וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ומטפלות הפגינו על מצוקת מעונות היום: "אין לנו כוח אדם"

16.5.2016 / 9:56

ויצו ונעמת השביתו את פעילותן לשעתיים ופנו לרה"מ לשר האוצר בדרישה שימנע את "קריסת החינוך לגיל הרך". המטפלות מוחות על השכר ועל מחסור בתקציב ובכוח אדם. "הממשלה לא לוקחת אחריות"

עריכה: שניר דבוש

עשרות הורים ומטפלות הגיעו הבוקר (שני) להפגין בפינת הרחובות אבן גבירול ופנקס בתל אביב כחלק ממחאת הארגונים המפעילים מעונות בפיקוח על מחסור בתקציבים. במקביל קיימו היום המעונות של הרשתות ויצו ונעמת עיצומים, וכמאה אלף ילדים ברחבי הארץ הגיעו למעונות ב-9:00 במקום ב-7:00. על פי גורמים בוויצו ובנעמת, מדובר בתחילתו של מאבק שילך ויחריף אם לא יינתן מענה הולם מצד משרד הכלכלה ומשרד האוצר לדרישותיהם.

"החינוך לגיל הרך הוא היסוד של הילדים. זה הכוח הכי חזק שצריך – אחריות, מסירות, חום, אהבה, נתינה", אמרה ענת לחגי, מטפלת במעון נעמת בתל אביב שהגיעה להפגנה. היא הסבירה כי המטפלות מוחות הן על השכר שלהן, והן על חוסר חמור בכוח אדם. "אנחנו צריכים משכורות שירימו אותנו", אמרה לחגי. ויש להעלות את התקנים. אנחנו צריכים כוח עזר. אין לנו מספיק כוח אדם להרים את המעונות".

נוסף על העיצומים פנו הארגונים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון בדרישה שאלה יתערבו במשבר באופן בהול. על פי הארגונים המוחים – ובהם ויצו, נעמת, אמונה, נשי חירות, נאות מרגלית ורשתות נוספות שהצטרפו למאבק, כמו המועצה האזורית מטה בנימין, רשת המעונות והגנים בית יעקב והמועצה האזורית הר חברון – ענף המעונות סובל ממצוקת תקציב המעמידה את החינוך לגיל הרך בסכנת קריסה. בין הבעיות שעליהן מעידים הארגונים, מחסור חמור במעונות, המונע מ-75% מילדי ישראל להתקבל – רק אחד מכל ארבעה ילדים מתקבל, ומחסור במטפלות, הנובע משכר נמוך מאוד ומתנאי העסקה קשים, מה שגורם לטענתם פגיעה בטיב החינוך והטיפול בילדים. כמו כן, מלינים הארגונים על תקצוב חסר ארוך שנים שאינו מאפשר הפעלה תקינה של המעונות ועמידה בדרישות משרד הכלכלה.

עוד ידיעות חינוך:
חתן התנ"ך העולמי: "החידון הוא לא העיקר - אלא לימוד התורה"
פחות משבוע לפני הבגרות בתנ"ך: משרד החינוך כשל בגיוס מאות משגיחים
התלמידים הקפיאו את השביתה בתיכונים: "המאבק שלנו הצליח"

הפגנה בעניין השביתה במעונות היום מולת בית וואלה רחוב אבן גבירול בתל אביב. יהושע בריינר באמצעות מצלמת וואווי, יהושע בריינר
הפגנת המטפלות וההורים בתל אביב, היום/יהושע בריינר, יהושע בריינר באמצעות מצלמת וואווי

בתחילת אפריל אמור היה להיפתח הרישום למעונות לשנה הבאה. כצעד של אין-ברירה הודיעו הארגונים כי אינם לא יפתחו את הרישום כל עוד לא תהיה התחייבות מצד הממשלה לפתור את המצוקות הבוערות באופן מידי. לדברי נציגי הארגונים, מאז לא הושגה התקדמות משמעותית לפתרון הסוגיות ואף לא הסכמות למתווה לפתרון.

"חבל שממשלת ישראל לא לוקחת אחריות על החינוך לגיל הרך אחת ולתמיד ופועלת לטפל במצוקות הקשות שמהן סובלים מאות אלפי ילדים והורים בשנה, וכן הארגונים המפעילים בשביל המדינה את מעונות היום", מסרו ממטה המאבק של מעונות היום. "החינוך בגיל הרך הוא הבסיס האמיתי ליצירת שוויון הזדמנויות בחברה, אך לצערנו, נראה שמלבדנו, לאיש לא באמת אכפת, וילדי ישראל והוריהם משלמים את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully