וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבו של ארדואן ימונה לראש הממשלה החדש של טורקיה

19.5.2016 / 18:38

מפלגת השלטון במדינה הודיעה כי שר התחבורה בינאלי יילדרים יוכרז בתור ראש הממשלה החדש במקומו של דאווטולו הפורש. ילדרים לסייע לנשיא להגשים את מטרתו ולהקים משטר נשיאותי במדינה

ראש ממשלת טורקיה המיועד, בינאלי יילדרים. רויטרס
ראש הממשלה המיועד, יילדרים/רויטרס

שר התחבורה של טורקיה, בינאלי יילדרים, יעמוד בראשות ממשלת טורקיה במקומו של אחמט דאווטאולו, שפרש בחודש שעבר בעקבות קרע ביחסיו עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. עומר סליק, דובר מפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP), הכריז כי המפלגה בחרה ביילדרים כמועמד היחיד להנהגתה של מפלגת השלטון, ומתוקף כך הוא יהיה לראש הממשלה החדש של המדינה.

יילדרים הוא בעל ברית קרוב של ארדואן בשני העשורים האחרונים והוא ימונה באופן רשמי בקונגרס המפלגתי בראשון הקרוב. המינוי מגיע בזמן שבו מתכנן ארדואן לערוך שינוי בחוקה כדי ליצור מערכת שלטונית נשיאותית, ויילדרים צפוי לסייע לו בקידום המהלך. מתנגדיו של הנשיא מכנים את הצעד כניסיון ליצור משטר אוטוריטארי. עם זאת, התומכים בו טוענים כי משטר נשיאותי, הדומה לזה הקיים בארצות הברית ובצרפת, יבטיח את יציבות השלטון, שלה זקוקה המדינה בעקבות הקואליציה המפולגת המאפיינת אותה מאז שנות ה-90'.

יילדרים אמר לאחר ההכרזה הרשמית על מועמדותו כי יעבוד בשותפות מלאה עם הנשיא ארדואן, והתחייב להמשיך ולהילחם בטרור. לדבריו, מועמדותו היא תוצאה של התייעצויות של כמעט 800 מחברי ההנהגה של ה-AKP. "נעשה כל מאמץ באמצעות עבודה משותפת, קודם כל עם מנהיגנו ולאחר מכן עם העמיתים הנמצאים בכל הדרגות במפלגה. זאת כדי להשיג את מטרותיה של טורקיה". גורם ממפלגת השלטון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כבר ביום שני צפוי יילדרים להכריז על קבינט חדש.

עוד כתבות בעולם:
מצעד הבושה: המשטרה ברוסיה הוליכה זונות ברחובות בעירום מלא
"הטייס אמר שאין בעיה": מתגבר החשד לטרור בהתרסקות המטוס המצרי

טראמפ: "אני התייחסתי באופן נורא לנשים? ביל קלינטון אנס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully