וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת שוטר שירה למוות בנער פלסטיני ב-2014 נסגרה מחוסר ראיות

מח"ש סגרה חקירת מותו של מוחמד סנוקרוט, שאירע ב"צוק איתן", עקב "היעדר ראיות מספיקות". האגודה לזכויות האזרח: "להפסיק לאלתר את השימוש בכדורי ספוג לפיזור הפגנות"

צילום: יו-טיוב, עריכה: אוהד פיטר

המחלקה לחקירות שוטרים סגרה היום (שלישי) את החקירה נגד השוטר שירה למוות בנער מוחמד סנוקרוט באוגוסט 2014, מחוסר ראיות. מותו של סנוקרוט, שאירע במהלך מבצע "צוק איתן", גרם להפגנות נרחבות במזרח ירושלים.

במח"ש מודים כי ירי כדור ספוג לראשו הוא שהרג את הנער בן ה-16, שנקלע במקרה למהומות בשכונת ואדי ג'וז שבירושלים, כפי שטענו הפלסטינים. למרות זאת, למשפחה הודיעו כי התיק נגד השוטר שהרג את סנוקרוט נסגר עקב "היעדר ראיות מספיקות" לכך שהשוטר כיוון את הירי לראשו של הנער, וכי התיק יועבר למחלקת משמעת במשטרה.

פרקליט המשפחה עו"ד מנעם ת'באת אמר כי יגיש ערר על ההחלטה. באגודה לזכויות האזרח אמרו כי "התוצאות הטראגיות מוכיחות שכדורי הספוג השחורים הם נשק קטלני, ושיש להפסיק לאלתר את השימוש בהם כאמצעי לפיזור הפגנות והפרות סדר".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בירושלים: צעיר נפצע קל; המחבל נתפס ונעצר
בשל הכאוס השלטוני: הפלסטינים מגבירים את הפעילות בכפרים ליד י-ם
שכול מעבר לגדר: המתנחלים והפלסטינים שאיבדו את יקיריהם באותו הפיגוע

שוטרי מג"ב ופלסטינים בוואדי ג'וז שבמזרח ירושלים  יולי  2015. נועם מושקוביץ
הנער נורה לאחר שנקלע במקרה לעימותים בשכונת ואדי ג'וז בירושלים/נועם מושקוביץ

גרסת המשטרה הראשונית לירי שהרג את סנוקרוט הייתה כי הכדור פגע ברגלו, מה שהביא לנפילתו ולפגיעה בראשו כשזה נפל על המדרכה. רק לאחר התעקשות המשפחה, נכנסו שוטרי מח"ש לתמונה. חקירתם הובילה למסקנה חד-משמעית: סנוקרוט נפגע מכדור גומי שכוון אל ראשו. שבוע לאחר פציעתו הוא מת מפצעיו בבית החולים.

הריגתו של סנוקרוט אירעה באחת התקופות המתוחות ביותר בירושלים בשנים האחרונות. טרם מותו, נרצח באכזריות הנער מוחמד אבו-חדיר בידי שלושה פעילי ימין ששרפו אותו למוות בתגובה לחטיפת שלושת הנערים ולרצח שלהם. מבחינת תושבי מזרח ירושלים, המקרה של סנוקרוט היה לקו פרשת המים. בירושלים אירעו באותה תקופה כמה פיגועי דריסה ומקרים של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. אחד המפגעים אף הגיע לבקר את סנוקרוט בטרם הוציא לפועל פיגוע בעיר.

עורכי דינו של שוטר מג"ב ס', עוה"ד דב גלעד כהן ושגיא בלומנפלד ממשרד ברטל-כהן, מסרו בתגובה: "על אף הנסיבות הטראגיות, מח"ש הפעילה שיקול דעת מקצועי וראוי בסגירת התיק ועל כך שלוחה לה תודתנו".

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully