וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על הצטרפות לממשלה: "אם תגיע הצעה הולמת, נשקול ברצינות"

12.5.2016 / 19:51

יו"ר האופוזיציה התייחס לדיווחים על המגעים לכניסת סיעתו לקואליציה, והבהיר: "טרם הגיעה הצעה שתואמת את הקווים האדומים שלנו. לא אהיה ועדת קישוט". הוא הוסיף: "מה שקובע הוא לא 'אחדות', אלא הדרך המשותפת"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס היום (חמישי) בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו לאפשרות ולפיה המחנה הציוני תצטרף לקואליציה. "בשנה האחרונה קיבלתי מידי יום פניות להיכנס לממשלה. לכולן עניתי שלשבת שם בלי להחזיק את ההגה, לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט". עם זאת, בהמשך טען כי "עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת. אם תהיה הצעה ראויה, נשקול אותה ברצינות. כולם אוהבים את המושג 'אחדות'. אבל בעיניי מה שקובע היא שאלת הדרך המשותפת". בהמשך, כתב: "עד לרגע זה וכפי שנאמר כל הזמן, לא הונחה הצעה שתואמת את הקווים האדומים שלי".

הרצוג שטח את הדברים שהוא מצפה לעשות אם אכן תגיע הצעה ראויה, וכתב: "אם אקבל את המנדט לעצור את מסע ההלוויות הבא ולבלום את סכנת החרם הבינלאומי, להחזיר את ארצות הברית ואירופה להיות בנות ברית, לפתוח משא ומתן עם מדינות האזור ולהיפרד מהפלסטינים לשתי מדינות כדי לעצור את מסע הטרור המתמיד - אז אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה. אם אקבל מנדט להוריד את יוקר המחיה, להגן על הציבור במתווה הגז, לשמור על בית המשפט העליון, לבעוט לכל הרוחות את החקיקה הגזענית המתועבת – כשזה יקרה אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה.

"אני מודאג ומוטרד מהיקף השנאה ברחובות, האלימות, הגזענות וההסתה נגד אישי ציבור, קציני צבא ושופטים. יש לכולנו אחריות להפחית את השנאה ברחובות ולחזק את הפיוס הפנימי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מלכוד יעלון: סמן הממלכתיות בממשלת הימין, הוא גם המושמץ ביותר בה
בנט בביקורת מרומזת על אלוף גולן: להפסיק את פסטיבל ההלקאה העצמית
נתניהו על אלוף גולן: "הפרשה מאחורינו"; לבני: "הרגו את השליח"

מוקדם יותר השבוע נפגש הרצוג עם סגניתו ח"כ ציפי לבני, ועדכן אותה במגעים מול ראש הממשלה. גורם שעודכן בפרטים מסר כי הרצוג, שעדיין חשוד בעבירות על חוקי מימון בחירות, מעוניין לחבור לממשלה, אך שרת החוץ לשעבר ושאר חבריה למפלגת "התנועה" מתנגדים. בליכוד הכחישו כי הושג הסכם.

חלק מחברי העבודה תקפו את המגעים שמנהל מנהיגם. "הרצוג במכירת חיסול", כתב ח"כ מיקי רוזנטל בחשבון הטוויטר שלו. "מוכן לזחול כמעט ללא תנאי לממשלת נתניהו. עכשיו הכדור אצל שלי (יחימוביץ', מ"ש). גם אם המו"מ ייכשל, והעבודה לא תצטרף בסופו לממשלה ביבי, את הנזק הרצוג כבר גרם מעצם המגעים. הלגיטימציה שהעניק לממשלת נתניהו עיקרה במידה רבה את היכולת שלנו לבקר אותה בעתיד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ח"כ יצחק הרצוג בכנס מפלגת העבודה. ניב אהרונסון
"מי יאמין לנו בעתיד?". הרצוג/ניב אהרונסון

לדבריו, "מי יאמין לנו בעתיד? באופן פרדוקסלי הרצוג גם נשכב על הגדר כדי להמליך את לפיד ליו"ר האופוזיציה בפועל וכאלטרנטיבה לשלטון. אני מתנצל על הציוץ הפוליטי לפני היום הקדוש - אבל יש דברים שצריך לומר בזמן אמת".

מנגד, ח"כ קסניה סבטלובה, תקפה את ראש הממשלה. "חבל שאנשיו של ביבי מפיצים ספינים ערב יום הזיכרון. זה לא מתאים ולא ראוי. אין לנו שום עניין להיות עלה תאנה שלו בממשלת הקיצונים הזאת", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully