וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרפת ומארה"ב לצה"ל: אלה החיילים הבודדים שהפכו למצטייני נשיא

13.5.2016 / 0:25

רונן התנדב לצה"ל אחרי תואר שני בפריז, ולא השתחרר גם לאחר שנפצע. סידני השאירה תאום בניו יורק וגרמן מתמודד עם הגעגוע. עם קבלת ההצטיינות, הם מעולם לא היו שלמים יותר עם ההחלטה להתגייס

עריכה: ניר חן

120 חיילים קיבלו אתמול (חמישי) את אות מצטייני הנשיא בטקס חגיגי במשכנו שבירושלים. שלושה מהם, חיילים בודדים, סיפרו לוואלה! NEWS על הדרך הלא פשוטה שהיו צריכים לעבור כדי להגן על המדינה שהכירו פעם מרחוק, והיום מעריכים מקרוב.

"לשבת עם הנשיא זו הזדמנות שלא ניתנת בכל יום", סיפר סמל-ראשון רונן אבוקרט, לוחם בגדס"ר גולני שגר ברעננה ועלה לישראל מצרפת. הוא גדל בפריז, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני ביחסים בינלאומיים, ואף שירת בצבא צרפת לפני שהגיע לישראל. ב-2011 הגיע לחופשה בישראל ולדבריו התאהב במקום. בשנת 2014 הוא התגייס לקורס עברית במחווה אלון ולאחר מכן שובץ בחטיבה. בין היתר, סייר בגבול סוריה, לקח חלק פעיל בטיפול בהפרות סדר בגדה המערבית והגיע לשטחי הכינוס במבצע "צוק איתן" כשהוא היה במסלול.

לדבריו, המשפחה הופתעה כשהודיע שהוא עומד להתנדב לצבא, וכעת הם מקבלים את זה – אך חוששים ומבקרים אותו בארץ לעתים תכופות. "זה היה רק רעיון בהתחלה. כשסיימתי לימודים חשבתי על זה יותר, וההורים הבינו שלא צחקתי", סיפר. "המשפחה אמנם הסכימה ותמכה, אבל הייתה מופתעת. צה"ל דואג לנו בכל מה שאנחנו צריכים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מלכוד יעלון: סמן הממלכתיות בממשלת הימין, הוא גם המושמץ ביותר בה
חודשיים אחרי שעלו: היהודים מתימן במרוץ אחרי גת, דירה ועבודה
נתניהו בטקס מצטייני הנשיא: "צריך לחדש את המצעדים הצבאיים"

חוגגים עצמאות עם הנשיא ראובן ריבלין בטקס פרסי מצטיינים בבית הנשיא, 12 במאי, 2016. נועם מושקוביץ
"הזדמנות שלא ניתנת בכל יום". החיילים המצטיינים בבית הנשיא, אתמול/נועם מושקוביץ

הוא אמנם הגיע כדי להתגייס, אך לא מתכוון לעזוב את ישראל עם סיום השירות. "אני משתחרר בעוד חצי שנה ומתכוון להישאר כאן בארץ", אמר. "המשפחה כרגע לא מתכננת להצטרף אליי, אבל אולי בהמשך הם ירצו".

מפקדו של סמ"ר אבוקרט, עופר, סיפר כי הוא נפצע במהלך השירות אך בחר שלא להשתחרר – אפילו שהייתה לו האפשרות. "יש לו רצון לתת, נתינה אדירה. גם כשהייתה לו אפשרות לצאת מהצבא, הוא נשאר והמשיך להילחם ולתת מעצמו", אמר. עוד הוא הוסיף כי מדובר ב"בורג מאוד מרכזי בצוות. אף פעם לא מתלונן, כל משימה שיש מבצע בצורה הכי טובה. אהוב על חבריו, מקצועי וחרוץ מאוד. טוען שיש לו את הזכות להיות המפקד שלו. אני לומד ממנו משהו חדש בכל יום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רונן אבוקרט חייל בודד ומצטיין נשיא. באדיבות המצולמים
"מתכוון להישאר כאן בארץ". סמ"ר רונן אבוקרט/באדיבות המצולמים

סמ"ר סידני ראיין, קשרית מ"פ בגדוד רם, עזבה את אחיה התאום בניו יורק והגיעה לישראל כדי להתגייס, אף שאביה, שאינו יהודי, לא היה מרוצה מהרעיון. לאחר ההגעה, החלה את הדרך עם גרעין "צבר" לעולים שחלק מאנשיו מתגוררים בקיבוץ לביא שבגליל התחתון. לאחר שסיימה את קורס העברית במחווה אלון – החליטה שתהיה לוחמת. גם היא לא מתכננת לעזוב את ישראל לאחר השחרור.

"הייתי פה שנה אחרי שסיימתי תיכון, ולאחר מכן התחלתי להבין מה זה להיות בארץ וכמה זה חשוב ליהודים", סיפרה. "באותו רגע החלטתי להתגייס. אחרי השנה שהייתי פה, המשפחה התחילה להבין שאני אוהבת את המקום. הייתי בזמן 'צוק איתן' בישראל והיה קשה להסביר להם מה שאני עוברת".

סידני ראיין מצטיינת נשיא וחיילת בודדה. באדיבות המצולמים
"הבנתי כמה חשוב ליהודים להיות בארץ". ראיין/באדיבות המצולמים

במהלך השירות שלה, היא התמודדה עם הפרות סדר רבות ופעם אחת חולצה עם הצוות שלה לאחר שנתקעו בכפר. כחלק משירותה, יצאה למשלחת הסברתית בחו"ל וציינה כי הרגישה "גאווה גדולה" כשסיפרה מה זה להיות לוחמת. במסגרת התהליך שעוברת סמ"ר ראיין, היא קיבלה משפחה מאמצת בקיבוץ. "אני עושה איתם ארוחות שישי והם באים לטקסים שלי - אפילו באו לסיום מסע כומתה. אני מתכננת להישאר בארץ וללמוד פה", סיפרה.

המפקד של סמ"ר ראיין בפלוגה, סיפר כי מדובר בחיילת שחבריה רואים בה מודל לחיקוי ואחות גדולה. "אני מכיר את סידני מהרגע שבו התגייסה, הייתי אז מ"פ טירונים. היא מאז ומתמיד עושה מעבר למה שנדרש ממנה, מצטיינת ושואפת למצוינות, דוגלת בערכים ומהווה דוגמא אישית", סיפר. "חבריה לפלוגה רואים בה אחות גדולה שדואגת להם ותמיד שם לצדם. כקשרית שלי היא הוכיחה עצמה כמצטיינת גם בפעילות המבצעית. היא חיילת מסורה אשר נותנת את כל כולה לצבא ולמדינת ישראל, רואה את משפחתה פעם בשנה ובחרה לעלות ארצה ולשרת את המדינה כלוחמת חילוץ והצלה. על כך, הערכה עצומה לי אליה".

גרמן טלנקין חייל בודד ומצטיין נשיא. באדיבות המצולמים
"מתגבר על הגעגוע". טלנקין/באדיבות המצולמים

סמל גרמן טלנקין, חובש בגדוד 595 בחיל האיסוף הקרבי, משרת בגבול סוריה והגיע לישראל מארצות הברית. הוא אמנם נולד בישראל, אך עזב עם משפחתו לחו"ל לצרכי עבודה של הוריו. לאחר שסיים תיכון, החליט שהוא חוזר לבד לישראל – ומתגייס. "אני מתגעגע, אבל מתגברים על זה", סיפר. "בזמנים הקצרים שיש, תמיד מתקשרים". עם גיוסו, רצה לשרת בתפקיד משמעותי אבל לא כלוחם על מנת שהוריו לא ידאגו לו. לאחר שנה בתפקיד לחימה, יצא לקורס חובשים והוא כבר שמונה חודשים בתפקיד החדש. לכבוד הטקס, יגיעו הוריו לראשונה לארץ – לאחר שלא היו בישראל מאז שעזבו אותה.

גבריאל, מפקדו של סמל טלנקין, סיפר כי מדובר בחייל "יוצא דופן לחלוטין". "בעל מוסר עבודה נדיר במינו, לעולם לא מוותר לשום קושי ודוחף קדימה את אלו שסביבו שמתקשים בכל תחום שהוא", אמר. "דעתי היא כי זאת היא דוגמא ללוחם מצטיין, כזה שזוכר תמיד עבור מה ומי עושה את עבודתו ולעולם לא מרפה ממנה".

(עדכון ראשון: 16:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully