וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף שטרם נכנס ללשכת שר הביטחון: הדרישות של הימין מליברמן

24.5.2016 / 9:06

ההסכם בין ישראל ביתנו לליכוד טרם נחתם, אך בחוגי הימין כבר שיגרו לליברמן דרישות לנקיטת פעולות לקידום ענייניהם, הכוללות צעדים לטובת החייל היורה ולמען מפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

המשא ומתן לכניסת ישראל ביתנו לקואליציה טרם הושלם ויו"ר הסיעה אביגדור ליברמן טרם מונה רשמית לשר הביטחון, אך בחוגי הימין יש כבר מי שמגבש עבורו רשימת דרישות. עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) בנצי גופשטיין העלו בפניו דרישה הנוגעת למשפטו של החייל היורה מחברון, בעוד אחרים פנו אליו שיעמוד לצד מפעל ההתנחלויות כפי שעשה עד כה.

במכתב ששיגרו לליברמן בן גביר וגופשטיין דרשו ממנו שיפעל לטובת החייל שהואשם בהריגת מחבל פצוע בחברון, אלאור אזריה. בין היתר, הם ביקשו ממנו לבטל את גיוסו של עו"ד נדב וייסמן, שותף בכיר במשרד עורכי דין גדול, המסייע לתביעה הצבאית במשפט החייל היורה.

עוד בנושא:
המשא ומתן נמשך: פערים מול האוצר מעכבים את החתימה על ההסכם
הרצוג קרא ליעלון וללוי-אבקסיס להצטרף למחנה הציוני
נתניהו שוחח עם יעלון: "שום דבר עדיין לא סגור"

כינוס הליכוד וישראל ביתנו בבנייני האומה ב 2012 בירושלים במהלך מערכת הבחירות של 2013. ראובן קסטרו
יש מי שמגבש עבורו רשימת דרישות. נתניהו וליברמן/ראובן קסטרו

הפנייה לליברמן לא נעשתה במקרה. יו"ר ישראל ביתנו השמיע הצהרות רבות בעד אזריה ואף הגיע לאחד הדיונים בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בקסטינה. לאחר הדיון שבו נכח, אמר ליברמן שאמנם צריך לחקור את החייל, אך הדגיש כי עדיף חייל שטעה מאשר חייל מת. "אין לי בעד או נגד, העמדה היחידה שלי שעדיף שחייל יטעה בשיקול הדעת ויישאר בחיים, מאשר יהסס וחס וחלילה יירצח על ידי מחבלים". ליברמן אף הוסיף כי ברור לו שהחייל יזוכה. "ממה שראיתי ניתן להגיד שהתביעה התרסקה לרסיסים. על פי מה ששמעתי פה בוודאי שהחייל יצא זכאי".

במכתב קבלו השניים על העובדה שהפרקליטות הצבאית גייסה למילואים עורך דין אזרחי שיסייע להם במשפט. "מינוי זה עורר ביקורת קשה ולמעשה יש בו התנהלות לא תקינה של הפרקליטות הצבאית, שלא ברור מדוע הוציאה צו 8 וגייסה את העורך דין לשורותיה. יש בגיוס עורך הדין כדי לשדר כי מבחינת הפרקליטות הצבאית תיק אזריה הוא תיק חריג שמתייחסים אליו בצורה מיוחדת".

השניים הוסיפו כי "כשר ביטחון בסמכותך לדרוש להפסיק את הפעלתו של עורך הדין ואת ההתנהלות החריגה כלפי החייל אזריה. זה זמן המבחן, ואנחנו מבקשים שהצעד הראשון שלך במשרד הביטחון יהיה צעד שיש בו כדי להעביר מסר שההצהרות שהצהרת כחבר כנסת ייושמו ככתבן וכלשונן גם כשר הביטחון. דרשת יחס הוגן לחייל ואף הגעת למשפטו. כשר ביטחון תוכל לדאוג שיחס זה יינתן ותיפסק הרדיפה נגדו ולמעשה נגד כל חיילי צה"ל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
קיימת דרישה משר הביטחון החדש לסייע לו. אזריה בבית המשפט/מגד גוזני

גם פורום עוטף ירושלים פנה לשר שטרם נכנס ללשכתו. בפורום דורשים מליברמן לפעול בחומרה נגד הבנייה הבלתי חוקית לטענתם של הפלסטינים ברחבי יהודה ושומרון, שממומנת על ידי האיחוד האירופי. "אביגדור ליברמן הוא ידיד נאמן וחשוב להתיישבות, אך עכשיו עליו להוכיח שאכן מילה זו מילה", מסרו מהפורום. "הבנייה הבלתי חוקית של האיחוד האירופי על אדמות מדינה בשטח C נמשכת במרץ לצד אכיפה כמעט אפסית. שר הביטחון הנכנס חייב לפעול לשינוי מידי בשטח ועליו להורות לדרגים המבצעיים לפעול לאכיפת החוק ולהחזרת הריבונות הישראלית בפועל לשטח".

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל קרא אף הוא לליברמן, תושב ההתנחלות נוקדים, לפעול למען מפעל ההתנחלויות. כשריאל דרש ממנו לקדם את תכניות הבנייה במרחב מעלה אדומים ולכלול דרישה זו במשא ומתן הקואליציוני. "אני מברך את ח"כ ליברמן על החלטתו לנהל מו"מ להצטרפות סיעת ישראל ביתנו לקואליציה, ומודה לו על עמידתו האיתנה לצדה של מעלה אדומים בשנה האחרונה ובכלל וכן על עמדתו הנחרצת כי יש לבנות באופן מסיבי במעלה אדומים. אני קורא לליברמן להתנות בנייה כזאת, כפי שהצהיר בעבר, כסעיף בהסכם להצטרפותו לקואליציה ולממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully