וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נעצרו חברי רשת החשודים בפרסום תמונות "חושפניות" באינסטגרם

שמונה בני אדם שמעורבים בפרסום תמונות של נשים ללא רעלה ברשת החברתית נעצרו במסגרת מבצע "עכביש 2" שנמשך זה שנתיים. 160 בני אדם נוספים, ובהם דוגמניות וצלמים, זוהו בידי הרשויות

נשים באיראן עושות סלפי. טוויטר, אתר רשמי
ייעצרו בקרוב? נשים מצטלמות במסגד באיראן/אתר רשמי, טוויטר

הרשויות באיראן עצרו שמונה בני אדם החשודים כי פרסמו תמונות של נשים ללא רעלה ברשתות חברתיות – כך הודיע ראש בית המשפט האיראני לפשעים ברשת, ג'וואד באבאי. זאת, במסגרת מבצע חשאי שנמשך בשנתיים האחרונות בשם "עכביש 2", שנועד לאתר אנשים המעורבים בפרסום "התמונות החושפניות", ומתמקד ברשת אינסטגרם הפופולרית.

לפי ההודעה, יותר מ-160 איש זוהו בידי הרשויות – בהם 58 דוגמניות, 59 צלמים וכמה מאפרים. חברת אינסטגרם, הנמצאת בבעלות פייסבוק, טרם הגיבה לדיווחים.

"מצאנו כי כ-20% מהפרסומים באינסגרם באיראן מגיע מחברות דוגמנות", אמר באבאי. "הם מפיצים תרבות בלתי-מוסרית ובלתי-מוסלמית והקרות". הוא הדגיש כי "זוהי חובתה של מערכת המשפט להתמודד עם אלה המבצעים את הפשעים האלה באופן מאורגן".

המבצע של הרשויות מגיע על רקע מגמה שנרשמה בקרב הנשים ברפובליקה האסלאמית בכלל ובטהראן בפרט, שבמסגרתה הן נוטות לעטות את הרעלה באופן משוחרר על הראש, כך שחלק משיערן נגלה לעין. הדבר עורר זעם בקרב הגורמים השמרניים במדינה, הנאבקים על יישום חוקי הדת הנוקשים בזמן שבו בראש המדינה עומד חסן רוחאני, הנחשב למתון, והלך הרוח בקרב הצעירים משתנה.

עוד כתבות מהעולם:
לראשונה בארצות הברית: גבר שאיבר מינו נכרת עבר השתלת פין
חופש העיתונות בטורקיה מידרדר: "894 עיתונאים פוטרו השנה"
בכיר באיטליה: ראש עיריית לונדון המוסלמי - מחבל מתאבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully