וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית לונדון לשעבר: מטרות האיחוד האירופי והיטלר זהות

15.5.2016 / 13:54

בוריס ג'ונסון, שעומד בראש המחנה התומך בפרישת בריטניה מהאיחוד ונחשב ליורשו של ראש הממשלה המתנגד לעזיבה, טוען כי בבריסל רוצים ליצור "מדינת-על אירופית". לדבריו, "גרמניה ניצלה את המתחים כדי לצבור כוח"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(אובמה מבקר בבריטניה בחודש שעבר ומביע תמיכה בהישארות באיחוד)

בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון היוצא ומוביל המחנה התומך בעזיבת האיחוד האירופי, אמר כי גוש המדינות הולך בדרכם של אדולף היטלר ושל נפוליאון בניסיונו ליצור מדינת-על אירופית. בריאיון שפורסם היום (ראשון) ב"סנדיי טלגרף" שהאיחוד הוא מסגרת לא דמוקרטית חסרת סמכות מאחדת שנידון לכישלון.

"נפוליאון, היטלר ומגוון של אנשים ניסו זאת וזה הסתיים בצורה טרגית", צוטט ג'ונסון, שנחשב ליורשו האפשרי של דייוויד קמרון במפלגה השמרנית השלטת. "האיחוד הוא ניסיון לעשות זאת בשיטות שונות. ואולם, באופן בסיסי, הבעיה הבסיסית היא שאין נאמנות לרעיון של אירופה". לדבריו, "אין רשות אחד שכולם מכבדים אותה או מבינים אותה. זה מה שגורם לדמוקרטיה להפוך לריקה מתוכן".

לקריאה נוספת בנושא
אובמה פונה ללב הממלכה הבריטית: אל תצאו מהאיחוד האירופי
אובמה לצעירים בריטים: שרפתם את הבית שלי, אבל השלמנו

ראש עיריית לונדון לשעבר בוריס ג'ונסון במבשלת בירה בעיירה סנט אוסטל, בריטניה, מאי 2016. רויטרס
מתנגד לאיחוד האירופי. ג'ונסון לוגם בירה, בשבוע שעבר/רויטרס

ראש הממשלה קמרון, המוביל את מחנה ההישארות באיחוד,
טוען כי חברותה של בריטניה בגוש המדינות הופכת אותה לבטוחה, למשפיעה ולמשגשגת יותר. הוא גם גורס כי הממלכה, שאינה חלק מגוש האירו, לא תיאלץ להיגרר למדיניות שבה דוגלות בריסל וברלין, ולפיה האיחוד יהפוך למסגרת פוליטית הדוקה עוד יותר.

ואולם, סקרי דעת קהל שפורסמו אתמול הצביעו על כך שיותר מפי שניים מהנשאלים מאמינים כי ג'ונסון אומר את האמת לגבי האיחוד מאשר קמרון. לפי סקרים אחרים, ישנו שוויון בין תומכי ההישארות באיחוד לאלו הרוצים לפרוש ממנו, כשנותרו עוד פחות משישה שבועות עד למשאל העם הגורלי.

בריאיון שהעניק ל"סנדיי טיימס", הדגיש ראש עיריית לונדון לשעבר כי הוא רוצה שהעם הבריטי יהיה "הגיבור של אירופה" שוב, כשהוא משתמש בשפה דומה לזאת של ראש הממשלה לשעבר ווינסטון צ'רצ'יל, שהוביל את הממלכה בזמן מלחמת העולם השנייה. עוד הוא צוטט באומרו כי המתיחות בקרב חברות האיחוד האירופי אפשרה לגרמניה לצבור כוח שבאמצעותו היא "השתלטה" על כלכלת איטליה ו"הרסה" את יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully