וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר חיים כץ חשוד כי גרף מאות אלפי שקלים בזכות שימוש במידע פנים

17.5.2016 / 17:30

על פי החשד, שר הרווחה קיבל מידע מאיש הכספים מוטי בן אריה על מיזוג בין חברות "איירפורט סיטי" ונצב"א בטרם נמסר דיווח על כך לבורסה ורכש את המניות בידיעה שיזנקו בעתיד. הוא נחקר ברשות לניירות ערך ושוחרר לביתו

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
ידע על פי החשד על המיזוג - ורכש את המניות. כץ/ניב אהרונסון

שר הרווחה חיים כץ נחקר היום (שלישי) על ידי הרשות לניירות ערך, בחשד שהיה שותף בגריפת רווחים ממידע פנים על עסקי חברות בשליטתו של איש העסקים קובי מימון. על פי החשד, איש הכספים של מימון, מוטי בן אריה, העביר לכץ מידע על מיזוג בין החברות "איירפורט סיטי" ונצב"א. כך, ידע לכאורה כץ שערך המניות שלהן יזנק - וגרף מאות אלפי שקלים בהשקעות בבורסה בתל אביב.

במסגרת העסקה, רכשה "איירפורט סיטי" את מניות נצב"א במחיר גבוה ב-23% ממחירן בבורסה. על פי החשד, בשל הידיעה המוקדמת של השניים על העסקה, רכשו כץ ובן אריה את המניות ב-5 ביולי 2015, בטרם הועבר דיווח לבורסה בנושא. לאחר שנמסר הדיווח זינק שער המניות והשניים גרפו, על פי החשד, רווח של כ-290 אלף שקל.

דוברו של כץ אישר היום כי השר נחקר ברשות ניירות ערך בפרשת מידע הפנים בקבוצת החברות של מימון, אולם סירב למסור פרטים לגבי החקירה וגרסתו של כץ לאירועים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
שופט בבית משפט השלום חשוד בעבירות חמורות; התיקים צפויים להיסגר
אחרי שמונה חודשים: מאיר אטינגר ישוחרר ממעצר מנהלי
יחימוביץ' נגד האחדות: "יקרו דברים לא טובים"; הרצוג: "אנחנו לא ב'סנדק'"

אסדת הקידוח "תמר" מול חופי חיפה. AP
תגלית הגז שהפכה את כץ למיליונר. אסדת "תמר"/AP

כץ מחזיק במניות ותעודות השתתפות של חברות הגז בשווי של כ-50 מיליון שקל. אחזקות אלה הופכות אותו לבעל עניין בדיונים שהתקיימו בממשלה ובכנסת בנושא מתווה הגז, ולכן הוא מנוע מהשתתפות בדיונים ומהצבעות בנושא. את ניירות הערך האלה הוא רכש בשקדנות בשורה של עסקאות שהתבצעו בשנים 2003-2009.

העניין של כץ בגז לא היה מקרי, ככל הנראה, שכן הוא מעולם לא הכחיש את היותו מקורב וידיד לבעל השליטה הרשמי ב"ישראמקו", חיים צוף, ולקובי מימון. מימון מתואר בתקשורת כבעל השליטה האמתי בישראמקו, אם כי לטענתו הוא משמש יועץ בלבד לחברה, והוא אינו רשום כבעל תפקיד ניהולי או בעל שליטה בחברה הציבורית. לאחר תגלית הגז ב"תמר" בתחילת 2010, הפך כץ למיליונר. הוא מעולם חשף לציבור את היקף השקעתו המדויק ורווחיו, אולם הוא נוהג לטעון שהסכומים שפורסמו מוגזמים.

חקירה סמויה שערכה רשות ניירות ערך בעקבות טענות שכץ פעל על סמך מידע פנים לא העלתה דבר. סביר שכץ אכן ביצע את העסקות בהשפעת האופטימיות של המעורבים בקידוחים, ולא על סמך מידע מוצק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully