וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: נמצאה אחת מהנערות שנחטפו על ידי "בוקו חראם"

יותר משנתיים לאחר חטיפתן של כ-200 תלמידות בצפון-מזרח המדינה, אמינה עלי נקק זוהתה על ידי לוחם מקומי באזור שבשליטת הארגון האסלאמיסטי. לדבריה, "כל האחרות עוד שם, תחת אבטחה כבדה מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אחת מ-219 התלמידות שנחטפו בחודש אפריל 2014 מהעיירה צ'יבוק שבמדינת בורנו, בצפון-מזרח ניגריה, נמצאה על ידי קבוצת פעילים מקומית, באזור שנמצא בשליטת "בוקו חראם" - כך דיווחו היום (רביעי) ארגונים מקומיים. על פי הדיווח ברשת BBC, אמינה עלי נקק זוהתה על ידי לוחם מקומי שהכיר אותה באזור יער סמביסה שליד גבול קמרון, והיא הראשונה שאותרה מאז החטיפה.

על פי הדיווחים, עלי נמצאה עם תינוק, שככל הנראה נולד לה בשבי הארגון. מקורות ניגריים מסרו לרשת BBC כי נקק היא מהעיירה מבללה, מדרום לצ'יבוק. 24 נערות נוספות תושבות העיירה נחטפו יחד עמה.

עוד בוואלה! NEWS:
שנתיים לחטיפת הנערות בניגריה, האימהות טוענות: "ראינו אותן בסרטון"
בנות שמונה עם פצצות: עלייה במספר הילדים המחבלים במערב אפריקה
טרור מסוג חדש: בוקו חראם סובל מהרעב שיצר - ובוזז מזון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה מטעם קמפיין "השיבו את הבנות שלנו" (#BringBackOurGirls), שמוביל את המאמצים התקשורתיים לשחרורן של החטופות, נמסר כי מרבית החטופות עדיין מוחזקו באזור יער סמביסה. "היא אמרה שכל האחרות עוד באזור יער סמביסה, והן תחת אבטחה כבדה", נמסר.

צבא ניגריה דיווח בעבר על שחרור בני ובנות ערובה שהוחזקו על ידי ארגון "בוקו חראם" באזור, אולם בכל המקרים התברר כי לא מדובר בנערות מצ'יבוק. באזור פועלות מיליציות אזרחיות, שנאבקות ב"בוקו חראם" באופן עצמאי, והלוחם שאיתר את החטופה חבר באחת מהן. מושל מדינת בורנו, קשים שטימה, מסר כי הנערה נמצאת בדרכה לבירה מידוגורי. לא דווח לפי שעה על מציאת בנות ערובה נוספות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה לציון שנתיים לחטיפת התלמידות מצ'יבוק, אבוג'ה, ניגריה, אפריל 2016. רויטרס
הפגנה לציון שנתיים לחטיפת הנערות, בבירה אבוג'ה/רויטרס

בחודש שעבר, אימהות של שלוש תלמידות שנחטפו אמרו כי זיהו את בנותיהן בסרטון חדש שפרסם הארגון הקיצוני, ונמסר לידי גורמים רשמיים במדינה. אם יש אמת בדברים, מדובר בפעם הראשונה שבה רואות הנשים את בנותיהן מאז סרטון שפורסם במאי 2014.

גורמים שנחשפו לסרטון ציינו כי ניתן לראות בו כ-15 נערות, ולוחמי הארגון נשמעים ברקע וקוראים לממשל לשתף עמם פעולה כדי להביא לשחרורן. הנערות אומרות בסרטון כי מתייחסים אליהן טוב, אך הן מדגישות כי ברצונן לשוב לביתן ולהיות עם בני משפחותיהם.

לוחמי הארגון הקיצוני חטפו 276 תלמידות בית ספר ב-14 באפריל 2014. 57 מהן הצליחו להימלט שעות ספורות לאחר המקרה, אך 219 עדיין נעדרות על אף הקמפיין העולמי להשיבן, שבו מעורבת גם אשתו של נשיא ארצות הברית, מישל אובמה. החטיפה עוררה ביקורת חריפה נגד הממשל והצבא בכל הנוגע להתנהלותם באירוע.

(עדכון ראשון: 15:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully