וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם תמנע מימון ממוסדות תרבות "שפוגעים בצה"ל ובמדינה"

19.5.2016 / 18:42

לוואלה! NEWS נודע כי העירייה תקים ועדה לבחינת מימון אירועי תרבות שמבקרים את צה"ל ואת המדינה. הוועדה לא תוכל למנוע העלאת המופעים, אלא רק את תקצובם על ידי העירייה

עריכה: ניר חן

(ממציא קמפיין "השתולים בתרבות" חוזר ל"אם תרצו": ריאיון לאולפן וואלה! NEWS, החודש)

ועדת התמיכות במוסדות תרבות של עיריית ירושלים החליטה היום (חמישי) פה אחד להקים ועדה שתבחן את ההצגות והמופעים במוסדות התרבות בעיר, ותדון במניעת תקציבים ממוסדות שיעלו הצגות "הפוגעות בחיילי צה"ל ובמדינת ישראל".

בכל שנה מעבירה העירייה למוסדות התרבות בבירה כשמונה מיליוני שקלים. לקראת אישור העברות כספים לכמה מוסדות, בהם גלריה "ברבור" ותיאטרון "החאן" התגלעה מתיחות בין חברי הוועדה, על רקע ההצגה "יחזקאל", שכתב וביים רוני ניניו והעלה התיאטרון לפני כשנה. גורמי ימין בעירייה טענו כי ההצגה משווה בין חיילי צה"ל לנאצים. במקביל, הועלתה ב"ברבור" תערוכה בשם "37 אחוז", המציגה את החיים בעיר מנקודת מבטם של תושבי השכונות הערביות שבה, ולטענת גופי ימין כמו "אם תרצו", התערוכה "מציגה את סיפוריהם האישיים של תושבי ירושלים המזרחית תוך האדרת מחבלים מורשעים, המכונים בתערוכה 'אסירים וחללים ששילמו את מחיר המאבק', ותוך הצגת ירושלים כ'כבושה', בין היתר על ידי כינוי שכונת פסגת זאב 'התנחלות'".

עוד בוואלה! NEWS:
החוף הקסום והפראי בטירת כרמל הפך לחלומם הרטוב של העבריינים
מתחת לאפה של השופטת: סמים הוחבאו מתחת למושב הנאשם בבית המשפט
"הלכה ללמוד לבגרות – ומתה מפליטת כדור": משפחת הנערה מרוסקת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזת קמפיין "שתולים בתרבות" של תנועת "אם תרצו". ינואר 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת הדיון היום, נציגי הימין בוועדה רמזו כי יתנגדו לאישור התקציבים ל"חאן" ול"ברבור" ובתגובה הציע יו"ר הוועדה חנן רובין ,מסיעת התעוררות, להקים "מנגנון שיבדוק קריאות לגבי בעייתיות של חומרים". המנגנון אמור לגבש המלצות לגבי המימון אך לא יוכל למנוע את עצם הצגת המופעים. ההצעה עברה פה אחד ונקבע כי המנגנון יורכב מאנשי מקצוע בתחום התרבות, אולם עדיין קיים ויכוח על הרכבו המדויק ועל השאלה אם יכלול גם נציגי ציבור.

רובין אמר לוואלה! NEWS כי "בשנים האחרונות עלו פעמים רבות קולות מצוקה מצד התושבים לגבי תוכן כזה או אחר שמוצג במוסדות שמקבלים מימון עירוני. אני מאמין שמותר למוסדות להציג כל תוכן שאינו מסיט ומעודד אלימות או גזענות, אבל האם העירייה צריכה לממן אותו זו שאלה אחרת. מכיוון שהדעות תמיד יהיו לכאן או לכאן, הצעתי להקים מנגנון שיורכב מהדרג המקצועי באגף התרבות ובתוספת של אנשי רוח מכלל קשת הדעות, אשר יבחן את הסוגיות הללו כאשר יש ספק, ולפי המלצת המנגנון אנו נקבל את ההחלטה אם לממן או לא את הגוף הנידון". לדברי רובין, מותר להראות כמעט כל תוכן, אך אין חובה בהכרח לממן אותו מכספי העירייה והמדינה.

חבר המועצה אריה קינג שהוביל את ההתנגדות לתקצוב "החאן" ו"ברבור" אומר כי ההחלטה התקבלה "לאור העובדה שבשנים האחרונות מוסדות תרבות בעיר שמתוקצבים על ידי העירייה הרחיקו לכת ופתחו את דלתותיהם למופעים ותערוכות שתכליתן לפגוע בחיילי צהל ובמדינת ישראל בכלל". הוא הוסיף כי שמח לגלות שכלל חברי הוועדה הצביעו בעד הצעתו לשלול תמיכה כלכלית במוסד שיציין את יום העצמאות כיום אבל, יפגע ויבזה אחד מסמלי המדינה או יעודד טרור וגזענות. וכן ממי ש"יפגע בחיילי צה"ל ובצה"ל". לדבריו, "ככל שימצא מוסד שיפעל בצורה הזו הוא לא יקבל תמיכות בשנה הבאה".

מעיריית ירושלים נמסר: "לא מדובר בהחלטת מועצת העיר אלא בהחלטה של ועדה פנימית פוליטית המצריכה בחינה ואישור של היועץ המשפטי לעירייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully