וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ניגריה: נמצאה נערה נוספת שנחטפה על ידי בוקו חראם

דובר הצבא מסר כי הנערה, שנחטפה על ידי ארגון הטרור לפני יותר משנתיים, אותרה - אך לא דיווח היכן או כיצד. שלשום מצא לוחם מקומי נערה אחרת כשעמה תינוק שככל הנראה ילדה בשבי

עריכה: מתן חדד

נערה נוספת שנחטפה על ידי "בוקו חראם" בעיירה צ'יבוק שבצפון-מזרח ניגריה לפני יותר משנתיים נמצאה - כך מסר הלילה (שישי) דובר צבא ניגריה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הניגריים, הנשיא מוחמדו בוהארי עודכן בהתפתחות. טרם נמסרו פרטים נוספים על זהותה של הנערה או על האופן או המיקום המדויק שבו נמצאה.

שלשום דווח כי אחת מ-219 התלמידות שנחטפו בחודש אפריל 2014 נמצאה על ידי קבוצת פעילים מקומית, באזור שנמצא בשליטת בוקו חראם במדינה בורנו. על פי הדיווח ברשת BBC, אמינה עלי נקקי זוהתה על ידי לוחם מקומי שהכיר אותה באזור יער סמביסה שליד גבול קמרון, והיא הייתה הראשונה שאותרה מאז החטיפה.

על פי הדיווחים, נקקי נמצאה עם תינוק, שככל הנראה נולד לה בשבי הארגון. מי שהזדהה כבעלה, מוחמד היאתו, ונמצא יחד עמה, נעצר בחשד שהוא חבר בארגון האסלמיסטי, לאחר שליווה אותה לבית החולים במידוגורי. מקורות ניגריים מסרו לרשת BBC כי נקקי היא מהעיירה מבללה, מדרום לצ'יבוק. 24 נערות נוספות תושבות העיירה נחטפו יחד עמה.

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
שנתיים לחטיפת הנערות בניגריה, האימהות טוענות: "ראינו אותן בסרטון"
טרור מסוג חדש: בוקו חראם סובל מהרעב שיצר - ובוזז מזון
ניגריה: נמצאה אחת מהנערות שנחטפו על ידי "בוקו חראם"

אמינה עלי נקקי, ששוחררה משבי "בוקו חראם", במשכן הנשיא, אבוג'ה, ניגריה, 19 במאי 2016. רויטרס
נקקי/רויטרס

בהודעה מטעם קמפיין "השיבו את הבנות שלנו" (#BringBackOurGirls), שמוביל את המאמצים התקשורתיים לשחרורן של החטופות, נמסר כי מרבית החטופות עדיין מוחזקו באזור יער סמביסה. "היא אמרה שכל האחרות עוד באזור יער סמביסה, והן תחת אבטחה כבדה", נמסר.

צבא ניגריה דיווח בעבר על שחרור בני ובנות ערובה שהוחזקו על ידי ארגון "בוקו חראם" באזור, אולם בכל המקרים התברר כי לא מדובר בנערות מצ'יבוק. באזור פועלות מיליציות אזרחיות, שנאבקות ב"בוקו חראם" באופן עצמאי, והלוחם שאיתר את החטופה חבר באחת מהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אמינה עלי נקקי, ששוחררה משבי "בוקו חראם", בבית חולים במידוגורי, בורנו, ניגריה, 19 במאי 2016. רויטרס
נקקי, בנה ובעלה היאתי - שנעצר בחשד להשתייכות לבוקו חראם - בבית החולים בבית החולים במידוגורי ביום רביעי/רויטרס

אתמול נפגשה נקקי עם הנשיא מוחמדו בוהארי בבירה אבוג'ה. היא הוטסה לארמון הנשיאותי מבית החולים במידוגורי, בירת המדינה בורנו שבה אותרה, יחד עם אמה, בינטה, פעילים לשחרור הנערות החטופות והיועץ לביטחון לאומי של הנשיא. בוהארי מקווה כעת להגיע להישג משמעותי במאבק ב"בוקו חראם", כפי שהבטיח בקמפיין הבחירות שלו בשנה שעברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully