וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן מאשר: מנהיג הארגון חוסל בתקיפה אמריקנית בפקיסטן

מזל"טים של חיל האוויר האמריקני תקפו כלי רכב בפקיסטן, בסמוך לגבול עם אפגניסטן, שבו ישב אחטר מוחמד מנסור. לפי גורם אמריקני רשמי, הנשיא אובמה אישר את המתקפה. הפנטגון: "מנסור היווה מכשול לשלום"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג טליבאן, אחטר מוחמד מנסור, נהרג בתקיפה אמריקנית בפקיסטן - כך אישר הבוקר (ראשון) מפקד בכיר בארגון. התקיפה, שבה נהרג לוחם נוסף בארגון, התרחשה בסמוך לגבול עם אפגניסטן. טרם לכן אמר גורם אמריקני רשמי לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מנסור "ככל הנראה" נהרג בתקיפה.

גורם רשמי אחר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנשיא ברק אובמה אישר את המתקפה. הוא ציין כי המתקפה בוצעה בשעה 23:00 בערב (שעון ישראל), וכי כמה מל"טים של חיל האוויר האמריקני תקפו בו זמנית כלי רכב שבו על פי החשד ישבו השניים, מדרום-מערב לעיירה אחמד וול.

"מנסור היה מנהיג טליבאן והיה מעורב בתכנון מתקפות נגד מטרות בקאבול וברחבי אפגניסטן, שהיוו איום לאזרחי המדינה ולכוחות הביטחון, כמו גם לחיילינו ולחיילי שותפותינו", אמר דובר הפנטגון פיטר קוק בהצהרתו. "מנסור היווה מכשול לשלום ולפיוס בין ממשלת אפגניסטן וטליבאן, שכן הוא אסר על מנהיגי הארגון להשתתף בשיחות השלום שהיו יכולות להוביל לסיום המשבר".

עוד כתבות מהעולם:
"עינויים ומחסור במזון": 60 אלף נהרגו בתי הכלא של אסד
בגלל מחסור בסוכר: קוקה קולה מקפיאה את ייצור מוצריה בוונצואלה
סרי לנקה: עשרות הרוגים ונעדרים במפולות בוץ ברחבי המדינה

מנהיג טליבאן אחטר מוחמד מנסור. רויטרס
נפגע במתקפה? מנסור/רויטרס

בקיץ שעבר חשף טליבאן כי מנסור הוא האדם שעומד בראש הארגון, לאחר מותו של המנהיג מוחמד עומאר בשנת 2013. לפי מועצת הביטחון של האו"ם, המטילה סנקציות על הארגון, מנסור היה בעברו שר התעופה האווירית והתחבורה של טליבאן ונחשב "חבר קבוע בהנהגת הארגון".

"הוא שב לאפגניסטן בספטמבר 2006 לאחר מעצרו בפקיסטן", נכתב במסמך האו"ם בעניינו. "הוא היה מעורב בסחר בסמים והיה פעיל בכמה מחוזות באפגניסטן החל ממאי 2007. כמו כן, הוא שימש מושל קנדהאר מטעם הארגון מאז שנת 2007". נוסף על כך, מנסור היה מגייס פעיל של לוחמים לקרבות עם כוחות הממשל ובשנת 2010 שימש כסגנו של עומאר.

(עדכון ראשון: 00:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully