וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן אמר כי "יש על מה לדבר", נתניהו זימן אותו לפגישה

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

18.5.2016 / 11:55

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לאפשרות שיצטרף לממשלה ואמר כי עד כה לא שמע הצעות רשמיות, אך אם ייענו דרישותיו לתיק הביטחון, עונש מוות למחבלים ורפורמה בפנסיות - "זו הצעה רצינית ומכובדת". נתניהו הזמין אותו לפגישה עוד היום

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

על רקע הסערה סביב הרחבת הקואליציה, כינס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים הבוקר (רביעי) בחדר סיעתו בכנסת. ליברמן טען כי עד כה לא קיבל הצעה רשמית להצטרפות לממשלתו של בנימין נתניהו, וכי כל מה שדווח שהוצע לו הוא בגדר שמועות. "אין כאן עניין אישי, ואם אנחנו נקבל מענה לאותן סוגיות מרכזיות שדיברנו עליהן אז יש על מה לדבר", אמר. כעבור זמן קצר התקשר נתניהו לליברמן והזמין אותו לפגישה עוד היום.

"יש הרבה מתווכים מטעם עצמם והרבה אנשים טובים שמגיעים כל יום", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו במסיבת העיתונאים. "אם זה נכון שהוצע ביטחון, עונש מוות ורפורמה פנסיונית - זו הצעה רצינית, בהחלט מכובדת, ויש על מה לדבר. אם יתקשרו ויעבירו מסר ישיר על בסיס כל מה ששמענו בתקשורת ולא רק הדלפות בעילום שם שבאות להלבין את כניסת מפלגת העבודה לממשלה, אז יש על מה לדבר. אבל אנחנו לא נשתתף במשא ומתן באישון לילה ולא נסוגר דילים באפלה".

עוד על הרחבת הקואליציה:
פילוג לקראת אחדות: אלו המכשולים של הרצוג בדרך לממשלה
נתניהו: סיכוי נמוך להצטרפות הרצוג, אקרא לליברמן להיכנס לממשלה
נתניהו מודה: התקיימו מגעים להרחבת הקואליציה עם הרצוג וליברמן

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן באירוע הליכוד – ישראל ביתנו לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013 לייב. שלומי גבאי
"לא נדבר במשא ומתן באישון לילה". נתניהו וליברמן/שלומי גבאי

ליברמן התייחס לעובדה שהקואליציה מורכבת גם ממפלגות חרדיות, שעמן סירב לשבת בקואליציה בבחירות האחרונות. "לנו ברור שאנחנו לא יכולים לקבל מאה אחוז מהדרישות שלנו, אבל חייבים משהו סביר", אמר ליברמן. "לגבי דת ומדינה – העמדות שלנו ברורות, וברור לנו שגם מפלגות חרדיות הן בקואליציה. לכן ברור לנו שאנחנו מדברים על דברים סבירים, על רצון טוב אם הוא קיים".

כשנשאל בנוגע ליחסים עם נתניהו ולעובדה שכינה אותו "שקרן", השיב ליברמן כי אמר בעבר שהיחסים האישיים לא יהיו מחסום. "שום דבר לא פרסונלי. עם כל המשקעים והאווירה הלא טובה במישור האישי, אני יכול להגיד לפחות לעצמי שבסופו של דבר תמיד פעלנו לגופו של עניין לטובת המדינה", הוא הסביר, והוסיף: "גם בניגוד לאינטרסים האלקטורליים שלנו".

במקביל למסיבת העיתונאים של ליברמן קרא שר הקליטה זאב אלקין לראש הממשלה לבדוק ברצינות את האפשרות של הרחבת הממשלה במשא ומתן מואץ עם ישראל ביתנו. "עדיף לבנות ממשלה יציבה של המחנה הלאומי בהתאם למה שהבטחנו לבוחר מלהקים ממשלת אחדות מדומה, שלא תהיה יציבה וגם תפגע בליכוד ובמחנה הלאומי ובכלל באמון הציבור הישראלי במערכת הפוליטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. 16 באפריל 2016. עיריית באר שבע,
"ברור שלא נוכל לקבל מאה אחוז". ליברמן/עיריית באר שבע

גורמים בליכוד טענו כי נתניהו פנה בימים האחרונים לליברמן וקרא לו להצטרף לממשלה, אך זה לא השיב להצעה. נוסף על כך, בערוץ 10 פורסם כי ליברמן נפגש עם נתניהו בשבוע שעבר, והאחרון הציע לו להתמנות לשר הביטחון ואף הבטיח לו לתמוך בחוק עונש מוות למחבלים.

כמו כן, מוקדם יותר השבוע קרא נתניהו לליברמן "להתנתק מזועבי" ולהיכנס לממשלה, ובישיבת ראשי הקואליציה ביום ראשון אמר כי יקדם פתרון לבעיית הפנסיות של העולים מברית המועצות לשעבר כמחווה למפלגת ישראל ביתנו. גם חברי כנסת נוספים מהליכוד, כמו שר התיירות יריב לוין ויו"ר הקואליציה הנכנס דוד ביטן, קראו בימים האחרונים לליברמן להצטרף לממשלת ימין לאומית.

גורמים בסביבתו של ליברמן דחו את דבר הקריאות להצטרפותו לממשלה ותיארו אותן כ"ספין נוסף, אחד מיני רבים שראינו בימים האחרונים". לדבריהם, המהלך נועד להכשיר עבור מצביעי הימין את צירופו של המחנה הציוני לממשלה. הגורמים הסבירו כי הכנסת המחנה הציוני "מנוגדת להבטחות שניתנו לבוחרים ערב הבחירות", וכי מאז הבחירות דורשת ישראל ביתנו להקים ממשלת ימין לאומית שתמגר את שלטון חמאס בעזה, שתבנה באריאל ובמעלה אדומים ו"תמנע מאיימן עודה ומחנין זועבי להתמודד לכנסת". לטענתם, "מי שמנע זאת (הקמת ממשלת ימין לאומית - ט"ש) עד היום זו הממשלה הנוכחית".

בחודשים האחרונים הציג ליברמן בפומבי את דרישותיו לכניסה לממשלה, ובראשן תיק הביטחון, וכן דרישה לשינוי משמעותי של המדיניות בכל הנוגע לשלטון חמאס בעזה, עונש מוות למחבלים, בנייה בהתנחלויות וחקיקת חוק ברית הזוגיות. "אנחנו לא מחפשים תירוצים, אלא שינוי אמיתי במדיניות הביטחונית והאזרחית. כל עוד לא יהיה שינוי מהותי בביטחון – אין סיבה להיכנס", אמר גורם המקורב לליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully