וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 68, אבל עדיין ילדותית בכל כך הרבה מובנים

לפני שבאים בטענות לאחרים, צריך לתקן את הליקויים שנמצאים בתוכנו. מדינת ישראל צריכה לעקור מהשורש את תופעת הגזענות על ידי מגיל צעיר על ידי תוכנית חינוכית שתאפשר לכל ילדי ישראל להכיר את החברה הישראלית על כל גווניה

ממכר דגלים ואביזרי יום העצמאות בדרום תל אביב. ראובן קסטרו
יש גם צדדים שליליים, אבל ישראל היא נס/ראובן קסטרו

ישראל בת 68, מדינה צעירה עם מרכיב אנושי מיוחד במזרח התיכון. למרות שהיא מדינה קטנה - היא מוכרת ומוערכת בעולם. מדינה שמכילה בתוכה עצב ושמחה, העצב בגלל הכחדת יהודים על אדמת אירופה והשמחה על הקמת מדינה יהודית שהתקבצו אליה יהודים מכל העולם וקשרו את גורלם במדינה משלהם, כאן הפם יכולים להתקיים בביטחון ללא חשש שמא יקרה להם אסון.

ויש גם צדדים שליליים. בשנים האחרונות הקיטוב העדתי הולך ומקצין. יש גורמים הרואים בקיטוב העדתי תועלת פוליטית, ויש כאלה גם הרואים בכך שיח בריא שייעודו לפתוח את הכול ולנסות לבנות תרבות משותפת שתיתן ביטוי ממשי לישראליות. שכל עדה שתשמור על תרבותה במסגרת ביתה ולא תכפה את תרבותה על כלל הציבור.

גם הקיטוב הפוליטי מחריד ומדאיג מאוד. יש כאלה שבשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי מקדמים חרם כלכלי על מדינת שיראל בעולם, ובדרך זו מנסים להכתיב את משנתם הפוליטית ומצפים שהעולם יתערב ויכפה את על ישראל מדיניות של נסיגה משטחי ארץ ישראל. הניצול הציני הזה של חופש הביטוי מצייר את ישראל באור שלילי וזה פוגע כלכלית במדינה. עם כל כבוד על המשנה הפוליטית הסדורה של נסיגה מחלקי של חבלי הארץ, צריכים לקיים את השיח הזה כאן בתוכנו בצורה עניינית ולחשוב לעומק את מי אנחנו משרתים בכך שאנחנו מניפים את דגל החרם באירופה נגד ישראל ומגייסים עמים אנטישמים לירוק על דגלנו ולתקוע מקלות בגלגלי המנוע של הכלכלה שלנו.

העולם מתקשה להסתכל בראי ולהבין עד כמה ישראל צודקת במלחמתה בטרור, בתנאים הכי קשים תוך הבחנה בין תאי טרור שמסתתרים בין נשים, ילדים וטף. גורמים בעלי אינטרס טוענים שבישראל מונהג משטר "אפרטהייד", בכך מבזים את משמעות המשפט ופגיעה בסבל של עם שעבר נידוים ועינוים על רקע צבע עורם.

ישראל בת 68, צעירה אבל מתנהלת בצורה בוגרת, אבל הפוליטיקה הפנימית הורסת אותה מבחינת תדמיתית. אנשים בשם המשחק הפוליטי והאג'נדה הפוליטית מרשים לעצמם להתבטא באופן נבזי ולא אחראי וזה פוגע בישראל. כל קבוצה מושכת את השיח לכיוונה ומנסה להטיל דופי במדינה ע"י האשמות כוללניות. המדינה זה אחד ואחת מאיתנו , לכן חשוב לטפח את המדינה ולא לזרוע הרס ולהימנע מהכתמת המדינה בצורה גורפת.

מדינת ישראל צריכה לעקור מהשורש את תופעת הגזענות על ידי התאמת תוכנית לימודית במערכת החינוך, תוכנית חינוכית שתאפשר לכל ילדי ישראל להכיר את החברה הישראלית על כל גווניה. עד היום התוכניות בנושא הן סיסמאות ריקות מתוכן. צריך ליצוק תוכן, כי כולנו ישראלים וכולנו קשרנו את גורלנו בה. השינוי לתופעת הגזענות יכולה לבוא אך ורק ממערכת החינוך, שם נפגשים ילדי ישראל שעדיין לא עיצבו את דעתם ולא נעולים על ידי הסטיגמות. כמובן שזה תלוי ועומד בנכונות צוות אנשי ההוראה להשתנות ולהיפתח, להכיר עולמות נוספים של ילדי ישראל. עצמאות וחירות יש לנו, עכשיו דרושה הבנה והקשבה הדדית בתוכנו להגדיל את מדינתנו ולצאת מסגירה עצמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully