וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה האיראניים נגד קים קרדשיאן: "סוכנת עוינת למדינה"

שמעון סימן-טוב

18.5.2016 / 10:15

דובר אגף הלוחמה האלקטרונית טען כי הכוכבת "משתמשת ברשת החברתית אינסטגרם כנשק". לדבריו, "היא מנסה להגיע לצעירים ולצעירות באיראן". הרשויות במדינה עוקבות אחר חשבונות אינסטגרם של צעירים לצורך הגשת כתבי אישום במקרה של "שימוש בלתי מוסרי"

צילום: הטלוויזיה האיראנית, עריכה: שניר דבוש

(איראן חשפה חלקים ממערכת ה-S-300 שקיבלה מרוסיה במהלך מצעד צבאי, בחודש שעבר)

איראן האשימה שלשום (שני) את כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן כי היא "סוכנת עוינת למדינה", אשר "משתמשת ברשת החברתית אינסטגרם כנשק". דובר אגף הלוחמה האלקטרונית במשמרות המהפכה, מוסטפא עלי זאדה, טען כי קרדשיאן "היא מנסה להגיע לצעירים ולצעירות באיראן. אתר אינסטגרם תומך בה כלכלית ומכוון את מאמציו בעיקר לצעירים ולצעירות במדינה". הוא הדגיש כי מדינתו "מתייחסת לנושא במלוא הרצינות".

באתר ג'רדאד של משמרות המהפכה נכתב כי "תומכים ופעילים סודיים של אינסטגרם מנסים לחתור תחת אורח החיים האיראני והאסלאמי. מטרתן של משמרות המהפכה היא להיאבק בדוגמנות ובוולגריות הזו". המשמרות דיווחו כי הם עוקבים אחר מאות עמודי אינסטגרם של צעירים במדינה, ומתחקים אחר פעילותם באתר על מנת להגיש כתבי אישום במקרה של "שימוש בלתי מוסרי" בו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נאום א-סיסי ונקמת אובמה: היסודות להקמת ממשלת נתניהו-הרצוג
אם ובתה מישראל נהרגו בתאונת דרכים בשוויץ
המחבל שדקר למוות את החייל אלמוג שילוני בתל אביב הורשע ברצח

קים קרדשיאן מאחורי הקלעים בשער הראשון לווג אוסטרליה, פברואר 2015. צילום מסך
קים קרדשיאן, מאחורי הקלעים בצילומים לשער "ווג" האוסטרלי, לפני שבוע וחצי/צילום מסך

נראה כי משמרות המהפכה מודאגים מהפופולריות הרבה שלה זוכים כוכבי המערב בקרב הצעירים ברפובליקה האסלאמית. כ-40% מתושבי המדינה מחוברים לרשת האינטרנט, ובקרב הצעירים מגיע הממוצע לכ-67% - זאת בהשוואה לאחוזים בודדים בלבד בשאר מדינות המזרח התיכון. כ-50% אחוזים מאתרי האינטרנט חסומים לגלישה על ידי הממשלה, אך קיימים ספקי אינטרנט פיראטיים, שמאפשרים לעקוף את החסימה. בפייסבוק, לדוגמה, רשומים כיום יותר מארבעה מיליון איראניים, על אף שהאתר חסום על ידי הממשלה.

נשים באיראן עושות סלפי. טוויטר, אתר רשמי
יותר מ-160 נעצרו כי פרסמו תמונות של נשים ללא רצעלה. נשים מצטלמות במסגד באיראן/אתר רשמי, טוויטר

באותו יום שבו התייחס אבו זאדה לקרדשיאן, דווח כי הרשויות באיראן עצרו שמונה בני אדם החשודים כי פרסמו תמונות של נשים ללא רעלה ברשתות חברתיות. זאת, במסגרת מבצע חשאי שנמשך בשנתיים האחרונות בשם "עכביש 2", שנועד לאתר אנשים המעורבים בפרסום "התמונות החושפניות", ומתמקד ברשת אינסטגרם הפופולרית.

לפי ההודעה, יותר מ-160 איש זוהו בידי הרשויות – בהם 58 דוגמניות, 59 צלמים וכמה מאפרים. חברת אינסטגרם, הנמצאת בבעלות פייסבוק, טרם הגיבה לדיווחים. כתבי אישום צפויים להיות מוגשים נגד 29 מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully