וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנזניה: שר הפנים הופיע שיכור בפרלמנט - והודח על ידי הנשיא

22.5.2016 / 15:00

ג'ון מגופולי פיטר את השר, לאחר שהאחרון השיב לשאלות כשהוא נתון להשפעת אלכוהול. הנשיא, שעלה לשלטון בנובמבר האחרון, הבטיח להילחם בשחיתות ובחוסר היעילות במדינה המזרח-אפריקנית

נשיא טנזניה ג'ון מגופולי, אוקטובר 2015. AP
נלחם בשחיתות ובחוסר היעילות. נשיא טנזניה מגופולי, אוקטובר/AP

נשיא טנזניה ג'ון מגופולי הדיח את שר הפנים לאחר שהאחרון הגיע לפרלמנט וענה על שאלות בזמן שהיה שיכור – כך נמסר מלשכת הנשיאות ביום שישי. הנשיא, שנכנס לתפקידו בנובמבר, הבטיח להילחם בשחיתות ובחוסר היעילות בממשלה. הוא כבר פיטר כמה גורמים בכירים שהיו מעורבים בשחיתות וצמצם הוצאות שאותן ראה כמיותרות, כמו חלוקת כרטיסי ברכה רשמיים לכבוד חג המולד.

צ'ארלס קיטוונגה הוא השר הראשון שמפוטר מאז הוקמה הממשלה. הדחתו נתפסת כהפתעה מאחר שהוא נחשב למקורבו של הנשיא. לשכת הנשיאות מסרה בהודעה כי שר הפנים פוטר אחרי "שהוא הופיע שיכור בפרלמנט והשיב לשאלה שהופנתה למשרד הפנים בזמן שהוא היה במצב של שכרות". לא נמסר מתי האירוע התרחש. קיטוונגה עמד בעבר בפני קריאות להתפטר לאחר שחברי פרלמנט האשימו אותו בתפקוד לקוי.

המגזר העסקי מאשים לעתים קרובות את הממשלה ואת הרשויות למלחמה בשחיתות בכך שהן פוגעות בהשקעה זרה במדינה האפריקנית הענייה, שגילתה מצבורי גז לחופיה שאותם היא רוצה לפתח. הנשיא מגופולי הבטיח לעשות סדר בשירותים האזרחיים ובמוסדות הציבור.

עוד ידיעות מהעולם
סיסי שולח צוללת לחיפוש הקופסה השחורה: "כל האפשרויות נבחנות"
בחירות היסטוריות באוסטריה: הימין הקיצוני יכבוש את הנשיאות?
משפחות הרוגי המטוס שהופל באוקראינה תובעות את פוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully