שלא לקיים מדורות מחוץ לשעות הפעילות. "גננות יקרות, לקראת ל"ג בעומר ומדורות החג אנו מבקשות לחדד מספר הנחיות", נכתב בהוראה שהופצה לגננות בימים האחרונים, שהבהירה כי באירועים הקשורים לגן, "הגננת היא הנושאת באחריות".

"האחריות מכוסה כלפי הילדים מההיבט של ביטוח, רק אם האירוע מאושר על ידי הפיקוח ועל ידי האחראי לבטיחות במחוז, לפיכך אנו מורות לגננות שלא להשתתף בפעילויות או מדורות המאורגנות על ידי ההורים אחרי שעות פעילות הגן", הובהר בהודעת הסתדרות המורים.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר מפתיע: התלמידים נחושים יותר מהוריהם להשיג חמש יחידות במתמטיקה
מקצוע מבוקש: 25 אלף מורים הצטרפו למערכת החינוך בתוך חמש שנים
הורים ומטפלות הפגינו על מצוקת מעונות היום: "אין לנו כוח אדם"

ל"ג בעומר בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
"הגננת היא הנושאת באחריות". מדורה בירושלים, בשנה שעברה/טלי מאייר
"נוצר בלגן, וכל עיר בחרה לעשות את מה שלה נראה. מאז זה לא נרגע"

לפני כשבוע, הפיץ פורום ועדי ההורים המלצה דומה לוועדים העירוניים. הסיבה לכך היא תביעה שהוגשה לפני שש שנים במודיעין, לאחר שילד נפצע בבריכה באירוע כיתתי, והופנתה לבסוף כנגד ועד ההורים. בפורום חוששים כי הורי ילדים שיפצעו במהלך המדורות יתבעו את ההורים המארגנים.

פתרון חלקי שהוצע להורים הוא טופס שנוסח בעזרת משפטנים, ועליו יחתום כל הורה שישלח את ילדו למדורה, ובו הוא מסיר אחריות מוועד ההורים. עם זאת, הדבר אינו מבטיח שוועד ההורים לא ייתבע ולכן בערים רבות בארץ, בהן מודיעין וכפר יונה, החליטו השנה לבטל את המנהג המסורתי של קיום המדורות.

ישראל אליסף, יו"ר פורום ועדי הגנים הארצי, סיפר על הניסיון לפתור את הבעיה: "עשינו טופס החתמה, שההורים חותמים מול ועדי ההורים, שהם יודעים שהאחריות היא עליהם ושהילדים חייבים לבוא עם ההורים". הוא הודה כי "זה לא מונע תביעות, כי אין דרך למנוע תביעות, אבל אפשר להפחית את הסיכוי שירצו לתבוע או שהתביעה תתקבל".

"נוצר בלגן, וכל עיר בחרה לעשות את מה שלה נראה", הוסיף. "בחלק מהערים החליטו לבטל לגמרי את המדורות, ומאז זה לא נרגע. העמדה שלנו היא כן לקיים את המדורות ובכלל את הפעילות מחוץ לשעות הגן. אנו ממליצים לוועדים להחתים את ההורים שהם האחראים הבלעדיים לשלום ילדיהם ולא לקבל ילדים לפעילויות מחוץ לשעות הגן ללא ליווי הוריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully