וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מהו הירק "הכי ישראלי" אף שהוא פרי, ולאיזה המרקם הכי נעים?

לרגל 95 שנה להיווסדו, פרסם מרכז וולקני סקר חדש שבדק את העדפות הישראלים בפירות וירקות. מי קטף את תואר "הפרי הישראלי ביותר"? ומדוע השאלה שבדקה כמה ישראלים לא אוכלים פירות וירקות כלל, הפתיעה את המכון?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרוב מעדיף אותה בסלט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז וולקני, המוסד הממלכתי המרכזי למחקר חקלאי בישראל, פרסם אתמול (שני) סקר חדש לציון 95 שנה להיווסדו, שבדק את העדפותיהם של הישראלים בכל הקשור לפירות וירקות. במחקר נשאלו הנבדקים מהם הפירות והירקות הנתפסים "הכי ישראליים" ומהם הפירות והירקות האהובים ביותר והשנואים ביותר עליהם.

מממצאי הסקר, שערך מכון TNS עבור מרכז וולקני והשתתפו בו 500 גברים ונשים בני 18 ויותר, העלו כי פרי העגבנייה שמסווג כירק, הוא "הירק הישראלי ביותר" וכן הכי אהוב, שכן העגבנייה זכתה לתמיכתם של 44.4% מהישראלים. העגבנייה פופולרית במיוחד בקרב בני 50 ויותר, שמרביתם (56%) טענו כי היא הירק היחידי שאין לו תחליף. את התואר "הפרי הישראלי ביותר" קטפו שניים: 36% מהגברים בחרו באבטיח, ו-42% מהנשים בחרו בפירות הדר. במסגרת השאלה התמוהה ביותר בסקר, נשאלו הנבדקים מהו הירק הישראלי בעל המרקם הכי נעים, ועל כך ענו 20% מהגברים כי מדובר בחסה.

54% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם מעדיפים את העגבנייה שלהם בסלט, לעומתם 17.9% השיבו כי הם אוהבים לאכול את העגבנייה כפי שהיא ואילו 11% אוהבים את העגבנייה כרוטב. 33% מכלל המדגם מציינים כי הם נוהגים לשלב ירקות בכל ארוחה במהלך היום.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על אלוף גולן: "הפרשה מאחורינו"; לבני: "הרגו את השליח"
מתנדב התלונן: "שוטר שהטריד אותי מינית - מועמד לקורס קצינים"
למרות הפצרות ארגון הבריאות: ישראל לא פועלת נגד תחליפי חלב אם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגע הכי נעים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נשאלו הנסקרים מה הם הכי פחות אוהבים באכילת פירות והירקות. 17% מהנסקרים השיבו שהם אינם אוהבים את פעולת הקילוף. 6% מהנסקרים טענו כי הם העדיפו לוותר על אכילת פירות וירקות בגלל עודף המיץ שבהם. עוד עולה מהסקר כי פירות וירקות בעלי ריח עז כמו פירות הדר פחות פופולריים בקרב ישראלים רבים.

המכון הופתע לגלות ש-33% מהנשאלים טענו כי הם משלבים ירק אחד לפחות בכל ארוחה, ורק 2% מתוך המדגם לא אוכלים ירקות כלל. 46% אמרו כי הם אוכלים בוודאות ירק אחד ביום. מנהל מכון וולקני, פרופ' יורם קפולניק אמר כי "תוצאות הסקר מרשימות מאוד ואף מעודדות שכן להבדיל משנים קודמות, ניתן לראות שיפור בצריכת הירקות והפירות בקרב הישראלית. חשוב לזכור שצריכת פירות וירקות לא רק הכרחית למערכת החיסונית של הגוף אלא שחלקם אף מונעים ומפחיתים את הסיכוי לחלות במחלות כמו לב וסרטן".

מרכז וולקני פועל בתחומים כמו גידולים מוגנים, זנים חדשים של פירות וירקות פרחים וצמחי נוי, טיפול בתוצרת טרייה לאחר קטיף, מציאת חלופות ידידותיות לחומרי הדברה, מערכות הדברה משולבת, חקלאות באזורים צחיחים. במסגרת החגיגות יפתח המכון את שעריו ויערוך כמה אירועים פתוחים לקהל הרחב, הראשון בהם ב-2 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully