וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון למתווה הגז? נציגי החברות הסכימו על סעיף יציבות מופחת

19.5.2016 / 0:35

מהסעיף עליו הוסכם הוסרה ההתחייבות להתנגדות ממשלתית אוטומטית לחקיקה. שטייניץ: "כולי תקווה להמשך פיתוח מאגר 'לויתן' ולחידוש החיפושים באמצעות חברות בינלאומיות נוספות"

צילום: באדיבות כנס לשכת עורכי הדין, עריכה: גדי וינסטוק, אביב אירגז

(השרה איילת שקד נגד הכרעת בג"ץ על מתווה הגז, בחודש שעבר)

לאחר סדרה של דיונים, שהחלו בעקבות פסיקת בג"ץ שפסלה את סעיף היציבות במתווה הגז, נפגשו אתמול (רביעי) נציגי החברות "דלק" ו"נובל אנרג'י" עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, והסכימו להסתפק בסעיף יציבות חדש, חלקי ומופחת. מן הסעיף הוסרה ההתחייבות להתנגדות אוטומטית של הממשלה לחקיקה בכנסת.

הנוסח החדש מאפשר לממשלות הבאות מרחב של שיקול דעת לעריכת שינויי מדיניות בתחום הגז הטבעי, במידה ויידרשו לכך. הצעת מחליטים בעניין תובא לאישור הממשלה כבר בימים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
"נתניהו הציע לליברמן את משרד הביטחון ותיק הקליטה"
במחנה הציוני תוקפים את הרצוג: "חייב ללכת הביתה"
ח"כ ביטן: "המינוי של ליברמן לא ייראה טוב בעולם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקווה שפיתוח 'לווייתן' יימשך כעת בהתאם ללו"ז המקורי". אסדת הגז 'לווייתן'/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר שטייניץ אמר בעקבות הפגישה כי "לאחר עבודה מאומצת, הצלחנו לגבש תחליף הולם לסעיף היציבות בהתאם לעקרונות שהתווה בג"ץ, שמטרתו לייצר סביבה רגולטורית מעודדת השקעות. כולי תקווה, שפיתוח שדה הגז 'לוויתן' שהחל בינואר האחרון יימשך כעת בהתאם ללוחות הזמנים המקוריים שנקבעו במתווה, ושכבר במהלך השנה ניתן יהיה לפתוח את המים הכלכליים של ישראל לחידוש חיפושי הגז והנפט באמצעות חברות אנרגיה בינלאומיות נוספות".

תגובת מטה מאבק הגז: "הסיכומים הושגו ללא שקיפות; המאבק יימשך"

ממטה מאבק הגז נמסר בתגובה לשינוי הסעיף כי "מתווה מונופול הגז הוא חסר היתכנות כלכלית, ויקרוס עם או בלי פסקת יציבות". לטענת המטה, "המשא ומתן בשבועות האחרונים נוהל בחוסר שקיפות וללא תיעוד מלא. מטרתו היחידה של המתווה היא העברת אוצר הטבע הגדול ביותר שהתגלה במדינת ישראל לידי תאגידים פרטיים וזרים, ושחרור מונופול הגז מעמידה בחוקי המדינה, ובכלל זה חובתם לפתח את משק הגז הישראלי לטובת כלל אזרחי המדינה".

עוד נמסר ממטה המאבק כי "ממשלת נתניהו המשיכה לנהל משא ומתן חשאי על הסוגיה הכלכלית הגדולה הזו, והגדילה לעשות כשמינתה לייצוג הממשלה פקידים בכירים הנגועים בניגוד עניינים. לא יעזרו התיקונים הקוסמטיים במתווה - מדובר בשוד משאב הטבע של אזרחי ישראל, ועושק של המונופול. מאבק הגז ימשיך להיאבק על פיתוח משק הגז הישראלי לטובת כלל אזרחי ישראל בכל החזיתות - ברחובות, ברשת, בתקשורת, בכנסת ובכל מקום שיידרש".

(עדכון ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully