וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: בכיר הארגון שחוסל בסוריה נהרג בהפגזה של המורדים

14.5.2016 / 12:41

הארגון פרסם הודעה רשמית על נסיבות מותו של מוסטפא בדר א-דין, שהיה אחראי לתיאום הפעילות הצבאית עם אסד, והטיל את האחריות על "הקבוצות הכופרות". עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם הכחיש את הטענה

צילום: רויטרס

חיזבאללה פרסם הבוקר (שבת) הודעה לפיה בכיר הארגון מוסטפא בדר א-דין, שהיה אחראי לפעילותו בסוריה, חוסל בהפצה שמקורה ב"קבוצות כופרות" המזוהות עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם פרסם הודעה שבה הכחיש את טענת חיזבאללה, ולפיו הבכיר לא נהרג מאש המורדים. בדר א-דין חוסל בליל יום שישי בשדה התעופה בדמשק, ומוקדם יותר עלו דיווחים בתקשורת הלבנונית לפיהם ישראל היא האחראית להפצצה שבה נהרג.

על פי דיווח בעיתון "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה, טיל מונחה חדיש פגע במרחק שני מטרים מהמבנה שבו שהה בדר א-דין. בעיתון דווח כי בלילה שבין חמישי ושישי לפני חצות, לאחר שההסתיימה בפגישת שטח של הארגון במטה בסמוך לשדה התעופה במדשק, הטיל פגע במבנה שבו שהה הבכיר.

מהדיווח ב"אל-אחבאר" עולה כי לטיל יש מנגנון פיצוץ פנימי בדמוה לפצצת דלק-אוויר, וכי הוא יצר פיצוץ קטן שפגע בבטנו ומתחת לראשו של בדר א-דין, מבלי שפיזר רסיסים לסביבה.
למרות הודעת ארגון חיזבאללה כי כל האפשרויות פתוחות בנוגע לגורם העומד מאחורי החיסול, מדובר לפי הדיווח בטיל מתוחכם במיוחד שדורש מעקב מדויק אחר המקום - יכולת שיש למדינות מתקדמות בלבד.

לקריאה נוספת:
"מסוכן יותר ממורנייה": איש הצללים שניהל את המבצעים הגדולים של חיזבאללה
האצבעות לא מופנות לישראל: מי סגר חשבון עם "הפלייבוי של חיזבאללה"?
נקבר בכיר חיזבאללה שחוסל; "בתוך שעות נודיע מי האחראי"

מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל, 13 במאי 2016. רשת אל-מנאר, מערכת וואלה! NEWS
נהרג לצד חמישה אנשי חיזבאללה נוספים. מוסטפא בדר א-דין/מערכת וואלה! NEWS, רשת אל-מנאר

מדיווח נוסף בעיתון הכווייתי "א-ראי" עולה כי בדר א-דין חוסל בתקיפה אווירית ישראלית בשטח נמל התעופה של דמשק. לפי הדיווח, בשעה 22:30 ביום חמישי, פגע טיל מדויק שנורה ממטוס ישראלי בחדר התפילה של נמל התעופה, המשמש את חיזבאללה להכנות לוגיסטיות ולפגישות עם אנשי משטרו של בשאר אסד. בעקבות זאת, נהרג בדר א-דין לצד חמישה אנשי חזבאללה נוספים.

עוד עולה מהדיווח ב"א-ראי" כי החיסול אירע חצי שעה בלבד אחרי שמפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, יצא מהמקום לאחר פגישה עם בדר א-דין - מה שמצביע לפי הדיווח על כך שישראל נזהרה שלא לפגוע בו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הלווייתו של מוסטפא בדר א-דין בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה שחוסל. רויטרס
הלווייתו של בדר א-דין, אתמול/רויטרס

בדר א-דין, שנחשב כמי שעומד בראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה וירש את עימאד מורנייה, חוסל בפיצוץ סמוך לשדה התעופה של דמשק. בהודעת הארגון נמסר כי מחקירה ראשונית עולה כי בדר א-דין נהרג "כתוצאה מפיצוץ גדול באחד מבסיסינו. מתבצעת חקירה כדי לברר את סיבת הפיצוץ, אם נגרם מתקיפה אווירית, ארטילרית או מפגיעת טיל, ונפרסם את המסקנות בקרוב". כמו כן, נמסר כי כמה בני אדם נוספים נפצעו במקרה.

בהודעה הרשמית מטעם הארגון נמסר כי בדר א-דין נהרג על אדמת סוריה. הארגון לא טען כי ישראל עומדת מאחורי החיסול, אך רמז בהצהרתו על קשר בין החיסול למלחמת האזרחים בסוריה. על פי ההודעה, "בדר א-דין אמר לפני חודשים כי 'לא אשוב מסוריה אלא שאהיד או נושא את דגל הניצחון'".

(עדכון ראשון: 09:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully