וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחסור בסוכר: קוקה קולה מקפיאה את ייצור מוצריה בוונצואלה

המשבר הכלכלי הכבד בוונצואלה גובה מחיר וחברת המשקאות האמריקנית הודיעה על השהיית הייצור בשל מחסור אצל הספקים בחומר הגלם. בתוך כך, נשיא המדינה הדרום-אמריקנית חוטף ביקורת מנשיא אורגוואי לשעבר: "מדורו משוגע כמו תיש"

צילום: רויטרס

(ונצואלה מזיזה את השעון חצי שעה קדימה כדי לחסוך בחשמל)

חברת קוקה קולה החליטה לעצור את ייצור המוצרים שלה בוונצואלה בגלל מחסור בסוכר שמורגש במדינה הנתונה במשבר כלכלי עמוק. החברה, שבמקור מאטלנטה, פרסמה אתמול (שישי) הודעה לפיה ייצור המוצרים המבוססים על סוכר יושהה בימים הקרובים לאחר שהספקים המקומיים דיווחו כי אין בידיהם את חומר הגלם. מוצרים ללא סוכר לא יושפעו והחברה מסרה כי משרדיה ומרכזי ההפצה שלה יישארו פתוחים בוונצואלה.

הצעד בא על רקע הכלכלה במדינה הדרום-אמריקנית שנמצאת על ספה של התמוטטות, המאופיינת במחסורי מזון ותחזיות אינפלציה של 700%. בחודש שעבר, אמפרסאס פולאר, חברת המזון והשתייה הגדולה בוונצואלה, עצרה את ייצור הבירות שלה בשל חוסרי בשעורה מיובאת. הממשלה אף מתקשה לשלם על הדפסת שטרות כסף חדשים. מדורו הסוציאליסט נתקל באופוזיציה לוחמנית, הקוראת מאז דצמבר האחרון לקיום בחירות חוזרות במדינה. זאת לאחר שבבחירות לפרלמנט במדינה שהתקיימו באותו חודש זכה הימין בשני שלישים מסך כל המושבים.

לקריאה נוספת:
נשיא ונצואלה הכריז על מצב חירום אחרי שבוע של הפגנות נגדו
אין להם אנרגיה: בוונצואלה יעבדו רק יומיים - כדי לחסוך בחשמל
כדי לחסוך בחשמל: ונצואלה מזיזה את השעון חצי שעה קדימה

אזרחי ונצואלה מתמודדים עם משבר ייצור החשמל. רויטרס
משבר קשה בוונצואלה/רויטרס

בשבוע שעבר הכריז הנשיא ניקולס מדורו על מצב חירום במדינה, שבמסגרתו העניק לעצמו סמכויות נרחבות עוד יותר למשך 60 יום. הכרזתו של הנשיא הגיעה לאחר שבוע של הפגנות סוערות בבירה קראקס בדרישה לקיום בחירות חוזרות, שהידרדרו לאלימות - הן מצד המפגינים שיידו אבנים, והן מצד השוטרים שהשתמשו בגז מדמיע לפיזורם. ואולם גם לאחר הכרזתו, נמשכו ההפגנות נגדו, בעוד הסקרים מצביעים על כך שרוב האזרחים מעוניינים שמדורו יפרוש מתפקידו.

חוסה מוחיקה: "מדורו משוגע כמו תיש"

בתוך כך, נשיא אורוגוואי לשעבר חוסה מוחיקה תיאר את מקבילו מוונצואלה "משוגע כמו תיש". מוחיקה, שהיה בשלטון בין 2010 ל-2015, אמר הדברים ביום רביעי במהלך מסיבת עיתונאים כשנשאל על המחלוקת בין מדורו לראש ארגון המדינות האמריקניות, לואיס אלמגרו. אלמגרו קרא למדורו "בוגד", בעוד הנשיא הסוציאליסט של ונצואלה טען כי הוא סוכן CIA. מוחיקה אמר כי יש לו "כבוד רב" למדורו אך זה לא עוצר בעדו מלהשמיע את דעתו. הוא אמר כי הוא הרחיק את עצמו מאלמגרו בשל עמדתו על ונצואלה. אלמגרו שימש שר החוץ של אורוגוואי במהלך כהונתו של מוחיקה.

ונצואלה, המסתמכת באופן ניכר על הפקת חשמל באמצעות זרימת מים, מתמודדת בימים אלה גם עם משבר אנרגיה חמור במדינה הנובע מהבצורת הקשה. כדי להתמודד עם משבר האנרגיה הכריז מדורו בחודשים האחרונים על שורת צעדים קיצוניים לחסכון בחשמל, בהם - הפסקת זרם החשמל לארבע שעות ביממה, קיצור שבוע העבודה לארבעה ימים במגזר הפרטי ויומיים במגזר הציבורי, הזזת השעון המקומי בחצי שעה קדימה, ואף פנייה אישית של הנשיא לנשים במדינה שיפחיתו את השימוש במייבשי שיער.

נשיא אורוגוואי לשעבר חוזה "פפה" מוחיקה מצביע בבחירות בסיבוב הראשון – אוקטובר 2014. AP
"כבוד רב" למדורו. חוסה מוחיקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully