וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ לשר הביטחון: "רס"ן רועי קליין פעל בשיקול דעת מוטעה"

טל שלו, כתבת פוליטית

15.5.2016 / 14:50

משה בן זקן פרסם בערב יום הזיכרון פוסט בעמוד הפייסבוק שלו לזכר חבר שנהרג בקרב בבינת ג'בל. בקטע כתב כי קליין, שקיבל לאחר מותו את עיטור העוז, "קפץ על הרימון לחפות על הטעות". יעלון ובן זקן פרסמו התנצלויות

רועי קליין שנהרג במלחמת לבנון השנייה. דובר צה"ל
רס"ן רועי קליין/דובר צה"ל

משה בן זקן, יועץ בלשכת שר הביטחון משה יעלון, פרסם בערב יום הזיכרון פוסט בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו, העוסק בקרב בבינת ג'בל, שבו נהרגו חברו סמ"ר שמעון דהן ורס"ן רועי קליין. בפוסט, הלין העובד על הגדרתו של קליין, שקיבל לאחר מותו את עיטור העוז משום שזינק במהלך הקרב על רימון והציל חלק מלוחמיו, "גיבור מלחמה". בן זקן טען כי קליין פעל בשיקול דעת מוטעה. "רועי, שהכניס אתכם למלכודת האש, קפץ על הרימון לחפות על הטעות". מאז אותו היום הוסר הפוסט מעמוד הפייסבוק שלו.

"צריך לומר את האמת גם אם זה לא קל", פתח בן זקן את הפוסט. "סמג"ד רועי קליין, שהפך לגיבור לאומי, החליט נגד כל ההוראות והסיכויים באור יום לשפר בתים ולפרוץ דלת ממולכדת ולמשוך תשומת לב", כתב. "זאת לאחר שהתרעת בו (הכוונה לדהן) וביקשת לא לפרוץ אלא לתפוס מחסה ולשמור על החברים עד הערב, עד שירד האור".

פוסט שפרסם יועצו של השר יעלון בנוגע לתקרית בבינת ג'בל במהלך מלחמת לבנון השנייה. מאי 2016. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שכתב בן זקן/צילום מסך, פייסבוק

בן זקן המשיך כי חברו נענה בשלילה. "מיד בזמן הפריצה 'הותקלתם', ורועי שהכניס אתכם למלכודת האש קפץ על הרימון לחפות על הטעות. אתה בתמימות שלך עמדת מול עשרות רשעים ארורים, מחבלים מלאים בשנאה, הורדת כמה אבל לא הצלחת שלא להיפגע. בזמן שנלחמת, חבריך תפסו מחסה, הסתתרו על העצים וברחו לבתים אחרים. אתה בשלך הסתערת והגנת על המולדת".

את הפוסט חתם במילים: "שמעון, אתה הדוגמה לחייל גיבור ולא בעידן של היום שמנסים כל יום לצייר חייל גיבור אחר". בדבריו אלה נשמעה רמיזה לביקורת על היחס שמקבל אלאור אזריה, החייל שהואשם בהריגת מחבל פצוע בחברון בחודש שעבר. רבים מתומכיו גינו אותו "גיבור".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון משה בוגי יעלון בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
שוחח עם רעיית קליין. יעלון/רויטרס

לשכת שר הביטחון התייחסה לפוסט שהועלה בהודעה שפרסמה לעיתונות. "העוזר כתב את הפוסט על דעת עצמו", נכתב בהודעה. "הדברים המופיעים בו אינם משקפים את עמדת שר הביטחון. העוזר עמד על טעותו ומחק את הפוסט עוד באותו הערב".

יותר מאוחר התייחס שר הביטחון משה יעלון בעצמו לדברים בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו. "שוחחתי לפני דקות אחדות עם שרה, רעייתו של רועי קליין, ועם אהרון אביו, בעקבות פוסט אישי, פוגעני ומיותר שפרסם בשבוע שעבר אחד העובדים בלשכתי", כתב.

"בשיחה הבהרתי להם כי אני מתנצל על הפרסום ומתנער לחלוטין מהדברים, שלא נכתבו על דעתי ואינם משקפים את עמדת מערכת הביטחון וצה"ל, כמו גם את עמדתי ואת הוקרתי לרועי ולמורשת הגבורה שהותיר אחריו. הערתי על כך לעובד, שהסיר את הפוסט עוד באותו הערב".

פוסט התנצלות שפרסם היום בן זקן:

לאחר פרסום הידיעות בנושא בכמה כלי תקשורת פרסם בן זקן התייחסות לפוסט שכתב בערב יום הזיכרון. "בשעות האחרונות, כשאני קורא אותו, קשה לי להבין איך לא הייתי רגיש מספיק לכך, שברצותי להעלות על נס את גיבור ישראל, חבר ילדות ונפש, שמעון דהן, שחירף נפשו למות במלחמת לבנון השנייה, פגעתי בכבודו של גיבור ישראל אחר, רועי קליין, שחירף נפשו באותו קרב, וקפץ על רימון מתוך ידיעה ברורה שייהרג, במטרה להציל את חיי חבריו". לדבריו, "אני מקבל לחלוטין את הביקורת על הפוסט והסרתי אותו מהרשת. אני מבקש להדגיש כי כתבתי את הדברים על דעת עצמי בלבד ולא על דעת שר הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully