וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פליטת הפה של קמרון: המלכה אליזבת מסתבכת עם הסינים

המלכה אליזבת צולמה אומרת כי פקידים מסין הפגינו "חוצפה רבה" כלפי שגריר בריטניה בסין במהלך ביקור נשיאם בממלכה בשנה שעברה. אתמול תועד ראש הממשלה אומר כי "ניגריה ואפגניסטן מושחתות להדהים"

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

אחרי שאתמול (שלישי) פורסמה פליטת הפה של ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, תועדה המלכה אליזבת משמיצה גורמים סיניים. היא הוקלטה אומרת כי פקידים מסין הפגינו "חוצפה רבה" במהלך ביקור רשמי של הנשיא שי ג'ינפינג בממלכה בשנה שעברה. המלכה הוקלטה בזמן ששוחחה על טיפול של הפקידים בשגריר בריטניה בסין עם מפקד בכיר במשטרה בגן בארמון בקינגהאם.

ארמון בקינגהאם מסר כי הביקור הסיני בבריטניה היה "מוצלח מאוד". הזמנת הנשיא שי למדינה היא חלק ממדיניות הממשלה לפתוח את השוק הבריטי להשקעה סינית. אמירותיה של המלכה תועדו במצלמה אתמול כשהוצגה למפקדת משטרת המטרופולין של לונדון לוסי דורסי, שטיפלה באבטחה במהלך ביקורו של הנשיא שי בבריטניה באוקטובר האחרון.

"הו, מזל רע", השיבה המלכה בהתייחס לכך שהייתה האחראית על הביקור. בכיר בחצר המלוכה נשמע מסביר לה על המפקדת: "דורסי הוחלשה מאוד על ידי הסינים, אבל היא הצליחה לעמוד על שלה ולהישאר האחראית". בהמשך אמרה דורסי: "אני הייתי המפקדת האחראית, לכן אני לא בטוחה אם את יודעת, אך היה זה מקרה מבחן עבורי". לכך המלכה ענתה: "כן, אני יודעת". דורסי סיפרה כי בנקודה מסוימת הם (הפקידים) אמרו לי שהביקור מבוטל. "הם נהגו בחוצפה רבה כלפי השגריר". דורסי הסכימה: "הם אכן היו", והמלכה סיכמה: "בלתי רגיל".

נשיא סין שי ג'ינפינג בפגישה עם אליזבת מלכת בריטניה בלונדון, 20 באוקטובר 2015. רויטרס
"הו, איזה מזל רע", נשמעה המלכה אומרת/רויטרס

אתמול תועד קמרון אומר למלכה בלעג כי חלק ממנהיגיהן של "מדינות מושחתות להדהים", בהן ניגריה ואפגניסטן, ישתתפו בוועידה למלחמה בשחיתות שתיפתח מחר בלונדון.

בקטע הווידאו שהופץ לרשתות שידור, נראה קמרון משוחח עם המלכה על הוועידה. "הייתה לנו פגישת קבינט מוצלחת מאוד הבוקר, שבה שוחחנו על הוועידה נגד שחיתות", אמר ראש הממשלה עם הגעתה של המלכה. "השגנו את הניגרים - למעשה השגנו כמה מנהיגים ממדינות מושחתות להדהים שיגיעו לבריטניה". קמרון המשיך: "ניגריה ואפגניסטן - ייתכן שהן שתי המדינות המושחתות ביותר בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully