וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לנו מה להציע חוץ מהסכסוך": המסבירה הלא-רשמית של ישראל

14.5.2016 / 18:04

ג'ואנה לנדאו עומדת בראש ארגון שמביא לישראל בלוגרים לדווח לעוקבים שלהם על החדשנות הישראלית. "ה-BDS עלה עליי", היא מודה באולפן וואלה! NEWS אך מרגיעה, "החלטנו לא להודיע להם מי מגיע"

עריכה: ניר חן

ג'ואנה לנדאו, עורכת דין במקצועה, התעוררה בבוקר אחד, לפני שמונה שנים, והחליטה שהיא צריכה לעשות משהו בעל משמעות. כמי שבמקור מבריטניה, הייתה לנדאו מודעת לפריזמה הצרה שדרכה נתפסת ישראל בממלכה – הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "רציתי להראות מה יש לישראל להציע לא רק בסכסוך".

בעקבות הארה זו החליטה לנדאו להקים את ארגון "וייב ישראל" שמטרתו ל"הוביל יוזמות לחיזוק המותג 'ישראל' בעולם". בפועל הביאה ג'ואנה בחמש השנים האחרונות לארץ 110 בלוגרים ומובילי דעה ברשת מתחומים שונים, כמו אופנה ואוכל, במסגרת 22 סיורים שנועדו לשפר את תדמיתה של ישראל בפניהם ודרכם למיליוני העוקבים שלהם. "לא עושים בזה הרבה כסף, אבל זה אושר מסוג אחר", אומרת לנדאו בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

הארגון חרט על דגלו "לייצר שיח חדש על ישראל ועל חדשנות ויצירתיות ישראלית". הוא פועל בחסות רשת של פילנתרופים בארץ ובעולם ויחד עם עסקים וארגונים ישראליים הנוקטים צעדים לשיווק יתרונותיה היחסיים של ישראל לעולם. "נקודת המוצא של הארגון היא שקיים פער עצום בין מה שיש לישראל להציע לעולם לבין מה שהעולם רואה ויודע על ישראל", מסבירה לנדאו.

עוד בוואלה! NEWS:
אוכלים, נהנים ומעלים
לשווק נכון את המותג "מדינת ישראל"
מה חשבו הבלוגרים המובילים בעולם על מסעדת מחניודה?

סיור בלוגרים וייב ישראל. שני צדיקריו, מערכת וואלה! NEWS
"לא עושים בזה הרבה כסף, אבל זה אושר מסוג אחר". סיור אימהות לישראל/מערכת וואלה! NEWS, שני צדיקריו

בארגון של לנדאו מאתרים את הבלוגרים באינטרנט ומזמינים אותם לשבוע אירוח חינם בישראל. "הם באים כי זה סיור חינם, הכול על חשבון החברה". ב"וייב ישראל" מחפשים עבורם תוכן מעניין ולבסוף משתמשים בהם כערוץ הפצה. "זה רק מוכיח שכאשר מדברים על ישראל במונחים רחבים, לא רק בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, יש היצע עצום והעולם מעוניין לצרוך את אותם תכנים".

קבוצת אנשי התוכן האחרונה שביקרה בישראל הייתה במסגרת סיור פיטנס. חמישה מובילי דעה בתחום הספורט הוזמנו על חשבון הארגון לשבוע חינם בישראל. לנדאו מציינת כי הקבוצה הבאה שתגיע לארץ, באחד ביוני, תכלול מובילי דעה מתחום האדריכלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סיור בלוגרים וייב ישראל. ליאה גלדמן, מערכת וואלה! NEWS
" יש היצע עצום והעולם מעוניין לצרוך את אותם תכנים". סיור אופנה של "וייב ישראל"/מערכת וואלה! NEWS, ליאה גלדמן

"כשהתחלנו היו רק פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, היום יש גם אינסטגרם וסנאפצ'ט", מסבירה לנדאו את השינוי הטכנולוגי בתחומה. "הרעיון היה להביא אנשים שיש להם עשרות, מאות אלפים או אפילו מיליוני עוקבים. לפעמים נביא גם כאלו שיש להם עשרות אלפי עוקבים כי הם כותבים אישית ואיכותית יותר. כל קבוצה כוללת חמישה אנשים שבסך הכול יש להם מינימום מיליון עוקבים". לדבריה, הבלוגרים תמיד נהנים. "לא באים ואומרים לנו 'לא רוצים כי זה ישראל' אלא דווקא מתעניינים".

"הבלוגרים עצמם מוחקים את הפוסטים של ה-BDS"

השנה הועברו 120 מיליון שקלים מתקציב המדינה לפעילות נגד החרם ההולך וגדל על ישראל, שממנו גם ארגון "וייב ישראל" לא הצליח לחמוק. "הם (ה-BDS) עלו עלינו", סיפרה לנדאו. "החלטנו שלא נודיע מי מגיע לישראל עד שהם במטוס". עם זאת, ציינה כי "ברגע שהם מנסים להתערב מי שמוחק אותם זה בלוגרים עצמם. בבלוג אופנה לא רוצים שיח על הכיבוש", הסבירה.

סיור בלוגרים וייב ישראל. שני צדיקריו, מערכת וואלה! NEWS
"רוב האנשים בעולם לא מתעניינים בפוליטיקה". סיור פיטנס/מערכת וואלה! NEWS, שני צדיקריו

לנדאו טוענת כי אמנם מחרימי ישראל בעולם בולטים ורעשנים, אך רוב מוחץ אינם מקדישים מחשבה לנושאי מדיניות חוץ, ולפי לנדאו, זהו הקהל שאליו פעילות יחסי הציבור של ישראל צריכה לכוון. "רוב האנשים בעולם לא מתעניינים בפוליטיקה ובסכסוכים מעבר לעולם. אני גורסת שזה חלק מאיתנו אבל לא הכול, יש הייטק, קהילה גאה, קיימות ומעבר לזה גם דברים שאנחנו לא מובילים בהם כמו אדריכלות ואופנה. אנחנו מאוד מעניינים אנשים".

לנדאו עבדה בשלוש השנים הראשונות של ארגונה עם משרד החוץ, אך בשנתיים האחרונות החליטה להמשיך בדרכה לבדה, תוך שהיא מסתמכת על תרומות מפילנתרופים מחו"ל. "לא היה קל, כי בכל זאת פרדיגמה, אנחנו לא הסברה ולא נכנסים לזה שאנשים חושבים שאי אפשר לנהל שם שיח. האג'נדה שלי זה לשכנע את הפילנתרופים אבל גם את המגזר העסקי שיכול לקחת בזה חלק ולהיחשף. אנחנו עוקבים אחרי כל הפעילות הוויראלית ועד עכשיו נחשפו למעלה מ-30 מיליון בני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully