וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופש העיתונות בטורקיה מידרדר: "894 עיתונאים פוטרו השנה"

דוח חדש קובע כי מאז ינואר האחרון, פוטרו מאות עיתונאים, בהם 160 רק בחודש שעבר. עוד נטען גי 33 עיתונאים נעצרו, ו-104,904 אתרים נחסמו. ""לא ניתן לדבר על דמוקרטיה כשהאופוזיציה מושתקת"

צילום: רויטרס

(עיתונאי ניצל מניסיון התנקשות מחוץ לבית משפט באיסטנבול, החודש)

894 עיתונאים פוטרו מעבודתם בטורקיה מאז תחילת השנה – כך קובע דוח חדש של ארגון "Press for Freedom", העוקב אחר מצב חופש העיתונות במדינה. הנתונים מצביעים על המצב ההולך ומידרדר של חופש העיתונות במדינה, ומגיעים על רקע השתלטות הרשויות על שני עיתונים המזוהים עם האופוזיציה ועונש מאסר של חמש שנים לשני עיתונאים בגין "הדלפת סודות מדינה".

לפי הדוח, בחודש שעבר לבדו פוטרו 160 עיתונאים. כמו כן, בין ינואר לאפריל נעצרו 33 עיתונאים, נפתחו נגדם 13 חקירות ו-12 מתוכם הובאו בפני שופט. בנוסף, 12 עיתונאים הואשמו ב"העלבת הנשיא".

עוד נטען בדוח כי 104,904 אתרי אינטרנט נחסמו במדינה, בהם אתר סוכנות הידיעות DIHA, הנחשבת לפרו-כורדית, שהושבת 37 פעמים מאז הבחירות הכלליות בטורקיה ב-7 ביוני של השנה שעברה - אז זכתה המפלגה הפרו-כורדית להישג משמעותי. עוד דווח כי 13 עיתונאים המשתייכים לאותה סוכנות ידיעות נמצאים כעת במעצר.

עוד כתבות מהעולם:
בכיר באיטליה: ראש עיריית לונדון המוסלמי - מחבל מתאבד
"לבטל את עונש המאסר להומואים ולסביות": הפגנות להט"ב בלבנון
קלינטון חשפה: "אם אבחר, בעלי יהיה אחראי על שיפור הכלכלה"

המשטרה בטורקיה משתמשת בגז מדמיע נגד המפגינים על ההשתלטות על העיתון "זמאן" באיסטנבול, 5 במרץ 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
ההשתלטות על משרדי העיתון "זמאן" המזוהה עם האופוזיציה, מרץ האחרון/רויטרס, צילום: רויטרס

הדוח אף מציין כי בחודשים האחרונים אירעו 200 מקרים שבהם הותקפו עיתונאים. אחד המקרים שפורסמו לאחרונה הוא ניסיון ההתנקשות בג'אן דונדר, העורך הראשי של העיתון "ג'ומהורייט", שעות לפני שנידון ליותר מחמש שנות מאסר יחד עם ארדם גול, ראש מערכת העיתון באנקרה. השניים שחשפו כי משטרו של הנשיא ארדואן סיפק לכאורה נשק לקבוצות אסלאם קיצוני בסוריה. הדוח מבקר גם את חוסר הביטחון האישי של העיתונאים בדרום-מזרח טורקיה, שם מתנהל מבצע נגד המיליציה הכורדית (PKK).

"העיתונאים רודפים אחר החדשות, והיחס לעיתונאים כטרוריסטים ומרגלים מעמידים את מצב החירויות במדינה בספק", נכתב בדוח. יו"ר אגודת העיתונאים של טורקיה, נזמי בילג'ין, אמר באירוע שבו הוצג הדוח כי "החופש הוא הכרח עבור העיתונות". יוסוף קנלי, חבר בארגון שפרסם את הדוח ובעל תור בעיתון "הורייאט" אמר כי "לא ניתן לדבר על דמוקרטיה כאשר האופוזיציה מושתקת, הצנזורה רווחת ולחץ מופעל על חופש העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully