וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילה למניעת תקיפות מיניות שתשיא משואה: "אין לי במה להתבייש"

11.5.2016 / 16:20

רותם אלישע בת ה-18 תדליק משואה בטקס הממלכתי לרגל יום העצמאות. אלישע, שנאנסה בצעירותה, סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על מאבקה באלימות מינית ולמען זכויות נשים. "הבנתי שאין לי למי לפנות, וחשפתי את הסיפור שלי"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

"אני לא אות, רואים מי אני ויודעים שנפגעתי, לי ולאף אחת אין במה להתבייש" - כך אמרה אתמול (שלישי) רותם אלישע, פעילה חברתית בתחום המאבק בהטרדות מיניות ולמען זכויות נשים בישראל שתדליק משואה בטקס הממלכתי בערב יום העצמאות. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפרה אלישע על ההתרגשות הגדולה ועומס האירועים לקראת המעמד המרגש, וכן על הרקע ממנו הגיע ושהוביל אותה לעסוק במאבק.

כשהייתה נערה נאנסה אלישע, תושבת רמלה, וחוותה על בשרה את הדעות הקדומות וחוסר הידע של החברה הישראלית באשר לקרבנות תקיפה מינית. "נפגעתי בגיל 12 על ידי שכן. לפני שנתיים שחררו את מי שפגע בי, השב"ס לא עדכנו אותי שהשתחרר, ונתקלתי בו כי הוא שכן שלי", סיפרה. "הבנתי שאין לי במי להיעזר, שהרשויות לא עוזרות לי ואני צריכה לעשות מעשה כדי לעזור לי ולאחרות. חשפתי את הסיפור והתחלתי תהליך להעלאת מודעות לנושא, גם מול הרשויות".

לקריאה נוספת:
רונה רמון ונהג שנאבק במחבל: אלה הם מדליקי המשואות לשנת 2016
ערב יום העצמאות: אוכלוסיית ישראל מונה יותר מ-8.5 מיליון איש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דף הפייסבוק שהקימה מונה עשרות אלפי חברים. אלישע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלישע, תושבת רמלה, החליטה לפני כשנתיים לחשוף את סיפורה האישי במטרה לעודד נפגעי תקיפה מינית להתלונן.
"דף פייסבוק שהקמתי, 'מפסיקות לשתוק, נלחמות למען החופש והשוויון', היה לשוויון מגדרי בבתי ספר ולחינוך מיני בבית ספר, ולהתמודדות עם הטרדות מיניות", אמרה. היא הוסיפה כי מאבקה התמקד גם באפליה מגדרית בבתי ספר, למשל בקוד לבוש. לדבריה, "השתתפתי ביום האישה בפרויקט 'לא תאנסו אותנו לשתוק'. אני לא אות, לא מתביישת במה שקרה לי ואין לי מה להתבייש. אני אדם עם אישיות וחוויות ולא רוצה שיקטינו אותי להיות אות".

היא התייחסה לחשדות העולים המתחקיר נגד האב גבריאל נדאף, שצפוי להדליק גם הוא משואה באותו הטקס, ואמרה כי מדובר במצב בעייתי. "אני מתנגדת לאילמות מינית מכל סוג שהיא ומקווה שהצדק ייעשה. זה יהיה מביך אם זה יהיה נכון, גם בגלל מי שנפגעו ממנו וגם בגלל המעמד. אני מאחלת לכל מי שנפגע, גם בכללי, שיהיו להם את הכוחות לצאת מזה למרות שזה קשה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully